173 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Amita

Hoe oud is je baby en wanneer ben je begonnen? Inderdaad dat heb ik wel vak ...
Hij is nu 20 weken. En hij eet nu ongeveer 1 a 2 eetlepels per keer. Hij krijgt het rond 10 uur en 17 uur. En dan om 18:30 de laatste fles. Hij krijgt al best veel maar hij heeft ook nog maar 4 flessen van 210 ml. En als het goed blijft gaan dan kunnen 2 flessen verlaagd gaan worden. Coos is ookal ruim 8,5 kilo dus in overleg besloten de oefenhapjes wat sneller op te hogen.

4 jaar geleden

Reactie op Mom161921

Wij zijn sinds zondag begonnen met hapjes. We hebben een erg hongerig kind. ...
Oke wel ervoor gekozen om groente en fruit tegelijk te introduceren. Hoe gaat dat?

4 jaar geleden

17 weken begonnen met bloemkool en wortel in de namiddag/avond. steeds 5 dagen het zelfde. Nu 20 weken uitgebreid met fruit in de ochtend.. gewoon kijken of dit lukt. Nu vanwege de corona zitten mijn man en ik beide thuis, waardoor er ruimte is dit te proberen. Ze reageert goed op het fruit en de groente

4 jaar geleden

Zijn hier ook mama’s die een babycook hebben? Ik wil alles zelf gaan maken en nou leek een babycook mij wel heel handig. Kan je in stomen, blenden, pureren en verwarmen. Natuurlijk kan je dit ook met je eigen pannen dus ben ik even benieuwd of het echt een must is of dat het gewoon leuk is om te gebruiken haha

4 jaar geleden

we zijn 4 maanden oud..en al 2 weken bezig met kleine groenten hapjes.. eerst was wortel-vond ze wel ok 😉 tweede hadden we bloemkool-was ze niet echt fan van 😅 en vandaag aardappelpuree-dat was ook wel ok 😋 volgende gaan we broccoli proberen 💪🏼 altijd super grappig om te kijken hoe ze gezichtjes trekt van elk hapje wat ze in de mond krijgt 😂 veel filmpjes al gemaakt😁📷

4 jaar geleden

Wij zijn gestart op 18 weken met groentepap. Op aanraden van de pediater omdat met eerst fruit ze de groenten kunnen weigeren. Onmiddellijk een groot succes hier. Ellie at na 3 dagen volledige 150g .. Ze eet alles wat we haar voorschotelen. Ik geef groenten om 10u30 en om 11u30 nog klein flesje.

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Zijn hier ook mama’s die een babycook hebben? Ik wil alles zelf gaan maken ...
Ik heb er eentje en echt een gemak... In stukjes erin en je moet er niet naar omkijken. Na het stomen kan je onmiddellijk blenden. En dan alles de afwasmachine in :)

4 jaar geleden

Reactie op BDK

Ik heb er eentje en echt een gemak... In stukjes erin en je moet er niet na ...
Klinkt goed! Ik denk dat wij er ook een gaan kopen

4 jaar geleden

Reactie op BDK

Ik heb er eentje en echt een gemak... In stukjes erin en je moet er niet na ...
Van welke merk heb je het er zijn zo veel verschillende

4 jaar geleden

Ik ben vorige week begonnen ze was toen 4 maanden oud. Ze keek al erg geïnteresseerd als wij aten. Ik vond de filmpjes van het voedingscentrum erg handig. We zijn begonnen met wortel. De eerste dag huilde ze na de 1e hap. 2e dag wat van mijn vinger laten sabbelen en at ze al een paar happen. 3e dag bijna 30ml potje leeg en een kliederboel en nu doet ze al haar mond open, eet van het lepeltje en eet het potje leeg. Ze vindt het erg lekker. Morgen broccoli proberen 😊.

4 jaar geleden

Begonnen met 4 maand met banaan, 2 dagen hetzelfde dan wat anders, doe nu 2 dagen hetzelfde fruit, dan 2 dagen dezelfde groente. Hij eet ongeveer een kwart, het gaat steeds beter.

4 jaar geleden

Onze dochter is 21 weken oud (4 weken te vroeg geboren). Vorige week start gemaakt met 2 dagen wortel, 2 dagen aardappel en daarna 2 dagen pompoen. Niet echt een succes, totaal geen interesse en kreeg er nog geen theelepel in.. de omgeving was veel interessanter... ben nu gestopt met de ambitie om over 2 weken nog eens te kijken of haar interesse groter is.. Iemand hier ervaring mee? Doe ik iets verkeerd of is ze er gewoon nog niet klaar voor en is het prima dit te accepteren?

4 jaar geleden

Reactie op m126p

Onze dochter is 21 weken oud (4 weken te vroeg geboren). Vorige week start ...
Ik denk dat het prima is om dit te accepteren en af te wachten tot de moment dat ze zelf aangeeft er interesse voor te hebben. Elk kind heeft z’n eigen ritme dus lijkt me zeker niet erg. Je kan het van tijd tot tijd heel ongedwongen blijven aanbieden ;) 👍

4 jaar geleden

Afgelopen zaterdag begonnen, een paar dagen voor de vier maanden oud was. Eerste reactie op de broccoli deed me aan dit plaatje denken😂 maar het gaat nu al heel goed!

4 jaar geleden

Reactie op GulerDH

Afgelopen zaterdag begonnen, een paar dagen voor de vier maanden oud was. E ...
Hahahahahahahah

4 jaar geleden

Oefenhapjes werden al gauw gewoon het hele bakje. En mevrouw vind alles lekker! Dus al een week of 3 a 4 standaard tijden fruit en groente als routine extra voeding.

4 jaar geleden

Reactie op GulerDH

Afgelopen zaterdag begonnen, een paar dagen voor de vier maanden oud was. E ...
Whaha. Heerlijk die koppies die ze kunnen trekken!

4 jaar geleden

Reactie op jol1tje

Whaha. Heerlijk die koppies die ze kunnen trekken!
Ja echt mooi hahaha

4 jaar geleden

Reactie op MammaVanHanneEnEva

Ik ben vorige week begonnen ze was toen 4 maanden oud. Ze keek al erg geïnt ...
Ahh leuk! Steeds beter dus.

4 jaar geleden

We zijn bij 3,5 maand begonnen met oefenen.. ze doet het erg goed.. ik maak 2 potjes open en verdeel de inhoud in een ijsvormhouder.. bij ons is dit een hartje dus krijgt ze smorgens 2 hartjes fruit (gemengd of banaan of anders) en smiddags 2 hartjes (wortel, doperwten, pompoen, bloemkool) ik haal alles de nacht van tevoren uit de vriezer en zet het dan in de koelkast.. tot ze een volledige potje kan eten