20 Reacties

3 jaar geleden

Ja herkenbaar, vooral als ons kind moe is of niet snel genoeg eten krijgt. Gewoon geduldig zijn denk ik dan. Lukt dat jou dan ook Bootje1988?

3 jaar geleden

Onze zoon van bijna 11 maanden is ook heel vaak gefrustreerd. Met het eten ook. Alleen maar brullen/schreeuwen. Alles op de grond smijten. Heel gezellig haha. Hij wil vaak het eten wat wij ook eten, maar dat mag hij nog niet.

3 jaar geleden

Reactie op Boss

Onze zoon van bijna 11 maanden is ook heel vaak gefrustreerd. Met het eten ...
Zo herkenbaar! En dan de lepel/vork uit je handen slaan. Lastig soms he? Ik vind het ook zo sneu, want blijkbaar is er iets.. En ik kan niet bedenken wat?!

3 jaar geleden

Reactie op NBDLRL19

Ja herkenbaar, vooral als ons kind moe is of niet snel genoeg eten krijgt. ...
Jaaa dat is het, en dan niet willen slapen. Ik vind het soms lastig geduldig te zijn. En dan denk ik daarna... waarom moet het dan allemaal zo snel? Blijkbaar is er iets. Hoe gaat dat bij jou?

3 jaar geleden

Reactie op Boss

Onze zoon van bijna 11 maanden is ook heel vaak gefrustreerd. Met het eten ...
Waarom mag hij dat niet? Onze zoon kreeg eerst voor ons eten zijn eten, zat er daarna gezellig bij, maar wilde steeds vaker ons eten en af en toe wat ervan geven was niet voldoende. Potje wat verschoven zodat we dat tussen ons eten in gaven, en nu steeds vaker een eigen bordje van wat wij hebben en meneer zit smakelijk te eten. Uiteraard afgemeten en fijngesneden hoeveelheid. Ook in de gaten houden ivm proppen, maar gekke is met brood wel en warm eten gaat super goed.

3 jaar geleden

Reactie op Evelien1988-

Jaaa dat is het, en dan niet willen slapen. Ik vind het soms lastig geduldi ...
Bedoel je met 'blijkbaar is er iets' dat er iets is met je kindje of juist met jezelf?

3 jaar geleden

Reactie op NBDLRL19

Bedoel je met 'blijkbaar is er iets' dat er iets is met je kindje of juist ...
Ik bedoel dat er dan iets bij haar is, maar dan vooral dat het haar te lang duurt. Soms lastig te peilen wat de reden is waarom ze frustratie laat zien. Gelukkig ook vaak vrolijk. Maar dit stukje denk ik wel eens... zijn er anderen die dat ook hebben? Dus ik ben blij dat er herkenning is. Hoe uit het zich bij jouw kleintje?

3 jaar geleden

Herkenbaar, maar intussen is 't bij ons zoontje wel duidelijk dat t met vermoeidheid te maken heeft. Hij doet dan alsof hij meer eten wil, maar we prikken er doorheen en leggen hem meteen op bed (wel t vaste ritueel), ook al zijn wij nog niet klaar met eten bijv. Vaak valt hij dan na zo'n 10 min huilen in slaap, en zo niet, dan is het gefrustreerde er vaak wel vanaf doordat hij even een 'terugtrekmomentje' heeft gehad..

3 jaar geleden

Reactie op Mariska90

Waarom mag hij dat niet? Onze zoon kreeg eerst voor ons eten zijn eten, za ...
Heerlijk! Lekker he dat het van die lekkerbekken zijn? Wij kookten altijd op zondag een aantal uur voor haar en gooiden alles in de vriezer, maar we hebben besloten dat wanneer dit op is, dat ze gewoon mee gaat eten.

3 jaar geleden

Reactie op Lovemyson

Herkenbaar, maar intussen is 't bij ons zoontje wel duidelijk dat t met ver ...
Goed om te weten dat dat het is. Bij ons is het niet altijd perse moe. Soms wel, dus dan inderdaad meteen naar bed met het ritueel. Meestal een blij kind, maar die frustraties vind ik echt een soort sneu. Hoe uit het zich bij je zoontje?

3 jaar geleden

Reactie op Mariska90

Waarom mag hij dat niet? Onze zoon kreeg eerst voor ons eten zijn eten, za ...
Hij is nog te jong voor de meeste dingen die wij eten. Dan kan hij er in stikken of het is niet goed voor hem. Wel eet hij vaak hetzelfde als ons, maar dan gepureerd. Toch wil hij wat wij op ons bord hebben. 😄

3 jaar geleden

Reactie op Evelien1988-

Zo herkenbaar! En dan de lepel/vork uit je handen slaan. Lastig soms he? Ik ...
Klopt, meestal geven we het hem zo snel mogelijk zodat hij nog niet gefrustreerd is. Meestal is hij ook heel moe en/of heeft hij last van een boertje of scheet wat dwars zit.

3 jaar geleden

Reactie op Boss

Hij is nog te jong voor de meeste dingen die wij eten. Dan kan hij er in st ...
Wij volgen de kleintjes methode, hierbij worden er wel gewoon stukken gegeven iplv gepureerd. Het kan dus wel 😉, maar het moet natuurlijk niet.

3 jaar geleden

Reactie op Boss

Hij is nog te jong voor de meeste dingen die wij eten. Dan kan hij er in st ...
Onze dochter van 10,5 maand eet praktisch alles al mee. Aardappel, aardappelschijfjes in stukjes, wortel, sperziebonen, pasta, mandarijntjes... kan zo wel door gaan. Je moet doen wat goed voelt denk ik, maar het kan opzich wel. Ik zou eens proberen ipv pureren om te prakken en dan steeds grover, kijken wat ie aan kan, je bent erbij he met eten dus je kunt ingrijpen.

3 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Onze dochter van 10,5 maand eet praktisch alles al mee. Aardappel, aardappe ...
Ja, daar beginnen wij ook wel mee, maar hij heeft nog maar een paar tandjes dus kan nog geen grote stukken.

3 jaar geleden

Reactie op Boss

Ja, daar beginnen wij ook wel mee, maar hij heeft nog maar een paar tandjes ...
Ze kauwen vooral met de kaken en niet zozeer met de tanden 😜 Ik vond het ook eng, maar gaat eigenlijk super goed

3 jaar geleden

Reactie op Boss

Ja, daar beginnen wij ook wel mee, maar hij heeft nog maar een paar tandjes ...
Onze dochter heeft ook maar een paar tandjes maar ook toen ze nog geen tanden had kon ze al wel kauwen met dr kaken inderdaad. Toen waren de stukken wel iets minder groot dan nu.

3 jaar geleden

Zo herkenbaar. Onze dochter wil nu opeens ook alles zelf doen (zelf lepel of vork vasthouden)..anders is het krijsen..herkennen jullie dit ook? Op dit moment ontdekken ze ontzettend veel hè

3 jaar geleden

Reactie op angelvb91

Zo herkenbaar. Onze dochter wil nu opeens ook alles zelf doen (zelf lepel o ...
Ja onze meid ook pfff elke vork, lepel, fles alleesss zelf doen. Op zich soms ook wel fijn en zeker heeel leuk om te zien. 😍

3 jaar geleden

Hier ook frustratie en niet willen eten met avondeten alles wat groffer is eruit filteren terug uit de mond duwen met r tong Zelf willen bepalen dat ze maar niet eet en wanneer vork lepel alles zelf willen doen maar dan nog amper eten Fles doet ze zeer goed K ben dr al gespannen en moe van pff