173 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Nina 2

Hoe oud is je kindje? Je kan gerust enkele weken stoppen en dan weer prober ...
Hij is nu 18 weken gecorigeerd 17 weken..Het is soms aan kokhalze toe.. laat ik dan maar nog even wachte en het dan opnieuw proberen😩

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Geen idee of deze vraag of situatie hier al voorbij gekomen is.. Excuses al ...
Hey, Mijn zoontje heeft dit momenteel ook. In het begin at hij goed en dronk hij nog dezelfde hoeveelheden maar nu niet meer (na 2 weken pap). Hij zit in zijn 19 weken sprongetje dus ik wacht even af of het daaraan kan liggen...

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Hij is nu 18 weken gecorigeerd 17 weken..Het is soms aan kokhalze toe.. laa ...
Ik zou inderdaad ook nog even wachten want je wilt inderdaad niet dat het een strijd wordt. Als je hem toch al wilt laten wennen kan je gewoon 2 of 3 lepeltjes blijven geven (als hij die neemt). En dan blijft hij aan de smaak wennen. Ofwel gewoon de lepel op zich. Dat hij ermee kan spelen enz.

4 jaar geleden

Reactie op Nina 2

Hey, Mijn zoontje heeft dit momenteel ook. In het begin at hij goed en dron ...
Maxx is nu 17 weken. En sinds gisteren drinkt hij weer iets meer: Van +/- 600, was het gisteren alweer 790 cc! Consultatiebureau gaf aan dat zolang hij rond die 600 cc zit en vrolijk, alert, minimaal 4 plasluiers heeft en geen koorts heeft, ze toch niet zoveel kunnen doen. Mocht hij onder de 500 cc komen of koorts krijgen of futloos zijn, moet ik direct de huisarts bellen. Er zijn nou eenmaal kinderen van 4 a 5 maanden die ineens de fles gaan weigeren. Die hapjes met nieuwe smaken zijn ook veel interessanter, zei de jeugdarts. Dus daarin mag ik hem nu volgen. Als Maxx de ene dag 1 eetlepel per keer eet, mag ik de dag erna 2 eetlepels gaan proberen enz. Ik doe er nu wel wat extra melk door. Het is dan niet veel, maar wel weer iets aan vocht. Ook heb ik kinderthee gekocht. Kijken of hij dat iets vindt. Gelukkig gaat het nu weer de betere kant op.

4 jaar geleden

Vanaf dag 1 als ze 4 mdn werd begonnen met oefenhapjes. Wortelpuree met een scheutje olijfolie. Goed prakken én nog eens door een fijne zeef gehaald en dan het wondermiddel... nog een beetje verse moedermelk erbij rechtstreeks van ‘de tap’ 😝 Ging lekker binnen! Nu ook reeds bloemkoolpuree. Ook goed en nu, na een 2-tal wkn doet ze echt haar mondje open om te happen. Nu eet ze toch al een 4-tal koffielepels en daarna nog live borstvoeding. Doet ze goed 👍🏼😍

4 jaar geleden

Zie dat sommige van jullie doperwten geven. Geven jullie gewoon die van hak dan?

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Zie dat sommige van jullie doperwten geven. Geven jullie gewoon die van hak ...
Ik koop verse doperwten en stoom ze, prak ze en geef ze dan!

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Zie dat sommige van jullie doperwten geven. Geven jullie gewoon die van hak ...
Ik heb het haar vandaag van de hak gegeven.. Opwarmen, pureren en klaar.. Vond het alleen niet heel smeuïg.. Rest in de ijsblokjeshouder gedaan, dus volgende x na het ontdooien is het wel wat vloeibaarder..

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Zie dat sommige van jullie doperwten geven. Geven jullie gewoon die van hak ...
Ik heb verse gegeven. Even gekookt en gepureerd. Vond het nog wel vrij dik, dus heb het een beetje smeuïg gemaakt.

4 jaar geleden

Heb nog bloemkool in de vriezer liggen. Als dat op is ga ik voor de erwten. Groene groenten wil nog niet echt lukken, misschien de doperwten wel haha

4 jaar geleden

Reactie op Nina 2

Inderdaad best geen worteltjes, advocado zou helpen en fruitpap ook. Soms k ...
Vanaf oefenhapje 1 ook bijna 2 weken geen ontlasting en enorme krampen.. zijn darmen waren er echt nog niet aan toe. Uiteindelijk als “nood” ook 1x lactulose en alles kwAm los, na 2 weken opnieuw begonnen en hij poept nu regelmatiger. Onze HA zei, dat zijn lichaam er nog niet aan toe was, komt vanzelf

4 jaar geleden

Ik ben nu een week bezig met groente. Eerst met wortel begonnen en daarna Brocolli. Beide gaat goed! De ene keer eet ze meer dan een ander keer. Nu wil ik in de ochtend met fruit beginnen. Kan je fruit ook goed invriezen? Welk fruit wel en welke niet? Wat is jullie ervaring daarmee?

4 jaar geleden

Reactie op Sun

Ik ben nu een week bezig met groente. Eerst met wortel begonnen en daarna B ...
Peer vries ik niet in.. 1 partje prak ik, geef ik aan haar en de rest eet ik zelf op.. Zelfde als banaan.. Perzik uit blik heb ik wel gepureerd en in de vriezer gedaan, dat gaat prima.. Zometeen geven we haar voor het eerst aardbei; die vries ik ook niet in..

4 jaar geleden

Reactie op Sun

Ik ben nu een week bezig met groente. Eerst met wortel begonnen en daarna B ...
Ik vries alle soorten fruit in behalve banaan. Heb nu meloen, peer, appel en mango in de vriezer liggen.

4 jaar geleden

Hallo, even een vraagje ons dochtertje eet al heel goed haar groentepap maar nu is mijn vraag mag ze ook al eens rijst eten? Ze wordt 12 mei 5 maand

4 jaar geleden

Reactie op annelies25

Hallo, even een vraagje ons dochtertje eet al heel goed haar groentepap maa ...
Dat mag vanaf 8 maanden geloof ik

4 jaar geleden

Reactie op annelies25

Hallo, even een vraagje ons dochtertje eet al heel goed haar groentepap maa ...
Op de site van het voedingscentrum staan goede tips en adviezen over oefenhapjes. Vanaf 6 maanden mag je volgens mij pas rijst en pasta etc toevoegen.

4 jaar geleden

Wat geven jullie zoal te eten? Vorige week consultatie bureau geweest. Jayden is naar 4 flessen dus hadden ze 210 gemaakt plaats van 180 cc maar ze gaven aan dat je beter het zuivel niet op kon hogen maar dit met de hapjes kon doen. Maar heb soms wel idee dat jayden nog trek heeft zeker nu die sochtends weer snellee komt normaal sliep die door toto 715 en nu wordt die om half 6 6 uur wakker mag nog niet klagen maar toch

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Wat geven jullie zoal te eten? Vorige week consultatie bureau geweest. Jayd ...
Ons eetpatroon. Lieke is nu bijna 5.5 maand. 7.00/7.30 uur fles 180 + 6 scheppen 2 lepels pap 10.00 uur fruithap eet ze zeker 1 heel fruit soms meer. Pureer meerdere soorten door elkaar. 12.00 uur licht bruin broodje met wat boter zonder korst. Gaat helemaal op. 13.00 uur fles 180 water + 6 scheppen 17.00 uur fles 150+5 scheppen (advies van CB zodat ze meer groentehap eet) 18.00/18.15 uur half potje groente of als ze mee kan eten ongeveer zelfde hoeveelheid groente. 19.45 / 20.00 laatste fles 180+6 scheppen. Ene keer op andere keer laat ze wat staan. En dan te bed tot de volgende dag weer 7.00/7.30 uur begint alles weer opnieuw

4 jaar geleden

Dag dames, ik heb een vraagje over pap (Olvarit). Ik geef mijn zoontje van 21 weken nu een eetlepel in zijn laatste fles omdat ik hoorde dat hij dan meer “verzadigd” is voor de nacht. Maar ik hoor en lees dat moeders het ook overdag doen in de fles. Wanneer doe je dat? Hij krijgt nu 4x 210/7, met in de laatste fles een eetlepel Olvarit. En overdag nog erbij zijn groentehapje en Fruithapje (van allebei 2 ijsblokjes). Merk wel dat hij soms nog honger heeft en dan geef ik hem soms nog 60/2 melk extra. Hoop op jullie tips en voedingsschema.