33 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees graag de tips ook mee, precies hetzelfde. Ik vind het ook zo lastig.

3 jaar geleden

Ik denk dat hij daar toch aan moet wennen. Liam eet vanaf het begin al met de pot met ons mee en vanaf ong. 9 maanden ook al grotere stukjes groente en dergelijke en hij eet echt alles wat los en vast zit 😂. Mijn ervaring is wel om daar zo snel mogelijk mee te beginnen want dan raken ze er het snelst aan gewend. Grotere stukken is ook goed voor hun kaak ontwikkeling. Misschien wil je zoontje zelf eten? Als je wat stukjes groente voor hem neerlegt? Prak kan hij niet pakken denk ik? Stukjes broccoli enzo wel en vaak vinden ze dat ook interessant. Ook als ze hetzelfde eten als papa en mama vinden ze vaak leuk. Ziet eten doet eten, dus een gezellig momentje ervan maken en de tijd ervoor nemen. Misschien wil je zoontje het eerst ontdekken met zijn handen en het daarna eten 😊

3 jaar geleden

Net hetzelfde hier dus geen tips. Mijn kleintke wilt zelfs al niet meer in haar hoge stoel zitten aan tafel...elke dag een worsteling.´.zucht

3 jaar geleden

Mijn kleine eet wisselend haar eten. Maar als ik het eten prak en door elkaar doe wil ze het vaak niet maar als ik het los op haar bordje doe (aardappels groente en vlees soms) eet ze het wel. Ze is nu 15 maanden en wil zelf eten. Dan eet ze beter dan ik het geef. Ja alles zit dan wel onder maar goed beter iets aan eten naar binnen dan geen eten.

3 jaar geleden

Ik lees ook graag mee. Heb hier hetzelfde probleem met me zoontje van 16 maanden🙈.

3 jaar geleden

Misschien beginnen met dingen in stukjes erbij geven? En prak en stukjes. En dan de stukjes zelf laten proberen met de handjes? Wij proberen al een poos hem zo veel mogelijk zelf te laten eten. Ook met vorkje doen wij het eten er op en hij doet het dan zelf in zijn mondje.

3 jaar geleden

Zelfde probleem. De potjes zijn de bom. En als ik me uitstoof in de keuken is het vaak 🖕🏼. Moet toch smeuïg zijn is mijn idee. Als ik er grovere stukken doorheen doe vist ze die er uit en gooit ze het op de grond (love it). Dus hier ook nog wel een gedoe.. Ik probeer het af te wisselen op dagen dat ik thuis ben. Toch wel blijven proberen... Maar is ook mijn struggle hoor! Blij te horen dat zij niet de enige is 😏..

3 jaar geleden

Reactie op MissPL

Ik denk dat hij daar toch aan moet wennen. Liam eet vanaf het begin al met ...
Volledig mee eens! Helaas hebben wij 5d per week kinderopvang en dus prak...in het weekend is het al vanaf 12m geen prak meer, maar dus echt lastig. We eten gezellig samen, forceren niets. Hebben alle mogelijke zaken geprobeerd. Zelf vorkje, lepeltje, handjes, grote stukken, kleine,... maar geen succes :p

3 jaar geleden

ok en OEEEEF wat een verademing. Zoveel herkenning. Ben gelukkig niet alleen!

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Op de dagen dat ze wel stukjes eet, propt ze haar mond vol, kauwt even en spuugt het dan weer uit omdat ze het niet weg krijgt. Losse stukjes groente ziet ze meer als speelgoed en gooit ze op de grond. Zo knaagt ze graag op komkommer reepjes maar echt ervan eten zou ik het niet willen noemen. Het moet hap slik weg zijn, anders is ze er snel klaar mee. Ik maak me er ook druk om, overal lees en hoor ik van andere kindjes die allang beter eten. Aan de ene kant hoor ik maak je niet druk en aan de andere kant, wel blijven proberen hoor!

3 jaar geleden

Reactie op Ro92

Misschien beginnen met dingen in stukjes erbij geven? En prak en stukjes. E ...
Ja mss wel een goed idee. Ipv de overgang te groot te maken en enkel stukjes aan te bieden, gewoon prak en stukjes ernaast? Ik ben meer van het kortaf doorbreken van een gewoonte. Dus daarom vanaf 12m weg potjes en hup gewoon stukjes. Maar zonder veel succes. Hij eet in het weekend amper warm eten daardoor (op kinderopvang dus zijn prak). Eet wel fruit en boterhammen.

3 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Hier hetzelfde. Op de dagen dat ze wel stukjes eet, propt ze haar mond vol, ...
Dit dus. Ik hoor zoveel kindjes zo goed eten. Dat ik schrik krijg. Vanaf nu krijgt hij in de kinderopvang binnenkort ook stukjes. Hoop dat het dan allemaal beter zal lopen. Dan is het zowel in de week stukjes als in het weekend thuis. Alleen was ik al angstig met het idee dat ze hem toen hij gisteren niet wilde eten, weer prak gaven :p maar goed. Tis de eerste keer daar geweest, en vanaf nu zal hij wel wennen.

3 jaar geleden

Hier ook zo dramatisch ik weet geen oplossing ze maakt er een krijsdrama van als je aandringt en alles uit de kast haalt tv geen tv zingen vliegtuigje negeren ze moet het niet

3 jaar geleden

Ow en chocolade en koekjes doet ze wel en cracotte dus ze kan.het wel hoeft ook nog maar 2 kiezen en dan alles vol

3 jaar geleden

Reactie op Larissavw

Hier hetzelfde. Op de dagen dat ze wel stukjes eet, propt ze haar mond vol, ...
Hier ook zo

3 jaar geleden

Hier ook met 9 maanden al met de pot mee laten eten. Ze wilde geen potje meer maar juist grote stukjes. Met als gevolg een bende olvarit potjes over 🤭

3 jaar geleden

Zelfde hier, kieskeurige eerste nu bijna 16 maanden. Ze eet alles koud of lauw, potjes met hele kleine stukjes is ok, brood kleine stukjes, maar prak van mama nee hoor. Komt vanzelf hier ook laat met tanden krijgt eindelijk nu 2 kiezen door en heeft 4 melktanden boven en onder. Maak me er niet zo druk over mijn broertje was ook laat en nu staat die klep niet stil en eet alles. Zolang ze maar voldoende binnen krijgen en groeien vind ik het prima.

3 jaar geleden

Wat voor ons goed werkt is 50/50. Ze krijgt eerst een half potje. En daarna eet ze wat met ons mee wat ze zelf kan doen. Dan kan ze toch oefenen met stukjes maar krijgt zo ook genoeg binnen

3 jaar geleden

Reactie op Mamama9903

Wat voor ons goed werkt is 50/50. Ze krijgt eerst een half potje. En daarna ...
Super tip. Dankje

3 jaar geleden

Reactie op Pmens

ok en OEEEEF wat een verademing. Zoveel herkenning. Ben gelukkig niet allee ...
Had net hetzelfde gevoel!