173 Reacties

4 jaar geleden

Dochter van bijna 16 weken maar wij beginnen pas 6 maanden ná de 40 weken. Dus plakken er een extra maand aan vast. De darmen zijn ‘lek’ tot rond 6 maanden en te vroeg beginnen met vast voedsel kan veel schade aanrichten (waarvan veel pas op late termijn te zien is) eerste half jaar melk en daarna oefenhapjes. Food under one is just for fun 😁 ze kunnen hun hele leven nog eten...

4 jaar geleden

Reactie op ilayda_

Van welke merk heb je het er zijn zo veel verschillende
https://www.dreambaby.be/e/nl/db/beaba-stoomkoker-mixer-babycook-neo-night-blue--968907--11

4 jaar geleden

Reactie op ilayda_

Van welke merk heb je het er zijn zo veel verschillende
Ik heb de avent stomer blender, inderdaad superhandig en ideaal. Hup groente erin en stomen, klaar blender draaien en pureren maar. Hij kost volgens mij nieuw 119,- in blokker maar heb er zelf 1 via marktplaats gekocht nog nieuw voor een koopje

4 jaar geleden

Reactie op SimaAA

Ik heb de avent stomer blender, inderdaad superhandig en ideaal. Hup groent ...
Inderdaad, die heb ik ook 👌. Super handig! Je kan er wel vaak max 2 tot 3 porties in maken. Als je bijvoorbeeld wat extra wilt invriezen ;).

4 jaar geleden

Je kunt beginnen! Zal het cb ook wel met je bespreken. Die van mij duwt het nog naar buiten met de tong, maar zal wel goedkomen.

4 jaar geleden

Reactie op mamavanFemm

Oefenhapjes werden al gauw gewoon het hele bakje. En mevrouw vind alles lek ...
Hier ook! Hij word boos als ie niet meer krijgt haha. En vind tot nu toe ook alles lekker. Vraag me nu alleen af of ie niet teveel voeding krijgt.

4 jaar geleden

Hier begonnen met 4 maanden, hij is nu bijna 5 maanden en eet tot nu toe echt alles. En veel ook! Worteltjes en perzik zijn, zijn favoriet. Broccoli het minst lekker maar eet echt alles. Vanmorgen pruimen gegeten en zelfs dat vond hij lekker. Is nu al een vuilnisbakje. Hij krijgt gewoon totdat hij het genoeg vind of als het op is, ene keer uit een potje andere keer vers uit de vriezer wat ik van te voren heb voor bereid. Zo leuk allemaal

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_2020

Hier ook! Hij word boos als ie niet meer krijgt haha. En vind tot nu toe oo ...
Heerlijk toch! Beter zo dan anders. Femm krijgt nog 3x 150 en 2x 180 (waarvan 2 haverpapflessen) en soms is ze na de laatste nog niet voldaan en maak ik soms nog 60 klaar. Ben in het begin zo onzeker geweest over voeding, maar ze geeft allemaal zo goed aan of ze wel of niet meer wil. Vind t wel prima 😊. Doet jullie zoontje dat ook?

4 jaar geleden

Reactie op mamavanFemm

Heerlijk toch! Beter zo dan anders. Femm krijgt nog 3x 150 en 2x 180 (waarv ...
Ik ben ook best onzeker geweest en nu nog soms! Lyam is dysmatuur geboren en kwam in het begin goed aan helaas toen erg ziek geweest en door antibiotica weer veel afgevallen. Toen hij rond de 2,5 maand was begon hij steeds erg te krijsen als zijn flessen leeg waren vd honger. Dus dit is echt puzzelen geweest. Nu sinds de laatste afspraak op t CB op mogen hoge naar 180ml 5x per dag, in de ochtend met rijstebloem en fruithap en groentehap. Hij is schijnbaar bezig met een inhaal groeispurt erg fijn, maar daardoor wel een hongerig beertje.

4 jaar geleden

Met 4 maanden begonnen. Tot nu toe alleen groente. Maak het zelf. Pureer groente en vries het in in een ijsblokjesvorm. Tot nu toe wortel, bloemkool en sperziebonen. Gaat er goed in. Nu op naar de broccoli. Eerste paar keer was even wennen, wat moet je met die lepel? Maar nu snapt ze het helemaal en eet ze alles op.

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_2020

Ik ben ook best onzeker geweest en nu nog soms! Lyam is dysmatuur geboren e ...
Jeetje wat een heftige start hebben jullie gehad! Wel super fijn dat ie t nu zo goed doet met de papjes en de groente en fruit 💙

4 jaar geleden

Vandaag begonnen met eerste groentehapje bloemkool (uit potje), woensdag is hij 4 maanden. Nu lees ik overal heel verschillende adviezen over het aantal lepeltjes hij mag, heeft iemand ervaring hiermee?😊

4 jaar geleden

Reactie op MamaVanDantéKillian

Vandaag begonnen met eerste groentehapje bloemkool (uit potje), woensdag is ...
De kinderarts zei tegen mij dat als hij het goed neemt, hij ineens een portie van 90 mag en de volgende keer 120. Ik heb het de eerste keer gehouden bij een stuk of 6 lepeltjes en de dagen erna at hij al een flinke portie. Hij heeft er geen last van gehad.

4 jaar geleden

Hey, ik ben van plan om rapley methode toe te passen. Ik moet me er nog goed over inlezen. Zijn er andere dames die het ook van plan zijn?

4 jaar geleden

Reactie op mamavanFemm

Jeetje wat een heftige start hebben jullie gehad! Wel super fijn dat ie t n ...
Ja, dit toen helemaal niet zo in de gaten gehad hoor. Maar nu we fotos terug zien en hoe hij er nu uit ziet kun je zien dat hij er toch niet heel "gezond" uit zag en denk je achteraf goh wat een rot start eigenlijk! Nu is hij een lekkere gezonde bolle baby aan t worden. 😊

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Met 4 maanden begonnen. Tot nu toe alleen groente. Maak het zelf. Pureer gr ...
heyy , hoe doe jij dat met ontdooien en opwarmen ??

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

heyy , hoe doe jij dat met ontdooien en opwarmen ??
De avond van te voren uit de diepvries in de koelkast 30gram op 700w 15 sec

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

heyy , hoe doe jij dat met ontdooien en opwarmen ??
Ik haal het in de ochtend uit de vriezer en doe het in een bakje en zet het in de koelkast. Als ze het eet een uur of 4/5 is het al zacht. Ik prak het even en zet het 15 sec in de magnetron. Even doorroeren en voelen of het de juiste temperatuur is.

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_2020

Ja, dit toen helemaal niet zo in de gaten gehad hoor. Maar nu we fotos teru ...
Ach! Onze dochter is ook dysmatuur geboren. En heb nu ook als ik de foto’s terug kijken dat ik pas zie hoe klein ze eigenlijk was. Had dat besef toen ook niet. Gek hoe dat pas later komt he

4 jaar geleden

Gisteren de Béaba babycook 4 in 1 gekocht en wat een fijn ding! Meteen appelmoes mee gemaakt en in een ijsblokjesbakje gedaan. Helaas moest Liam er vanmorgen niks van weten. Banaan ging afgelopen dagen wel redelijk goed, de ene keer vond hij het lekker en de andere keer weer niet. We blijven het gewoon rustig proberen ☺️