14 Reacties

2 jaar geleden

Wat ontzettend balen!! Hier ook een zoontje van bijna 2 en regelmatig ziek. Ook hoge koorts, maar niet elke keer zo hoog als hij ziek is. Ik ervaar hetzelfde probleem dat ik betaal voor de kinderopvang en hem niet heen kan brengen omdat hij ziek is. Ook de extra inzet dagen en compensatie dagen kunnen niet ingezet worden vanwege personeels tekort bij de kinderopvang. Baal echt enorm! Maar ben je al naar dokter geweest als hij zulke hoge koorts heeft?

2 jaar geleden

Hier dochtertje van 2 ook momenteel ook thuis met koorts en dus geen opvang of werk

2 jaar geleden

Reactie op MieKarin

Wat ontzettend balen!! Hier ook een zoontje van bijna 2 en regelmatig ziek. ...
Ja al heel veel bezoekjes gehad bij de hap. Vorige maand ook opgenomen geweest in het zkh vanwege vochttekort. Bleek vorige maand het Rhinovirus te zijn geweest. Maar de artsen willen altijd zijn urine controleren op verdenking van blaasontsteking, dus tot nu toe in het afgelopen halfjaar denk ik wel al 20 plaszakjes verbruikt om urine op te kunnen vangen en elke keer is het schoon, maar verder dan dat hebben ze nooit gekeken

2 jaar geleden

Zijn longen zijn ook altijd schoon en (op vorige maand na) nooit wat aan zijn oren gehad ook. Dus het is dan echt puur koorts >39 en daarnaast hangerig, huilen, verkouden en soms wat hoesterig

2 jaar geleden

Reactie op MamaJake

Ja al heel veel bezoekjes gehad bij de hap. Vorige maand ook opgenomen gewe ...
Oh jeetje, zat maakt je ook onzeker! Maar je zou zeggen dat zij de experts zijn en het wel weten. Hier gaat hij maar 1 dagje naar de kinderopvang...maar we kunnen er de donder op zetten dat als hij maandag heen is geweest hij donderdag of verkouden is of ziek, zo niet wekelijks dan wel maandelijks.

2 jaar geleden

Wat vervelend joh! Als hij zo vatbaar is voor virussen, is t misschien een idee om hem niet meer naar t kdv te brengen maar n gastouder te zoeken? Daar zijn meestal hooguit n paar kindjes dus als. goed is gaan er ook minder virussen rond, en soms gaan ze ook soepeler om met de dagen.. Sterkte ermee!

2 jaar geleden

Reactie op Lovemyson

Wat vervelend joh! Als hij zo vatbaar is voor virussen, is t misschien een ...
Er zitten er hier helaas heel weinig in de buurt. Daarnaast zijn wij sinds de zomervakantie over gegaan naar een andere kinderopvang. Dit is een agrarische kinderopvang op de boerderij en hij heeft het er echt onwijs naar zijn zin, dus zou het echt heel erg moeilijk vinden om hem daar weer weg te halen

2 jaar geleden

Reactie op MamaJake

Er zitten er hier helaas heel weinig in de buurt. Daarnaast zijn wij sinds ...
Aha vandaar.. Ja dat zou natuurlijk wel heel jammer zijn! En wat extra groente&fruit(-sappen/smoothies) en andere weerstandverhogende dingen al geprobeerd?

2 jaar geleden

Reactie op Lovemyson

Aha vandaar.. Ja dat zou natuurlijk wel heel jammer zijn! En wat extra groe ...
Op advies van mijn tante (orthomoleculair voedingsdeskundige) gaan we deze week beginnen met vlierbessensap en vitaminegummies (met extra d en c) Hij heeft vorig jaar ook bijna een jaar elke dag een lage dosis antibiotica gekregen vanwege zijn nier, daarna hebben wij probiotica gegeven en sinds we daarmee gestopt zijn heeft hij bijna elke maand koorts. Op den duur ga je van alles denken waardoor het zou komen🙈

2 jaar geleden

Reactie op MamaJake

Op advies van mijn tante (orthomoleculair voedingsdeskundige) gaan we deze ...
Klinkt verstandig! Aha, ja die antibiotica doet n hoop met de weerstand. Mijn broertje heeft als 1-jarige ook echt vaak hoge koorts gehad, en antibiotica gehad, bij z'n geboorte.

2 jaar geleden

Hier ook een met veel koorts. Zeker de afgelopen 4 maanden, deze begon met een flinke luchtweginfectie wat ruim 3 weken heeft geduurd, sinds dien heeft hij om de twee weken koorts. Koorts duurt dan ook 1,5 week voordat het weer weg is. Iedere keer als we naar de huisarts gaan is er vrijwel niks te vinden en worden we weer naar huis gestuurd.

2 jaar geleden

Als ik terugkijk dan heeft ons zoontje ook iedere maand wel iets waardoor hij soms niet naar se opvang kan. In december ook lang flink ziek geweest. En bleef een beetje kwakkelen. Heb andere vitamines gekocht en nu de diëtiste ingeschakeld (zit toch in het basispakket) om te kijken waar we zijn eetpatroon kunnen verbeteren, wellicht gaat dat ook nog helpen! Misschien wat meer variatie qua fruit aanbieden? Probeer ik hier ook te doen, savonds gaat er hier nog graag een bakje druiven of mandarijntje in :)

2 jaar geleden

Het is echt een fruitmonster hier, dus fruit gelukkig nooit tekort😁 Ik moet zeggen dat sinds wij se vlierbessensap in huis hebben een hij hier elke dag een klein beetje van krijgt dat het wel vrij goed gaat. Vorige week had hij 1 dag dat we het vergeten waren door de drukte van oud en nieuw en toen was hij meteen weer heel erg aan het hoesten. Savonds weer de vlierbessensap en floradix gegeven en de volgende dag was het gewoon over terwijl het normaal minimaal een week aanhoudt! Verder krijgt hij nu dagelijks vitamines binnen door zo'n gummybeertje van vitals. Vandaag hoest hij wel weer veel, maar heeft ook weer uitslag op zijn wangen en dit komt doordat hij de laatste week erg vaak zuivel heeft binnengekregen. We hebben het nooit vast laten zetten, maar we hadden rond zijn 1e verjaardag t vermoeden dat het door de melk zou komen en zijn daar toen mee gestopt en de uitslag trok binnen een week weg. Het komt alleen terug op het moment dat hij echt bekers zuivel drinkt, zo een plakje kaas ofzo is geen probleem.

2 jaar geleden

Reactie op MamaJake

Zijn longen zijn ook altijd schoon en (op vorige maand na) nooit wat aan zi ...
Hier ook een zoontje die veel ziek was en elke maand tot zelfs op dn duur om de 2 weken hoge koorts deed. Voor de rest niets qan ons zoontje te merken buiten eens een verkoudheid. Blijkt immuniteitsstoornis te zijn. Miss bloed eens laten controleren op die waarden?