21 Reacties

4 jaar geleden

https://www.nutriciavoorjou.nl/olvarit/6-7/beginnen-met-vlees-en-vis/

4 jaar geleden

Er staat niet specifiek bij welke vlees en vis soorten maar je weet zelf wel dat het gaat moet zijn

4 jaar geleden

Ik ben me ook aan het oriënteren op het eten vanaf 6 maanden. Ik vind smikkels.nl een leuke site voor recepten. Ik maak ook alles zelf. Maar ik ben ook beetje zoekende verder. Hoe aan te pakken, hoeveel fruit, hoeveel groente, hoe mengen?! Etc. Hopelijk komen er nog reacties.

4 jaar geleden

Dit staat in het hapjesplan van nutricia

4 jaar geleden

Reactie op Evelien1988-

Ik ben me ook aan het oriënteren op het eten vanaf 6 maanden. Ik vind smikk ...
Ik geef mijn kleintje vers. Zelf ingevroren in ijsblok vormpjes. Hij krijgt nu 5 tot 6 blokjes en zodra dat goed opgaat ga ik ophogen. Ik geef hem losse smaken maar ook gemengd. Vandaag voor het eerst gehakt gedaan Vond hij wel lekker. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes 😊

4 jaar geleden

Ik gebruik de app van Philips Avent , hier staan allemaal recepten op met leeftijd mijn dochter is nu ook 6 maanden we hebben haar gister voor het eerst zalm gegeven vond ze heerlijk! Zo ziet de app eruit, er staat een duidelijke bereidingswijze bij en ingrediënten lijst

4 jaar geleden

Ik geef haar trouwens 100gram fruit in de Ochtend en 100gram groente in de avond. Ik vries dit ook in in bakjes van 100gram dat vind ik zelf het makkelijkst.

4 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Ik gebruik de app van Philips Avent , hier staan allemaal recepten op met l ...
Niet voor Android, jammer 😑😑

4 jaar geleden

Niet voor Android, jammer 😑😑
Oh jammer!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 4,5 maanden. Peentjes, pompoen en zoete aardappel vind hij heerlijk. Bloemkool en rode bietjes vind hij helemaal niks. Hebben jullie nog tips wat ik hem nog meer kan geven? Ik wil binnenkort ook starten met fruit. Maken jullie dit ook warm net als bij de groente of gewoon zo van de fruitschaal pureren en geven?

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Mijn zoontje is 4,5 maanden. Peentjes, pompoen en zoete aardappel vind hij ...
In het begin had ik het iets verwarmd omdat ze het anders niet wilde.. nu eet ze al ruim een maand fruit en eet ze het zo op

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Mijn zoontje is 4,5 maanden. Peentjes, pompoen en zoete aardappel vind hij ...
Doperwtjes en sperziebonen, pastinaak en courgette zijn hier (morgen 6 maandjes alweer .....) een dikke hit! Bloemkool vond ze eerst ook minder, maar met een aardappel en beetje boter erdoor gaat het zo in 😆

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Mijn zoontje is 4,5 maanden. Peentjes, pompoen en zoete aardappel vind hij ...
Oh en fruit gewoon koud! Zelf eet ik ook geen warm fruit (behalve als de appeltaart uit de oven komt 😉)...

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Mijn zoontje is 4,5 maanden. Peentjes, pompoen en zoete aardappel vind hij ...
Courgette en broccoli gaat bij mijn dochter ook best goed. Appel vries ik in. Ik maak dan meteen een grote hoeveelheid appelmoes. Ander fruit prak of mix ik. Fruit verwarm ik verder niet. Tot nu toe heb ik appel, peer, nectarine, pruim, banaan en mango gegeven. Mijn dochter is 5 maanden.

4 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

In het begin had ik het iets verwarmd omdat ze het anders niet wilde.. nu e ...
Oh super. Dan begin ik ook eerst met een beetje verwarmen

4 jaar geleden

Doperwtjes en sperziebonen, pastinaak en courgette zijn hier (morgen 6 maan ...
Doperwten had ik idd ook geprobeerd, maar dat was ook geen succes 😂. Courgette had ik idd ook gelezen, die eens proberen. En de bloemkool idd met aardappelen en een beetje boter ga ik proberen. Thnx voor de tip

4 jaar geleden

Oh en fruit gewoon koud! Zelf eet ik ook geen warm fruit (behalve als de ap ...
Haha 😉

4 jaar geleden

Er wordt hier ook lekker wat groente en soms wat fruit weg gehapt. Wortel, pompoen, pastinaak zijn echt de favoriet. Courgette vond ik zelf naar gras smaken maar werd ook gewoon gegeten. Van broccoli ging hij kokhalzen, elke keer weer, dus daar hebben we nu hilarische filmpjes van maar geven we pas over tijdje weer. We zijn nu bezig met aardappel, dat is ook best te doen, en daarna wil ik avocado 🥑 gaan geven.

4 jaar geleden

Hier wordt echt alles wat ik in z’n mond stop opgegeten! -ik ga straks beginnen met kip en zalm of witvis (niet zo sterke smaken) -het consultatiebureau hier zei me dat je de hoeveelheden van de potjes Olvarit aan mag houden. Dit is voor 6mnd 200 gr totaal. Ik zit nu op 100gr groente, 50gr aardappelpuree en daar komt straks dan nog vlees bij. - groentes doe ik in potjes (ook gemixt) en aardappelpuree in soort blokjesvorm van de prenatal (eigenlijk voor borstvoeding). Ik maak 1x per week voor heel de week en pak dan elke avond voor de dag erna.

4 jaar geleden

Ik had dit handige schema gevonden! Mijn zoontje is nu 5 maanden, maar vries zijn hapjes in in een ijsblokjeshouder, zodat de porties gelijk zijn.