173 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Amita

Wat goed!! Ik twijfel ook. Ik wilde ook langer wachten maar hij lijkt er oo ...
Jaa ik las overal dat je als eerste met banaan kan beginnen 😃. En vanaf 4 maanden mag het dus ja waarom ook niet al even wat kleine hapjes proberen 🙈. Haha ik at maandag iets tijdens de bv en elke keer als ik wat in mijn mond deed stopte mijn zoontje met drinken en keek me heel doordringend aan 😆. Toen dacht ik wel, oké hij heeft wel echt zin in even wat anders

4 jaar geleden

Reactie op JBaby2

Ons zoontje is nu 17 weken en we zijn begonnen met wortel, vervolgens bloem ...
Oh haha en ik hoor juist van iedereen dat je beter met fruit kan beginnen omdat dit juist lekker zoet is en op bv en kv lijkt. Dan is de overgang niet gelijk zo groot en kunnen ze eerst even wennen aan iets in hun mond. En dan langzaamaan over naar andere smaken van groente

4 jaar geleden

Wij zijn ook al een paar weekjes bezig met hapjes. Wij zijn begonnen met groenten omdat dit niet zoet is en een grovere substantie. We doen nu een week in de ochtend fruit maar dat vind hij nu zo lekker dat hij de groenten s avonds eigenlijk niet wil. Dus zijn we even terug gegaan naar 2x groenten zodat hij ook leert dat dat lekker is. Hihi

4 jaar geleden

Wij zijn met 3,5 maand begonnen met wortel .. broccoli duurde ff 2 dagen ofzo voor ze niet meer kokhalsde en bloemkool was ze met 3 dagen nog aan het kokhalzen, dus daar wachten we maar weer mee 🙈 Boontjes vandaag voor het eerst en dat ging ook meteen goed.. Ik pureer de groente en dan doe ik dat in een ijsblokjeshouder en doe dat in de diepvries. Als het bevroren is dan doe ik ze in een diepvrieszakje; zo kun je er elke x 1 blokje uithalen.. Met fruit zijn we begonnen met banaan.. Daarna peer en perzik.. Banaan doen we nu niet meer.. We merkten dat ze moeite had met de ontlasting 😫 We weten in elk geval dat ze banaan lust en dat ze er geen reactie op heeft gekregen..

4 jaar geleden

Hey, mijn zoontje is 18 weken en ik ben begonnen op advies van 2 kinderartsen voor zijn reflux. Hij is er ook wel klaar voor want kijkt het eten uit ons bord 😂. Ik ben begonnen met groentepap, wortelpuree en dan fruitpap, perenpap met ongesuikerde koekjesmeel om wat dikker te maken. Dit bevalt hem allebei heel goed. Amper krampen maar wel minder vlotte stoelgang dus ik ga eens kiwi of sinaas proberen. Hoewel ik best niet te veel ‘zuur’ fruit gebruik voor z’n reflux. Je kan gerust eens proberen en zien hoe je zoontje erop reageert. Ik zet hem in een recht stoeltje en geef het lepeltje horizontaal en zo smakt hij het er zelf van. Want momenteel heeft hij nog de reflex van te zuigen. Groetjes

4 jaar geleden

Reactie op JBaby2

Ons zoontje is nu 17 weken en we zijn begonnen met wortel, vervolgens bloem ...
Dat heb ik idd ook meegekregen van de arts.

4 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Mijn dochter is nu 20 weken die heeft al een paar weken hapjes, ze vindt he ...
Wanneer ben je ermee begonnen? Thanks voor je tip voor de app!

4 jaar geleden

Reactie op Nina 2

Hey, mijn zoontje is 18 weken en ik ben begonnen op advies van 2 kinderarts ...
Wanneer ben je er precies meebegonnen? Mijn zoontje heeft toevallig ook reflux! Ik heb volgende week een belafspraak om het toch nog ook te bespreken.

4 jaar geleden

Reactie op December2019

Wij zijn met 3,5 maand begonnen met wortel .. broccoli duurde ff 2 dagen o ...
Oh al vroeg begonnen bij jullie! Fijn dat het zo goed gaat! Die ijsblokhouder had ik ook ergens anders gelezen, goeie!

4 jaar geleden

Hey! Wij zijn vorige week ook begonnen met oefenhapjes! Zoontje is vandaag 18 weken.. Ik geef 1x per dag groentepap en hebben al wortel en courgette geprobeerd. Het gaat wel nog moeizaam, max 5 hapjes per keer. Maar het zijn dan ook oefenhapjes en zal binnenkort wel beter beginnen gaan. Er zal nog een moment komen dat het niet snel genoeg kan gaan 😅

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

Wij zijn ook al een paar weekjes bezig met hapjes. Wij zijn begonnen met gr ...
Hoe oud is je baby en wanneer ben je begonnen? Inderdaad dat heb ik wel vaker gehoord dat het beter is met groente te beginnen en daarna fruit.

4 jaar geleden

Reactie op Amita

Wanneer ben je er precies meebegonnen? Mijn zoontje heeft toevallig ook ref ...
Op 3 maanden en 1 week heb ik geprobeerd maar dat was te vroeg voor z’n darmen. Nu is hij 4 maand en 2 weken en lukt het perfect. Mijn buurvrouw was al succesvol gestart op 2,5 maanden voor haar zoontje die erge reflux had dus het hangt echt af van je baby en de rijpheid van z’n darmen ;)

4 jaar geleden

Mijn zoontje kwijlde al vanaf 2 maanden, kwijlen, eten uit het bordje of mond kijken. Ik gaf toen al 2 a 3 hapjes om de dag met boerenkool. Hij vond het heerlijk. Hij is nu 4 maanden en 1 week, eet hele mini olvarit potje op. Ik had ze gekocht om zelfgemaakte hapjes in te doen. Hij vindt fruit lekkerder dan groente. Warm gemaakte groente vindt hij niet lekker.

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Jaa ik las overal dat je als eerste met banaan kan beginnen 😃. En vanaf 4 ...
Ik lees juist meer dan je beter groente kan beginnen. Maar mijn eigen gevoel zei wel een beetje banaan ofso om te proberen. Sommige kindje gaan blijkbaar groente weigeren als ze eerst fruit krijgen🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Sanda

Mijn zoontje kwijlde al vanaf 2 maanden, kwijlen, eten uit het bordje of mo ...
Oh wauw! Mijn zoontje kwijlt ook veel en al een hele poos nu je het zegt🧐. Wow dat klinkt best veel? Is dat nog een oefenhapje dan? Of vervang je dat potje niet met een fles?

4 jaar geleden

Reactie op Nina 2

Op 3 maanden en 1 week heb ik geprobeerd maar dat was te vroeg voor z’n dar ...
Ahh thanks! Ja denk het ook. Dat ik het gewoon moet proberen.

4 jaar geleden

Het is een interessant gegeven dat in Nederland wordt geadviseerd om te beginnen met 4 maanden, waar the world health org. Aangeeft niet vóór 6maanden te beginnen omdat de darmpjes er niet klaar voor zijn. Ze zijn nog "geperforeerd" waardoor stoffen in de bloedbaan komen. Als je eerder begint dan 6 maanden dan moet het echt gaan om een paar eetlepeltjes per dag ipv hele maaltjes.

4 jaar geleden

Reactie op Shanadr

Hey! Wij zijn vorige week ook begonnen met oefenhapjes! Zoontje is vandaag ...
Inderdaad daarom zijn het ook oefenhapjes! Lekker even wennen en rustig steeds wat meer. Komt vast helemaal goed!

4 jaar geleden

Reactie op Amita

Ik lees juist meer dan je beter groente kan beginnen. Maar mijn eigen gevoe ...
Oh oke 😮. We moeten vrijdag weer naar het cb en dan wil ik het ook even daar bespreken wat en hoeveel je mag geven enzo (is allemaal nog nieuw voor ons 🙈)

4 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Vanaf 19 weken ongeveer
Brood? Oh en hoe gaat dat dan