37 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op soena

Hey dames, ik vroeg me af of jullie cyclus al zoals voor de bevalling is.. ...
Hier 1x een cyclus gehad omdat mijn dochter een maand slecht dronk (3 tanden die doorkwamen/ voor de rest na 9 maanden ook geen cyclus. Hopelijk drinkt ze vanaf 1 jaar wat minder want zou wel niet te lang willen wachten met een 2de kindje.

4 jaar geleden

Bijna 9 maanden geleden bevallen en nog geen menstruatie gehad. Geef nog 3/4 keer per dag borstvoeding

4 jaar geleden

Zodra je stopt met bv of in mijn geval bijna niks meer geeft, een keertje in de 2dagen ofzo voor de gezelligheid, dan komt het terug. Was echt onmiddellijk terwijl ik dus ook 8maanden niet ongesteld was geworden

4 jaar geleden

Bij mij ook. Het duurde na de bevalling zo'n 5 maanden voordat ik uberhaupt weer een keer menstrueerde. Onze zoon is nu 8 maanden en ben wel 3x ongesteld geweest, echter is de tussentijd steeds ander geweest. Een keer 3 weken, een keer 5... En de eerste keer weer was erg heftig. Nu nog steeds wel heftiger dan het voorheen was. Ik geef nog wel 2x pd borstvoeding. Dit zal het wellicht ook nog door de war schoppen....

4 jaar geleden

Bij mij duurt het ook 3 dagen korter vergeleken met voor m’n zwangerschap. Ik ben wel regelmatig ongesteld. Ik vind het juist wel prima zo!

4 jaar geleden

Ik juist veel langer. Rond de 8 dagen 😅 zelfs een week lichte bloeding gehad en na een week nog ruim een week flink, ook dat zou normaal zijn

4 jaar geleden

Ik ben nu 8,5 maand geleden bevallen en ben nog steeds niet ongesteld geweest. Ik weet niet of ik me nou zorgen moet maken of dat het er gewoon bij hoort 😅. Ik ben inmiddels begonnen met borstvoeding afbouwen en geef nog maar 1x borst op een dag

4 jaar geleden

Bij mij duurt het 4-5 dagen bloeding ipv 6-7 en 45 dagen cyclus ipv netjes 28 dagen. ik ben nu op dag 45 van mijn cyclus en wacht nog steeds Mijn zoontje krijgt nog wel vaak bv. We doen aan baby led weaning

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Ik ben nu 8,5 maand geleden bevallen en ben nog steeds niet ongesteld gewee ...
Serieus 😅 ik ben het alweer een paar keer geweest.. Onze meis is 9mnd.. Weet niet of het er aan ligt dat ik geen borstvoeding geef... 😏 Denk dat elk hormoonhuishouding het anders regelt.. Bij twijfel overleggen

4 jaar geleden

Voor de mama’s die borstvoeding geven en nog niet ongesteld zijn (wat bij mij het geval is)... Wat zouden jullie doen als jullie opnieuw zwanger willen worden? Mijn gynaecoloog zegt dat ik dan best kan stoppen met borstvoeding zodat m’n cyclus terug op gang komt, maar ik wil nog niet stoppen. Maar ik wil ook wel m’n kindjes kort op elkaar en die kans is precies kleiner zolang ik bv geef dus het is hier echt een dilemma...

4 jaar geleden

Voor de mama’s die borstvoeding geven en nog niet ongesteld zijn (wat bij m ...
Ik zit hier met precies hetzelfde dilemma... Hoewel ik wel wat tips op internet heb gevonden om niet te stoppen! 😊 Had gewoon beetje op google gezocht (how to get pregnant while breastfeeding) en deze punten kwamen er een beetje uit *stoppen met nachtvoedingen en niet te vaak voeden. *een voeding kolven ipv live geven * je suikerspiegel constant houden gedurende de dag, dus veel kleine maaltijden /snacks * supplementen slikken: vit d, omega 3+ DHA, inositol, foliumzuur

4 jaar geleden

Voor de mama’s die borstvoeding geven en nog niet ongesteld zijn (wat bij m ...
Ik zit ook met die vraag. Hoe vaak geef jij nog borstvoeding? Aangezien ik nog 7x per 24uur voed, is er bij mij ook geen cyclus. Ik was aan het denken om misschien na 1 jaar een combinatie te doen met flesvoeding, maar of dit dan voldoende is om terug vruchtbaar te zijn..

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Ik zit hier met precies hetzelfde dilemma... Hoewel ik wel wat tips op inte ...
Oh dank je om jouw tips te delen! Lastig hè ... 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Ik zit ook met die vraag. Hoe vaak geef jij nog borstvoeding? Aangezien ik ...
Ik geef nu nog 2 à 3x bv op een dag. Meestal s morgens en s avonds en af en toe nog om 5h s morgens. Ik hoop dat het met combinatie kunstvoeding lukt voor jou, maar mijn gynaecoloog sprak erover dat ik 1a2x/dag gaf en dat dat dus nog teveel was :-/ Misschien moet ik hier eens een nieuw topic over beginnen en hopelijk zijn er nog topmama’s met tips 🤞

4 jaar geleden

Ik geef nu nog 2 à 3x bv op een dag. Meestal s morgens en s avonds en af en ...
Oh, je hebt hier al gereageerd 😂. Goed idee, had er ook aan zitten denken om zo'n topic te starten. Als zelfs 2x per dag bv geven te veel is, zal ik voor hetzelfde dilemma staan. Denk niet dat ik mezelf zover krijg om te stoppen (kan je verslaafd zijn aan bv😅?)

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Oh, je hebt hier al gereageerd 😂. Goed idee, had er ook aan zitten denken ...
Ja!! Ik kan er ook niet mee stoppen. Eigenlijk geef ik hem alleen maar kv, maar elke 2 dagen ofzo geef ik hem voor de gezelligheid nog 1x de borst. Er blijft melk komen en ik voel geen stuwing. Heel fijn. Kan er gewoon nog geen afscheid van nemen haha! Zo knus.

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Ja!! Ik kan er ook niet mee stoppen. Eigenlijk geef ik hem alleen maar kv, ...
Een momentje van ultieme nabijheid ♥️