1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Ben enorm jaloers op jullie 🤩😅
Ik ook wel een beetje 🙈 Onze dochter is nu net 6 weken en wil ook heel vaak aan de borst drinken. Afgelopen paar dagen 12-14x per dag, maar ik denk dat het ook regeldagen waren (dat hoop ik althans 😂). Ze was bij de geboorte 3195 gram, is 9% afgevallen en woog afgelopen donderdag 3810 gram. Ze slaapt wel goed gelukkig, na de laatste voeding (ergens tussen 11 en 12) slaapt ze meestal 4-6 uur door, afgelopen nacht zelfs 7,5 uur! Maar ze had ook een enorm drukke dag gister met bezoek en een paar uurtjes bij opa en oma, overdag bijna niet geslapen, dus ik denk dat ze gewoon uitgeteld was van alle indrukken (en 13 voedingen...) Na de nacht voeding slaapt ze meestal nog 3-4 uurtjes door dus we mogen niet klagen qua slaap 🍀

4 jaar geleden

Reactie op ChristineGB

Misschien geeft inbakeren wel rust, zelf gebruik ik een slaapzakje van puck ...
De eerste 2 weken hebben we Maxx veel inhebakerd. Maar we merkten dat hij er toch niet helemaal ontspannen van werd. Morgen staat er toevallig een afspraak bij de osteopaat gepland. Op dag 2 adviseerde onze kraamhulp al om daar heen te gaan. Maxx had namelijk meteen al een duidelijke voorkeur voor rechts en overstrekt veel. Het hysterische krijsen deed hij eerst alleen zodra hij wakker werd en honger had. Maar nu is het sinds donderdag een drama met hem.. Vanmorgen kreeg ik hem zelfs niet rustig in bad. Normaal ontspant hij helemaal, maar ook nu weer enorm overtrekken.. Ik hoop zo enorm dat het bezoek aan de osteopaat morgen iets oplevert. Want dit is echt geen pretje.. 😢

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Hoe gaan jullie om met horror nachten..? Dit is de 3e nacht waarin Maxx en ...
Hier hetzelfde helaas. Ik ben ook kapot. Stanley zit nu aan de maagzuurremmers omdat hij reflux heeft. Het is echt een drama af en toe. Ik ben ook zeker benieuwd hoe jullie omgaan met een baby die echt alleen maar wil eten en huilt.

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

De eerste 2 weken hebben we Maxx veel inhebakerd. Maar we merkten dat hij e ...
Onze dochter overstrekte zich ook en ben 2 keer naar de osteopaat geweest en t is zo goed als weg. Ik kwam voor de 2e behandeling en de osteopaat zei: wauw tis echt al een stuk minder gespannen en merk je zelf ook verschil? En ja dat doen we zeker. We hoeven dus ook niet meer terug, we hebben een afspraak voor over 6 weken omdat dan de wervelkolommen anders kunnen staan en er misschien iets aangepakt moet worden, maar als onze kleine zo blijft als nu denk ik dat ik zelfs die afspraak afzeg. Ik hoop voor jullie dat je er ook baat bij gaan hebben 😉

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Onze dochter overstrekte zich ook en ben 2 keer naar de osteopaat geweest e ...
Wat doet een osteopaat precies?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Wat doet een osteopaat precies?
Ja goeie... 😜T ziet eruit of ze niks doen eigenlijk maar ze hebben bepaalde drukpunten ofzo en dat maakt t los of stimuleerd een bepaalt orgaan of klier bijvoorbeeld. Soms zie je babys echt duidelijk relaxen van zo'n behandeling. Verder weet ik t ook niet echt uit te leggen sorry

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Ja goeie... 😜T ziet eruit of ze niks doen eigenlijk maar ze hebben bepaald ...
Je kunt het altijd proberen een osteo wij hebben er wel baat bij... Ook al kun je het gevoel hebben wat doet ie beetje handoplegging lijkt het.. 🤣 Reflux is ook niet niks hé En 4wk oud? Mss in een sprong? Daarom mss wel veel onrust... Je hebt z'n piek vertelde ze mij tussen 6-8 wk sommige zitten er wat eerder in..

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Je kunt het altijd proberen een osteo wij hebben er wel baat bij... Ook al ...
Ja ik bedoelde t ook positief, wij hebben er baat bij gehad maar ik kan niet echt uitleggen wat een osteopaat doet 😉😜.

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Ja ik bedoelde t ook positief, wij hebben er baat bij gehad maar ik kan nie ...
Haha nee herken het gewoon!! Het is heel moeilijk uit te leggen wat diegene doet... Wij lopen ook met onze dochter nog bij een osteo.. Het lijkt idd wel wat met haar te doen!

4 jaar geleden

Je baby laten logeren. Gek dat ik dat nu mog lastig vind ???! Joe denken jullie daarover 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Hier hetzelfde helaas. Ik ben ook kapot. Stanley zit nu aan de maagzuurremm ...
Dacht dat ik ergens gelezen had dat kindjes met reflux ook baat kunnen hebben bij een behandeling van een osteopaat! Hoe vergaat deze nacht je?

4 jaar geleden

We hebben Maxx vannacht maar bij ons in bed genomen. Hij sliep al 2 weken in z'n eigen kamertje. Een 4e drama nacht trok ik niet hoor. 🤭 Hij kwam net om 2 uur, zo'n 3.5 uur na z'n vorige fles. Normaal bieden we 120 water + 4 schepjes aan. De ene keer drinkt hij hem zonder moeite leeg, de andere keer drinkt hij maar 90. Net dus 150 + 5 schepjes aangeboden en hij dronk hem helemaal leeg! Benieuwd hoe laat hij zich weer meld. Hij is nu nog wel wat onrustig, maar geen gekrijs tot nu toe. 🥳

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

We hebben Maxx vannacht maar bij ons in bed genomen. Hij sliep al 2 weken i ...
Helaas.. 2 uur: 150 cc (eigenlijk dus bijna 170) gegeten. 3.15 uur: Eindelijk weer slapen, wel zonder gekrijs. 4.45 uur: KRIJSEND wakker, schone luier en 50 cc gedronken. Nu weer verder met z'n orkest. 😭

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Je baby laten logeren. Gek dat ik dat nu mog lastig vind ???! Joe denken ju ...
Wij hebben onze kleine meid met 4 weken ook een nachtje bij opa en oma laten logeren. Wij hadden een uitje cadeau gekregen en waren anders zo laat thuis dat we dat de oppas (waarschijnlijk ook opa en oma) niet wilde aandoen omdat ze niet bij ons in de buurt wonen dus dan nog snachts naar huis moesten rijden. Toen er voor gekozen om haar te laten slapen bij hun. Ging goed, tuurlijk was t voor papa en mama wel gek maar ik had mezelf erger verwacht 😜.

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Helaas.. 2 uur: 150 cc (eigenlijk dus bijna 170) gegeten. 3.15 uur: Eindel ...
Oh wat een heftig nachtje! Succes! Ik hoop dat ie zometeen overdag lekker slaapt, dan kun je ook nog even bijtanken. Wij hier een uur geleden de nachtvoeding gehad, en mama komt zoals gewoonlijk weer niet in slaap...

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

We hebben Maxx vannacht maar bij ons in bed genomen. Hij sliep al 2 weken i ...
Watvoor voeding krijgt hij? Overleg met cb zou ik zeggen..

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

We hebben Maxx vannacht maar bij ons in bed genomen. Hij sliep al 2 weken i ...
Oh fijn! Dus toch mogelijk sprongetje? In Oei ik groei geven ze ook aan dat kindjes dan toch wat dichter bij mama en papa willen zijn. Meer fysiek contact, maakt ze rustig. En ach, verwennen kan je ze nog niet! Als het sprongetje voorbij is, gewoon weer lekker terug naar het eigen kamertje/bedje. Weer gaan opbouwen en consequent zijn door hem weer te laten liggen zeg maar. Kwestie van uitproberen 😉

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Wij hebben onze kleine meid met 4 weken ook een nachtje bij opa en oma late ...
Ik vind het echt een grote stap om hem al te laten logeren.. Hij is 8 weken..

4 jaar geleden

Goedemorgen mamas , ik heb sinds vandaag volgens mij een koortslip gekregen en ben bang dat mijn baby besmet raakt ik heb een mondkapje gebruikt maar het is eerste keer dat ik dit krijgt .. hebben jullie ervaring mee ? Wat raden jullie me aan om te gebruiken alvast bedankt !

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ik vind het echt een grote stap om hem al te laten logeren.. Hij is 8 weken ...
Ik snap het hoor. Ik zou wel voor je weer gaat werken al een keer zoiets proberen, anders wordt je eerste werkdag wel erg zwaar denk ik. 😉