1660 Reacties

4 jaar geleden

Onze dame is vandaag 10wk... Vandaag toch maar naar de huisarts gegaan na echt werkelijk waar alles geprobeerd te hebben voor der... We dachten al aan 'verborgen' reflux en dat is dus ook zo... Nu gaan wij starten met maagzuurremmers(nexium) en hopen dat dit gaat werken voor der.. Iemand tips of ervaring?

4 jaar geleden

Aanstaande zondag is mijn dochtertje al 4 weken. Nu merk ik dat ze na de (borst)voeding eventjes in slaap valt aan de borst en loslaat, maar na 10-15min is ze weer springlevend 🤦🏼‍♀️ en krijgt vervolgens de hik. Nadat ze daarvan is bekomen is ze ruim 2 - 2,5 - 3uur aan elkaar echt “goed” wakker en ook helder. Nu lees ik op internet dat babies van deze leeftijd normaal gemiddeld 1 uur aan elkaar wakker zijn. Het stoort me niet direct maar ja, op een dag krijg ik wel minder gedaan dan ik zou willen 😅 Iemand hier ook ervaring mee?

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Aanstaande zondag is mijn dochtertje al 4 weken. Nu merk ik dat ze na de ( ...
Hier ook een heel wakker meisje. Dat ik ook idd merk, hoe kom ik aan mn huishouden?! En in het begin ook wel dat ik twijfelde of het wel goed is! Baby's horen toch zoveel te slapen?! Inmiddels 7 weken en nog steeds wel veel wakker. Maar ze vermaakt zich nu in de box met de muziek mobiel hihi. In mn armen of maxi cosi vindt ze wel gemakkelijker de slaap. De nachten zijn gelukkig wel super fijn, van 23/24 tot 5/6 😁..

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Aanstaande zondag is mijn dochtertje al 4 weken. Nu merk ik dat ze na de ( ...
Jep.. ik ben inmiddels bij seizoen 5 van gossip girl😅 huishouden komt ooit wel weer🙈 heb haar nu wel af en toe in de draagzak zodat ik wel beide handen vrij heb

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Hier ook een heel wakker meisje. Dat ik ook idd merk, hoe kom ik aan mn hui ...
Dan ben ik niet de enige die zo denkt! Dat stelt me iets gerust.. Ze slaapt inderdaad heel goed in de maxi cosi ook en in de auto zelfde verhaal, maar kan slechts om het uur met de auto een rondje rijden 😜 Je nachten zijn om jaloers van te zijn dan. Ze slaapt dikwijls hier van 23/24 tot 3/4. Hoewel ze afgelopen dagen ook uitschieters had van 23/24 tot 6/7 zelfs 😳

4 jaar geleden

Reactie op ManonRylana

Jep.. ik ben inmiddels bij seizoen 5 van gossip girl😅 huishouden komt ooit ...
Een draagdoek gebruik ik inderdaad ook, geniale uitkomst, hoewel ik me niet zie stofzuigen of dweilen met een draagdoek 😷 Ben inmiddels ook maar begonnen aan een serie op Netflix, “You”. Of ik loop met haar rond of ik zing voor dr, hoewel ik geen Beyoncé ben 😂

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Aanstaande zondag is mijn dochtertje al 4 weken. Nu merk ik dat ze na de ( ...
Onze zoon is vandaag 4 weken en wij hebben precies hetzelfde. Op het consultatiebureau zeiden ze deze week dat we hem dan wakker in zijn bedje moeten leggen (omdat hij zelf in slaap moet komen) en als hij begint te huilen wachten tot na 5 minuten, hem dan troosten en weer terug leggen. Dit volhouden tot hij slaapt. Heb het een halve dag geprobeerd, maar hij blijft wakker. Was het op een gegeven moment zat om telkens naar boven te gaan en heb hem gewoon lekker op schoot gehouden :)

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Onze zoon is vandaag 4 weken en wij hebben precies hetzelfde. Op het consu ...
Ik vind dat het bij iedereen anders is , jij moet zelf een beetje uitzoeken wat het beste voor jou kindje is Ik had ook van die dagen dat hij hele dag niet wilde slapen ik ging manieren zoeken bijv om met hem samen in bed te liggen tot hij in slaap valt of hem in een slaapzakje doen zo slapen ze fijner voor mij is het nog steeds zoeken hoor maar het wordt wel steeds beter luister gewoon naar jou gevoel , sommige babys kunnen makkelijk zelfs in slaapvallen en andere weer niet het komt goed !

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Ik vind dat het bij iedereen anders is , jij moet zelf een beetje uitzoeken ...
Inderdaad, ze hebben allemaal hun eigen ding. Ik hou hem gewoon op schoot tot hij slaapt en daarna leg ik hem in zijn bedje. Werkt voor hem het beste. Als hij wat ouder is komt het zelf in slaap vallen wel.

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Inderdaad, ze hebben allemaal hun eigen ding. Ik hou hem gewoon op schoot ...
Ja precies zo denk ik ook je moet het ook voor jou zelf prettig maken en voor hem het komt met de tijd wel hoor ! zolang jij maar straks wel opgeven moment probeert zodat hij ook uit zich zelf in slaap valt 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Onze zoon is vandaag 4 weken en wij hebben precies hetzelfde. Op het consu ...
Wat een advies. 4 weken op de wereld. Natuurlijk wil hij lekker bij mama zijn!! Mijn strategie is warmte en liefde. Vertrouwen geven dat wij er voor haar zijn. Dat slapen in eigen bedje komt wel..

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Inderdaad, ze hebben allemaal hun eigen ding. Ik hou hem gewoon op schoot ...
Over het algemeen werkt dit voor onze kleine ook maar het 'koude' bedje zorgt er vaak ook voor dat ze wakker wordt dus soms ligt ze dan echt best lang rond te kijken en soms ook te huilen. We laten haar dan eigenlijk altijd liggen tot ze in slaap weer is. Wordt het huilen paniekerig of duurt het wel heel lang dat huilen dan pakken we dr even op maar meestal gaat het goed zonder haar op te pakken.

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Wat een advies. 4 weken op de wereld. Natuurlijk wil hij lekker bij mama zi ...
Inderdaad, zo denk ik er ook over 😀

4 jaar geleden

Door slijm en verkoudheid, drinkt die niet heel zijn fles leeg.. Is wel de helft maar vroeg me af of iemand herkend

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Aanstaande zondag is mijn dochtertje al 4 weken. Nu merk ik dat ze na de ( ...
Onze zoon doet meestal ook een powernap na de voeding. Kan som de hele ochtend van 9 tot 12 wakker zijn of smiddags tussen 15.00 en 18.00 uur bijvoorbeeld.. soms zelfs langer!

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Onze dame is vandaag 10wk... Vandaag toch maar naar de huisarts gegaan na e ...
Oh wat vervelend die reflux!! Hier nr 2 ook weer reflux Sowieso bezoekje osteopaat kan wonderen verrichten, als je geen BV geeft: enfamil AR voeding (te koop zkh apotheek) niet gedikt met jhbpm en wordt pas dikker in het maagje (werkte bij nr 1) of anders nutrilon omneo ook wat dikker en werkt ook tegen krampjes En... hoe is haar lipbandje? Zoek maar eens op klachten lijken ook op reflux moet Maandag met mijn jongste naar de tandarts en gaan ze die doorhalen, als je hier aan twijfelt wel lactatiekundige laten kijken en niet het CB. Liefs

4 jaar geleden

Ik lig op dit moment wakker in shock. Nu tweede nacht dat de baby een lange ruk maakt. Het is nu 6 uur sinds de laatste fles 😀😀😀

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Wat een advies. 4 weken op de wereld. Natuurlijk wil hij lekker bij mama zi ...
Helemaal mee eens! Nog zo jong... onze kleine heeft sowieso eerst op de kamer geslapen en is veel geknuffeld.

4 jaar geleden

Welke speen gebruik je bij de Brown flessen voor gebruik van JBPM? Wij hebben dit gisteravond geprobeerd icm KV maar onze kleine kreeg dit dikke spul niet door het speentje heen gezogen. Kan JBPM ook gemixt worden met BV? Onze kleine man is overigens 9 weken oud. Dank voor jullie reacties!

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Ik lig op dit moment wakker in shock. Nu tweede nacht dat de baby een lange ...
Wat heerlijk! Hoe oud is jullie kleine?