173 Reacties

4 jaar geleden

Mama’s al avocado geprobeerd? Ik wil hier vanavond mee beginnen 🥳

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Je geeft niet eerst alleen paar dagen groente? Ik ben begonnen met banaan e ...
Nope doe ik niet. Ik houdt https://mobiel.voedingscentrum.nl/eerstehapjes aan. Heb ook een folder van hun, zie foto over soorten hapjes. Waarom geef je alleen groente? Wat is daar het doel van? Naar mijn weten is het alleen om ze te laten wennen aan verschillende smaken en structuren en om hun darmen langzaam eraan te laten wennen.

4 jaar geleden

Reactie op tarAshley

Mama’s al avocado geprobeerd? Ik wil hier vanavond mee beginnen 🥳
Ja gisteren, die van mij vind het heerlijk.

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Nope doe ik niet. Ik houdt https://mobiel.voedingscentrum.nl/eerstehapjes a ...
Ja zo dacht ik ook hoor. Maar toen hoorde ik van heel veel dat je beter eerst groente kan geven omdat dat minder zoet is en ze anders moeite kunnen hebben met groenten (qua smaak). Nou ik probeer eerst wel wat anders dan broccoli 😂

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Ja zo dacht ik ook hoor. Maar toen hoorde ik van heel veel dat je beter eer ...
Haha ow zo.. tja ik wil geeft gewoon verse groente en fruit. Dus nooit toegevoegde suikers. En moedermelk is al heel zoet (ik geef borstvoeding) waardoor de overstap naar fruit juist minder schokkend zou zijn en dus geleidelijker zou gaan. Dus voor alles is wat te zeggen;) ik zou lekker doen waar je je goed bij voelt! Komt vast goed.

4 jaar geleden

Hier gaat het erg goed. Nog niks was vies. In het begin wennen aan het eten en de lepel. Eet nu wortel, bloemkool, sperziebonen en broccoli. Nog wat groentes proberen en daarna wat fruit.

4 jaar geleden

Geen idee of deze vraag of situatie hier al voorbij gekomen is.. Excuses als dat het geval is. 😅 Maxx krijgt sinds maandag 2x per dag een paar lepeltjes gepureerde wortel. Maar nu drinkt hij heel moeilijk z'n fles nog. 😢 Hij zou zo'n 900 á 1200 cc per 24 uur moeten drinken. Nou eet hij al vanaf het begin enorm wisselend: de ene dag 850, de dag erna weer 1000. Gemiddeld is dit in ieder geval 880 cc. Maar de laatste week is dit gedaald naar een gemiddelde van 660 cc. En vandaag is het dus écht drama. Sinds gisterenavond 11 uur heeft hij maar 260 cc gegeten, verdeeld over 4x. Ligt dit aan de oefenhapjes? Ben ik te vroeg begonnen, ondanks alle signalen dat hij er klaar voor was? Ik word hier echt onzeker van.. Hij laat verder geen ander gedrag zien. Hij is actief en vrolijk, brabbelt de oren van je kop. Geen koorts, niet huilerig enz.

4 jaar geleden

Iemand al dopertjes geprobeerd? Ik ben nu hier mee bezig maar alleen maar kokhalzen en vieze gezichten en uitspugen... Ik lig in een scheur 😂😂

4 jaar geleden

Reactie op tarAshley

Mama’s al avocado geprobeerd? Ik wil hier vanavond mee beginnen 🥳
Yes met banaan. Vond ze heerlijk. Maar die van mij vind alle smaken heerlijk tot nu toen.

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Iemand al dopertjes geprobeerd? Ik ben nu hier mee bezig maar alleen maar k ...
Ik geef haar geen ongelijk 🤢🤣

4 jaar geleden

Reactie op Shnq

Yes met banaan. Vond ze heerlijk. Maar die van mij vind alle smaken heerlij ...
Sophie vind advocado met banaan ook heerlijk

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Geen idee of deze vraag of situatie hier al voorbij gekomen is.. Excuses al ...
Bij mij drinkt Sophie de ene dag al haar flessen leeg en de andere dag laat ze bij elke fles de helft staan.. ik weet niet of dit te maken heb met de hapjes, maar het consultatiebureau gaf aan; wanneer haar luiers nog nat zijn en ze evengoed wat drinkt is het geen probleem

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Haha ow zo.. tja ik wil geeft gewoon verse groente en fruit. Dus nooit toeg ...
Nee ik maak ook alles vers in mijn babycook (zo blij mee!). Dus geen toegevoegde suikers maar meer omdat fruit zoeter is dan groente. Maar indd gewoon alles proberen

4 jaar geleden

Veranderd de ontlasting van jullie baby ook zo erg door de hapjes?? Maakt mij beetje onzeker. Heeft ook veel krampjrs. Hoe weet ik of de hapjes al wel goed voor hem.zijn? Jurre is 5 mnd

4 jaar geleden

Deze man lust tot nu toe alles! Maar nog leuker is om er mee te smeren 😉

4 jaar geleden

Reactie op Ari

Veranderd de ontlasting van jullie baby ook zo erg door de hapjes?? Maakt m ...
Ja, enorm. Hier ook 5 maanden en soms geconstipeerd. De ene dag heel veel, de andere dag een klein bolletje. Lijkt mij ook wat meer last te hebben van krampjes. Ik denk dat dit in het begin wel normaal is, darmpjes moeten zich nog aanpassen. Het is belangrijk van een paar dagen hetzelfde te geven zodat ze er aan kunnen wennen. Let op met worteltjes, deze stoppen op. Ik doe er wat extra olie bij nu en dat lijkt toch wat te helpen!

4 jaar geleden

Hoi! Ook hier zij we begonnen met hapjes en meneer lust gellukig veel en blijft om vragen! Ook hij heeft last van obstipatie soms 1.5 week geen vieze luier🤷🏻‍♀️ als iemand daarvoor tips heeft hoor ik het natuurlijk graag! Lactulose hebben we gekregen van de huisarts maar dat laat ik liever voor nood!

4 jaar geleden

Reactie op Oem Daawoed

Hoi! Ook hier zij we begonnen met hapjes en meneer lust gellukig veel en ...
Inderdaad best geen worteltjes, advocado zou helpen en fruitpap ook. Soms kan van melk en water veranderen ook werken. Het water van Aldi ‘Rocheval’ en bijvoorbeeld een pap die goed is voor de darmen zoals Omneo van Nutrilon. Mijn zoontje heeft er ook last van dus bij deze mijn ervaringen-tips.

4 jaar geleden

Het lijkt er op dat mijn zoontje de hapjes maar niks vind.. Hij trekt met alles een vies gezicht erbij en na 3 happe doet hij zijn mond niet meer open.. Ik heb al een aantal dinge geprobeert en ook een aantal dagen achter elkaar het zelfde gegeven.. Ben ik te vroeg begonne of ?

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Het lijkt er op dat mijn zoontje de hapjes maar niks vind.. Hij trekt met a ...
Hoe oud is je kindje? Je kan gerust enkele weken stoppen en dan weer proberen. Dat zei mijn arts toch. Ik zou me zeker niet direct zorgen maken. Inderdaad, best enkele dagen geven en mijn zoontje lust vooral graag zoete groenten zoals wortelen en pompoen. Fruitpap gaat erin als zoete broodjes 😝.