173 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 20 weken die heeft al een paar weken hapjes, ze vindt het heerlijk.. ik begon eerst met een paar lepeltjes maar al snel werd ze boos dat ze meer wilde 😅 ik gebruik de Philips app voor de hapjes daar staan leuke recepten op!

4 jaar geleden

Haay! Ik ben vrij vroeg begonnen omdat ons zoontje er klaar voor leek. Kwijlen, eten uit de mond kijken, smak geluidjes maken. wij zijn begonnen met bloemkool maar dat vond hij zo vies dat we daarna een peer hebben gegeven. Nu is hij gewend en eet hij ook alle groentes

4 jaar geleden

Dochtertje is 16 weken. Ben al 4 dagen bezig met oefenhapjes. Alleen groentjes nog geen fruit. Gaat super goed! Ze eet elke dag ongeveer 15 lepeltjes

4 jaar geleden

Ja toevallig zonet mee begonnen! Mijn zoontje is vier maanden en was er echt aan toe. Ik wilde langer wachten maar hij gaf zulke duidelijke signalen 😅. Hebben hem een heel klein beetje geprakte banaan gegeven en volgens mij vond hij het wel lekker 😃

4 jaar geleden

Dochter van 17 weken. Al een week bezig met hapjes. Eerst begonnen met pompoen. Is wat zoeter dan wortel. Vond ze lekker! En nu vandaag bloemkool. Morgen maak ik courget :-)

4 jaar geleden

De mijne is vrijdag 17 weken, maandag echt 4 weken, dan ga ik beginnen

4 jaar geleden

Onze dochter is nu 18 weken en krijgt sinds 2 weken hapjes. En daar was ze ook aan toe hoor! Keek ons het eten uit de mond. En inderdaad 2-4 hapjes blijft het nie bij madame wil meer. ;)

4 jaar geleden

Hoi! Ja, wij zijn begonnen met oefenhapjes. Mijn dochter is ook 17 weken en kreeg wortelpuree (3 dagen lang, 2x per dag zodat ze kon wennen aan de smaak). Elke keer maar een klein beetje, misschien een volle eetlepel. Vandaag kreeg ze courgette als oefenhapje! Ze vond de hapjes in het begin wat gek maar het gaat elke keer beter! Gewoon proberen wanneer jullie er klaar voor zijn :)

4 jaar geleden

Onze dochter gaf al een tijdje met signalen aan dat ze aan meer toe was dan alleen de fles. De wijk schoot ik weinig mee op en iedereen zei dat ik gewoon mijn gevoel moest volgen. Ze was 3 maanden en 1 week en toen ben ik begonnen. Eerste keer worteltjes. Wij stomen zelf en dan pureren. Ze trok even een zuur gezicht maar kreeg al snel in de gaten hoe het zat. Ben zo blij dat we daar mee begonnen zijn. Inmiddels is ze ruim 5 maanden, krijgt elke dag fruit en groente hapjes, eet super goed en al allerlei dingen. Zijn nu met brood aan het oefenen. Luister naar je eigen gevoel en succes! 😊

4 jaar geleden

Ik ben begonnen op de dag dat ze 4 maanden werd. We hebben heel erg gelachen om de gekke gezichten die ze getrokken heeft, maar wat vind ze alles lekker😍 . We waren eerst begonnen met tussen de 1e en 2e fles een groentehap van ongeveer 15 kleine lepeltjes en dat deed ze zo goed, dat we na een week de groentehap om 17:00 geven en 's morgen de fruithap. Ik maak alles zelf. Na 3 dagen had ze door hoe het moest en pakte ze mijn pink om de lepel naar naar mond te brengen!

4 jaar geleden

Ik geef in de ochtend ergens fruit en tegen de avond groente.

4 jaar geleden

Hai, Wij zijn al begonnen met oefenhapjes. Gaat steeds beter, elke dag eet hij iets meer omdat hij door krijgt hoe hij ze tong moet gaan gebruiken. Je kan kijken of hij er aan toe is, dat merk je een beetje als hij honger begint te krijgen en dan ze tong veel gaat gebruiken. Ik ben zelf begonnen met appel en een beetje water zodat nog niet te dik is en dan steeds minder water erdoor heen doen, zodat hij daarna aan het wat dikkere went. En na een week probeer ik een ander soort fruit. Hopelijk heb je hier iets aan! Groetjes!

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Ja toevallig zonet mee begonnen! Mijn zoontje is vier maanden en was er ech ...
Wat goed!! Ik twijfel ook. Ik wilde ook langer wachten maar hij lijkt er ook klaar voor. Banaan is denk ik wel een goeie om mee te beginnen

4 jaar geleden

Reactie op Amita

Wat goed!! Ik twijfel ook. Ik wilde ook langer wachten maar hij lijkt er oo ...
Lieve foto trouwens🥰

4 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Mijn dochter is nu 20 weken die heeft al een paar weken hapjes, ze vindt he ...
Hoi Lisa, welke app gebruik je precies😊? Mijn zoontje is bijna 4 maanden dus ik wil binnenkort ook gaan beginnen en ben nu aan het rondkijken voor leuke recepten. Alvast bedankt!

4 jaar geleden

Hoeveel geven jullie en wanneer begonnen jullie met brood??

4 jaar geleden

Wij zijn sinds zondag begonnen met hapjes. We hebben een erg hongerig kind. Hij drinkt Forte dus maar gelijk begonnen met twee keer per dag een aantal lepeltjes en deze gaan er naar smaak in. Bij ons krijgt hij om: 6:00 papfles 10:00 fles + fruithapje 14:00 fles 18:00 fles + groentehapje 23:00 fles Wij zijn begonnen met om de dag. De ene dag krijgt hij appel en de andere dag banaan. De groentehapjes is of wortel of broccoli/aardappel. Ik maak alles zelf

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Hoeveel geven jullie en wanneer begonnen jullie met brood??
Ik geef haar een paar hapjes brood , als ik iets in me mond stop wil ze het ook 😂 ze eet meestal vier of 5 stukjes

4 jaar geleden

Ons zoontje is nu 17 weken en we zijn begonnen met wortel, vervolgens bloemkool en nu broccoli. Hij vindt alles heerlijk! Ik heb begrepen dat je beter met groente kan beginnen omdat het minder zoet is en ze dat mogelijk weigeren wanneer ze al fruit krijgen. Dus nu even alleen groente

4 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Ik geef haar een paar hapjes brood , als ik iets in me mond stop wil ze het ...
Vanaf 19 weken ongeveer