18 Reacties

3 jaar geleden

Lees graag mee. Mijn zoontje word 4 november 1 maar vind zijn avond fles nog maar al te lekker. Als hij 1 word strarten wij met halfvolle melk

3 jaar geleden

Hier smorgens 180 pap aangemaakt met flesvoeding, bij middageten 90 fles en avondfles van 180 met rijstebloem en dan regelmatig om 15u nog 90, maar die wisselen we af met fruit en inmiddels sinds afgelopen week met sojatoetje. CB kan ik niet zoveel mee en de kinderarts legt het eerst terug bij CB en nu bij de diëtiste neer. Inmiddels de 1e afspraak eindelijk gehad bij de diëtiste en voorlopig bij ons nog geen verdere afbouw. Scheelt ook dat hij een koemelkeiwitallergie heeft en we eerst andere melk moeten introduceren. Ik zou gewoon kijken wat je kindje lekker vind en anders de andere fles vervangen door gewone of plantaardige melk. Van de andere kant, er zijn niet voor niets nog zoveel verschillende opvolgmelken 😂 Deels commercie, deels veel ouders gok ik die met dat probleem zitten.

3 jaar geleden

Reactie op Melissa0411

Lees graag mee. Mijn zoontje word 4 november 1 maar vind zijn avond fles no ...
Toen mijn oudste 1 werd had hij ook nog behoefte aan die avondfles. Wij hebben toen gewone warme melk in de fles gegeven. Op een gegeven moment wilde hij zelf geen fles meer en deden we het in een bekertje.

3 jaar geleden

Onze dochter wordt 3 december 1 jaar. Ze krijgt nog 5 flessen. Mag ik vragen wat jullie haar te drinken geven ipv de fles?

3 jaar geleden

Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dit doen. Hier wordt ze 5 dec 1 en ze krijgt smorgens pap waarvan de basis 180 water met 6 scheppen melkpoeder is. Om 14 uur krijgt ze nog een fles en 19 uur ook. Ik wil er graag een afhalen maar weet niet welke.. En stoppen jullie dus gewoon met de eerste verjaardag met kunstvoeding en dan geef je gewone melk?

3 jaar geleden

Reactie op GerdienVisser

Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dit doen. Hier wordt ze 5 dec 1 en ze k ...
Onze dochter word 9 dec. 1 jaar. Ze krijgt smorgens bij de boterham nog een fles en bij het naar bed gaan een pyjamapapje. Verder eet ze goed en drinkt ze water. Ze hoeft volgens het cb tussen de 400 en 500cc aan vocht binnen krijgen per dag incl. vocht van de voeding.

3 jaar geleden

Reactie op GerdienVisser

Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dit doen. Hier wordt ze 5 dec 1 en ze k ...
Mijn zoontje krijgt sinds een weekje alleen nog ‘s ochtends en ‘s avonds een fles, beide 210+7. Tussendoor drinkt hij heel de dag water.. soms ook lauwe thee en bij de opvang diksap. Over een maandje ofzo ga ik ‘s ochtends een boterham geven ipv de fles en dan vanaf zijn verjaardag (eind dec.) ‘s avonds een flesje/bekertje warme melk.. zo heb ik het met de oudste ook gedaan en dat ging erg goed!

3 jaar geleden

Reactie op Maeike

Mijn zoontje krijgt sinds een weekje alleen nog ‘s ochtends en ‘s avonds ee ...
Dankjewel! En is het dan handig om de fles van 14 uur af te bouwen of gewoon in een keer mee stoppen en dan wat anders te drinken geven?

3 jaar geleden

Reactie op GerdienVisser

Dankjewel! En is het dan handig om de fles van 14 uur af te bouwen of gewoo ...
Ik deed in 1x stoppen, maar dat was omdat mijn zoontje hem de laatste tijd toch al niet op dronk.. Je zou misschien de helft kunnen geven? Kijken of ze dan tevreden is?

3 jaar geleden

Reactie op 34lin

Onze dochter wordt 3 december 1 jaar. Ze krijgt nog 5 flessen. Mag ik vrag ...
Mijn dochter krijgt thee, water en al afentoe een beetje half volle melk gemengd met water , ze had overdag zelf geen behoefte meer aan de flessen dus die hebben we toen weggelaten

3 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Mijn dochter krijgt thee, water en al afentoe een beetje half volle melk ge ...
Oke. Geef je dit in de fles, of tuit beker of een gewone beker?.. Ik vind het persoonlijk erg vervelend dat cb niet open is voor dit soort bezoekjes voor informatie. Daarbij zijn ze telefonisch slecht bereikbaar.

3 jaar geleden

Reactie op 34lin

Oke. Geef je dit in de fles, of tuit beker of een gewone beker?.. Ik vind ...
Alle 3 😅 ze drinkt ook al uit een beker maar daar moet je echt bij zitten , anders drinkt ze veel te hard, en een flesje geef ik vaak even ‘makkelijk’ in de kinderwagen als we aan het wandelen zijn

3 jaar geleden

Mijn dochter wordt 2 dec 1 en krijgt nu nog 3 flessen van 180cc Als ze 1 is was ik van plan om die van 13.00 te laten vervallen en dan halfvolle melk te geven bij het brood.. Moet de 11e weer naar het CB. Zal het dan wel vragen hoe of wat 😏

3 jaar geleden

Hier nog 2 flessen van 150. Mijn zoon eet erg goed en drinkt ook prima water en lauwe thee. Ik geef dat in 360 beker of een gewone beker. Opvang gebruikt wel eens een tuitbeker of klein flesje maar is mijn voorkeur niet. Ik wil ook richting 1 jaar de flessen verder afbouwen gezien hij voldoende eet en drinkt.

3 jaar geleden

Reactie op 34lin

Onze dochter wordt 3 december 1 jaar. Ze krijgt nog 5 flessen. Mag ik vrag ...
'S ochtends fles melk met pap Vruchten Tussendoortje Warme maaltijd met groenten Tussendoortje 1á 2 sneetjes brood 'S avonds fles melk met pap

3 jaar geleden

Reactie op GerdienVisser

Ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dit doen. Hier wordt ze 5 dec 1 en ze k ...
Ik heb de middagfles afgebouwd met elke paar dagen een schepje minder voeding, dus eerst 180 naar 5 en dan na een paar dagen naar 4 enz.. en opneen gegeven moment is ie bij de kids ook uit het systeem. Over het stoppen met kunstvoeding heb ik nog niet nagedacht, moet donderdag naar cb dus zal eens vragen hoe dat gaat

3 jaar geleden

Onze dochter is ruim 11 maanden, wij geven sochtends nog een kleine fles van 90 bij haar ontbijt maar die gaat er binnenkort ook vanaf en savonds voor het slapen nog een fles van 180. Verder krijgt ze ook al zeker een maandje of 1,5 zo op zijn tijd lekker een bekertje gewone melk of brinta met gewone melk. Doen wat voor jullie goed voelt en de kleine het goed op doet. Misschien heb je hier iets aan, is vanuit onze wijk dit schema.

3 jaar geleden

Reactie op Justme1

Onze dochter is ruim 11 maanden, wij geven sochtends nog een kleine fles va ...
Oké bedankt! Ik denk dat ik de ochtend fles ook naar 90ml ga doen..