1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Ingeltje1985

Ik heb de difrax. Op zich prima, maar wel veel losse onderdelen voor de sch ...
Ik ben juist overgestapt van Philips Avent flessen naar Dilfrax. De Avent flessen trekken steeds vacuüm waardoor het speentje naar binnen trekt. Ik vind de Dilfrax flessen beter 🙂 Alleen qua spenen heeft hij liever andersom, de Avent spenen wil hij wel en de Dilfrax Newborn speentjes (nog) niet. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik ben juist overgestapt van Philips Avent flessen naar Dilfrax. De Avent f ...
Hier precies het zelfde.. bij ons trok ook die Avent fles de speen helemaal naar binnen. Nu met Difrax geen last van...

4 jaar geleden

Onze knul is nu 7 dagen oud. We hebben 1 nacht gehad waarbij we het op een gegeven moment even niet meer wisten. Hij was ontroostbaar, kon niet slapen en had meer dan genoeg voeding gehad, schone luier. Alles wat je kon bedenken. Uiteindelijk hebben we de verloskundige gebeld om advies. Advies werkte niet direct 100% maar we kregen wel weer de moed om verder te gaan. In de ochtend trok alles zich weer helemaal recht. Ons advies is om elkaar te helpen en samen na te denken wat je kunt doen. En als je het niet weet niet bang zijn om hulp in te schakelen. Het was een zware nacht en een slechte combinatie met de kraamtranen, maar samen kun je de hele wereld aan 👍

4 jaar geleden

Reactie op Mamaa1990

Onze knul is nu 7 dagen oud. We hebben 1 nacht gehad waarbij we het op een ...
Goed om te horen. En samen sta je inderdaad sterk. Soms heb je van die dagen of nachten dat niks goed is. Hier ook de hele dag een zwaar vermoeid mannetje van bijna 5 weken. Weigert zich over te geven. Volgens oei ik groei zijn eerste sprongetje. Gaat in bed helemaal uit zijn stekker. Normaal is hij met 10min stil. Net al een half uur huilen. Gaat zo tegen mijn moedergevoel in. Heb hem ook al meerdere keren op de arm gehad. Valt dan in slaap soms. Dan leg ik hem na een half uur langzaamaan weg. Is het 10min goed. Daarna weer kei hard huilen. Zucht..

4 jaar geleden

Reactie op Ingeltje1985

Goed om te horen. En samen sta je inderdaad sterk. Soms heb je van die dage ...
Lastig ja! Laten huilen vind ik ook echt wel een dingetje inderdaad. Vooral snachts is het heel vervelend als het niet lukt met de kleine, dan ben je zelf namelijk ook al moe :( Blijft steeds weer zoeken naar wat werkt voor t kleintje, maar we komen er uiteindelijk wel!

4 jaar geleden

Ik lees hier steeds dat jullie je kindje laten huilen.. waarom is dat? Je weet dat je je baby nog niet kan verwennen? Zijn/haar lichaamstaal en huilen is voor hem zijn enige communicatiemiddel. Waarom zou je wat negeren?

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Ik lees hier steeds dat jullie je kindje laten huilen.. waarom is dat? Je w ...
Je kunt ze de kans geven zichzelf te troosten. Die van mij is er nog te jong voor en wanneer ze huilt is er wat. Inderdaad de enige manier van communiceren en wanneer je ernaar luistert geef je ze zelfvertrouwen in het communiceren. Heb ik me laten vertellen 😄 Ik kies er nu voor om steeds te kijken wat ze wilt en wanneer ze wat ouder is geef ik haar eerst een paar minuten. De oudste huilde vaker’omdat ze moe was’. Standaard huiltje voor het in slaap vallen. Wanneer je haar oppakte duurde het alleen maar langer 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Ik lees hier steeds dat jullie je kindje laten huilen.. waarom is dat? Je w ...
Baby's huilen soms ook omdat ze hun prikkels moeten verwerken. En bij mijn zoon duurt dat meestal 10 minuten. Het gaat toch ook niet over verwennen. Als ik denk dat er echt iets is dan pak ik hem uiteraard op. Je zoals gisteren, dan zie ik dat hij zo ontzettend kapot moe is. En als hij zichzelf dan al ruim 4 uur wakker houdt dan moet je op een bepaald punt toch even door de zure appel heen bijten. Daarna sliep hij gelukkig ook rustig.

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Je kunt ze de kans geven zichzelf te troosten. Die van mij is er nog te j ...
Dat over zelf troosten wist ik niet. Die van mij die kan zichzelf ook echt nog niet troosten. Die raakt alleen maar in paniek, misschien als hij wat ouder is inderdaad.. Ja zelfvertrouwen en veiligheid heb ik mij laten vertellen. Aai ja als ze zichzelf in slaap huilen kan je inderdaad niet anders. Gelukkig heeft die van mij dat (tot nu toe) niet.

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Dat over zelf troosten wist ik niet. Die van mij die kan zichzelf ook echt ...
Ze kunnen zichzelf troosten vanaf ene half jaar. De mijne huilt niet elke keer hoor. Hij huilt nagenoeg niet normaal. Maar als we een drukke dag hebben gehad huilt hij meer. Ik knuffel dan veel met hem. Maar soms zal hij toch ook even in bed of zijn wagen moetrn slapen. En als hij dan 10min even huilt, vergaat de wereld ook niet. 😏

4 jaar geleden

Reactie op Ingeltje1985

Baby's huilen soms ook omdat ze hun prikkels moeten verwerken. En bij mijn ...
Het was ook een vraag waarom 😉 je hebt een duidelijk verhaal toch. Als jouw kindje dat heeft begrijp ik dat helemaal. Blijkbaar heeft die van mij dat (nog) niet. ☺️

4 jaar geleden

Ons zoontje van 3 weken wilt rond 5 uur niet meer in zijn bed liggen. Zijn luier verschoond en hebben het idee dat die geen honger heeft. Nemen hem dab mee in ons bed voor laatste uurtjes 1,5 uur en dan slaapt die gewoon nog door voor 2 uur... Slaapt de rest van de nacht en overdag wel in zijn eigen bed. Voel me er ergens rot over eatn iedereen om me heen zegt je moet hem in zijn bed laten bblablabla maarja andere kant zegt zeggen er ook neem hem lekker bij je

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ons zoontje van 3 weken wilt rond 5 uur niet meer in zijn bed liggen. Zijn ...
Bij ons het zelfde, wij hebben er het buidelmoment met papa van gemaakt. Heeft hij meteen een hechtmoment en huid-op-huid contact. Zijn papa vind het overigens heerlijk en ik kan mooi nog even slapen.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ons zoontje van 3 weken wilt rond 5 uur niet meer in zijn bed liggen. Zijn ...
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt! 3 weken is nog zo klein. Bij ons heeft hij de eerstr 2 weken in de wieg van zijn kinderwagen naast ons bed geslapen. Soms lag hij ook bij ons, maar dan deed ik zelf geen oog dicht omdat ik te onrustig was. Na 2.5 weken zette ik de wieg in zijn ledikant zodat hij daar kon oefenen met slapen en sinds hij 3 of 3.5 weken is slaapt hii op zijn eigen kamertje. Dit ging over het algemeen zonder huilen en onrust. Als ik had gemerkt dat hij behoefte had aan meer nabijheid Dan was het misschien ook anders geweest.

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Bij ons het zelfde, wij hebben er het buidelmoment met papa van gemaakt. He ...
Ja precies haha.. Maar hoop dat bij mij schuldgevoel weg gaat.. Terwijl hij al zo goed doet.. En dan die 2 uurtjes..

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ons zoontje van 3 weken wilt rond 5 uur niet meer in zijn bed liggen. Zijn ...
Vooral doen waar je je goed bij voelt en waarvan jij denkt dat je kind behoefte aan heeft ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Diidii03

Hier heb ik problemen met het geven van borstvoeding. Ik maak te weinig mel ...
Ik had hier ook last en kraamzorg adviseerde mij om bijvoeding te geven en niet te kolven, terwijl de verloskundige adviseerde om te kolven zodat melkproductie meer zal worden. Paar dagen later inderdaad begonnen met kolven en moet zeggen dat het bij mij erg heeft geholpen want geef sinds een paar dagen nu geen bijvoeding meer.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ja precies haha.. Maar hoop dat bij mij schuldgevoel weg gaat.. Terwijl hi ...
Jij weet het beste wat goed is voor jouw kindje.. als hij op dat moment genegenheid nodig heeft en jij geeft hem dat is er niks om je schuldig over te voelen. Je doet het uit liefde toch? Dat is wat hij nodig heeft. En het zijn maar 2 uurtjes van de 24.. hoe super goed gaat dat!

4 jaar geleden

Vind zo lastig met se voeding voor de fles ophogen. Ona Oontje is 3,5 week Soms idee dat hij nog wat honger heeft en soms komt die sneller maar hij krijg 100 cc (120 met 4 scheppen en afgieten naar 100) nu en weegt onger 4 kilo iets meer. Moet 9 januari naar consultatie bureau en wacht eigenlijk daarop om op te hogen omdat bang ben dat hij teveel krijgt. Hoe doen jullie dat

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Vind zo lastig met se voeding voor de fles ophogen. Ona Oontje is 3,5 week ...
Eigen gevoel werkt het beste... jullie zoontje, niet die van het CB. Grote kans dat ze daar dingen gaan adviseren die wellicht niet in jullie situatie passen. Erg lastig zeker met je hormonen en dat je net nieuw moeder bent maar ga op je eigen gevoel af. Je maakt hem niet zomaar kapot door hem extra te geven 😉😘 Echt, volg je gevoel. Niemand kent jullie situatie beter dan jijzelf.