173 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Emma101

Dag dames, ik heb een vraagje over pap (Olvarit). Ik geef mijn zoontje van ...
Ik heb mijn voedingsschema hier al neer gezet😊 Maar wij mochten van het CB niet hoger gaan met de fles dan 180... We moesten dit gaan aanvullen met hapjes...niet met nog meer fles...

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 5maanden en eet ongeveer 80-100 gram groentje hapje. Overige voeding 4 flessen van 180 met 6 schepjes. Voorheen zat ze op 4flessen van 150 en 1 van 180. Nu eet ze goed haar hapje en hebben we 1 fles weggelaten en overige flesjes verhoogt. Wanneer ze fles krijgt naar haar hapje laat ze deze staan Schema: 3.00 180cc 9.00 180cc 12.00 groente hapje 15.00 180cc 19.00 180cc Wanneer ze een late voeding krijgt ipv de nacht wordt ze ook om 3.00 wakker voor voeding, nu slaapt ze door tot 3.00 en tot de ochtend Is dit voldoende wat ze binnen krijgt?

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Ik heb mijn voedingsschema hier al neer gezet😊 Maar wij mochten van het CB ...
Zei het CB tegen mij ook idd, omdat je de flessen juist gaat afbouwen ..

4 jaar geleden

Reactie op Joy91

Mijn dochtertje is nu 5maanden en eet ongeveer 80-100 gram groentje hapje. ...
Misschien ook begonnen met fruithapje? Mijn dochter is ook 5 maand en schema is als volgt: 7.30/8.00 fles 180cc 9.30/10.00 fruithapje (ijsblokje) 11.30/12.00 fles 180cc 15.30/16.00 fles 180cc 17.00/17.30 groentehapje (ijsblokje) 18.30/19.00 fles 180cc

4 jaar geleden

Reactie op Joy91

Mijn dochtertje is nu 5maanden en eet ongeveer 80-100 gram groentje hapje. ...
Maar dat er tussen 9.00 en 15.00 6 uur tussen zit voor de fles?! Met alleen een groentehapje dan.. Knap dat ze dat volhoudt. Onze dochter moet echt wel om de 4 uur haar fles hebben

4 jaar geleden

Reactie op December2019

Misschien ook begonnen met fruithapje? Mijn dochter is ook 5 maand en sche ...
Daar wil ik deze week mee gaan beginnen als extraatje in de middag. Ik vroeg me af of ze wel voldoende binnen zou krijgen omdat ze nog maar 4 flessen krijgt. Maar zie dat jou kindje de zelfde hoeveelheid krijgt.. Hoe zwaar is jou kindje?

4 jaar geleden

Reactie op December2019

Maar dat er tussen 9.00 en 15.00 6 uur tussen zit voor de fles?! Met alleen ...
Klopt, als ik dit zo lees is het wel erg lang maar ze houdt het eigenlijk prima vol. Laat soms zelf restje staan van de fles in de middag. Groenten worden wel in combinatie gegeven met aardappelen, misschien dat ze daardoor langer verzadigd is

4 jaar geleden

Reactie op Joy91

Daar wil ik deze week mee gaan beginnen als extraatje in de middag. Ik vroe ...
Aahh oké 😁 Wij zijn van 5 x 150cc naar 4 x 180cc gegaan .. Twijfelde ook heel erg maar 3 weken geleden bij het cb geweest en ze groeit goed en zij vonden het ook goed zo qua flessen en hoeveelheid.. We geven deze hoeveelheden al sinds ze 4 maand is.. Ze woog 3 weken geleden 6,2 kilo

4 jaar geleden

Reactie op Joy91

Klopt, als ik dit zo lees is het wel erg lang maar ze houdt het eigenlijk p ...
Haha ja dan wordt het denk ik wel wat anders als er aardappels bij door zit 😅

4 jaar geleden

Reactie op December2019

Misschien ook begonnen met fruithapje? Mijn dochter is ook 5 maand en sche ...
Mijn zoontje was gisteren 5 maanden en dit is ook ons schema :-)

4 jaar geleden

Ik ben zelf bezig om m’n kleine steeds een ander soort hapje te geven, wissel fruit en groente met elkaar af. Maar merk dat ze op het kdv steeds ‘banaan’ geven en dus niet variëren. Iemand hier ervaring mee?🙊 ze zei wel dat als ik wil dat hij op het kdv groente gaat eten dat ik het zelf moet aanleveren, maar dat ze niet variëren in fruit🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op RNBE

Ik ben zelf bezig om m’n kleine steeds een ander soort hapje te geven, wiss ...
Op het KDV waar m’n dochtertje heen gaat pureren ze fruit.. Banaan en aardbei, kiwi en appel etc.. of 3 verschillende fruit door elkaar.. Wel variatie dus .. Wel raar dat ze daar maar 1 stuk fruit doen 🤷🏼‍♀️🤔 Ze zullen voor de rest toch ook peuters hebben die fruit gaan eten.. Ook raar als die maar 1 soort fruit krijgen ..🤨