16 Reacties

4 jaar geleden

Je kan altijd opschrijven wat je fijn zal vinden tijdens bevalling of absoluut niet fijn zal vinden zodat ze daar rekening mee kunnen houden. Ik heb dat alleen aangegeven aan verloskundige en ik zelf zie wel hoe bevalling gaat. Je weet idd nooit hoe het zal gaan en ik denk dat we alles gewoon over ons geen moeten laten komen. Beter dan dat bevalling tegenvalt omdat je bv persee badbevalling wilde en dat dadelijk niet kan.

4 jaar geleden

Nou nee...vind het grote onzin....het komt zo als het komt. Ik heb aangegeven wie ik erbij wil hebben en dat mijn partner de navelstreng door knipt... Dat was het wel zo'n beetje... en dat ik het liefste thuis zou bevallen... Maar goed als ze op dat moment zeggen je moet naar het ziekenhuis ga ik daar heen. Sta er super nuchter in.. Het gaat om het belang van mijn kindje niet om mijn perfecte plaatje

4 jaar geleden

Een geboorte plan heb ik niet. Ik weet dat mijn man er de hele tijd bij zal zijn en dat hij ook de navelstreng zal doorknippen. Verder zal wel direct naar het tongriempje van de kleine gekeken worden zodat daar bij dit kindje geen problemen mee zullen zijn. En verder komt alles zoals het komt. Daar zijn mijn man en ik heel tevreden mee.

4 jaar geleden

K heb er wel een gemaakt. Heb er o.a. in gezet dat als k zelf geen beslissingen meer kan maken dat mijn partner dat dan voor ons doet, dat ik zelf de baby aan wil pakken, dat ik het eerste uur wil dat de baby op mijn borst ligt, dat de navelstreng helemaal uitgeklopt moet zijn voordat ie geknipt wordt, dat mn partner de navelstreng doorknipt. Vooral dingen die ik belangrijk vind voor mijn kindje en niet voor de ideale bevalling, want ja het kan toch altijd anders lopen. Maar ook daar heb k dingen voor in staan. Mocht het medisch gewoon kunnen dan vind ik deze dingen wel erg belangrijk en dat het ook gebeurt

4 jaar geleden

Ik heb er ook een gemaakt

4 jaar geleden

Ik ben ook druk bezig met een geboorteplan. Super fijn om er nu alvast ver na te denken en beslissingen te maken omtrent wat voor onderzoeken ik wel of niet wil. Wat er met de baby en haar placenta gaat gebeuren vlak na de bevalling en wat ik graag mijn man zou willen zien doen. Natuurlijk kan dit allemaal veranderen maar het geeft voor nu zeker een heel fijn gevoel.

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Nou nee...vind het grote onzin....het komt zo als het komt. Ik heb aangegev ...
Zo denk ik er ook over. Zolang mn man de navelstreng doorknipt vind ik het goed

4 jaar geleden

Ik heb er wel een gemaakt, op aanraden van mijn verloskundige want ik vond het eigenlijk wel een beetje onzin. 🙈 Maar ze legde uit dat het vooral fijn is als je door onvoorziene omstandigheden andere zorgverleners krijgt, en zo kunnen ze in een oogopslag zien wat je wensen zijn. Hopen dat alles gewoon volgens plan gaat 😉

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

K heb er wel een gemaakt. Heb er o.a. in gezet dat als k zelf geen beslissi ...
Wat is de navelstreng uitkloppen? Ik ga er sowieso van uit dat de gynaecoloog en vroedvrouwen goed weten wat ze moeten doen. Geboorteplan is hier niet aan de orde. Al 2 verschillende geboortes gehad, kan u zeggen dat niet altijd volgens plannetje gaat dus ik hou mij er ook niet meer bezig

4 jaar geleden

Reactie op JessicaVS

Wat is de navelstreng uitkloppen? Ik ga er sowieso van uit dat de gynaecol ...
Als de baby geboren wordt gaat er 30% van de voeding wat nog via de navelstreng loopt terug naar de placenta. Door de baby na de geboorte nog +- een half uur aan de navelstreng te laten zitten (zolang deze nog klopt) krijgt hij deze voeding weer terug 😊. Wat alleen maar goed is. Uiteraard weten ze wat ze moeten doen maar niet iedereen houdt daar bijv rekening mee. K vind dat wel belangrijk voor mn baby 😊

4 jaar geleden

Reactie op Nienefee

Ik ben ook druk bezig met een geboorteplan. Super fijn om er nu alvast ver ...
Precies wat je zegt. Ik ervaar het net zo. Door het schrijven van zo’n plan bereid je je ook wat voor en dat geeft ook weer zelfvertrouwen 😃. Je moet gewoon altijd in je achterhoofd houden dat er een kans is dat er dingen anders gaan lopen. Maar er worden ook zeker uiteindelijk wel dingen uit het plan toegepast

4 jaar geleden

Ik heb juist geen geboorteplan, ik laat het over mij heen komen. Ik ken mijzelf, als het niet gaat volgens de plan wat ik in mijn hoofd had, ga ik stressen en ga ik heel de dag ermee zitten. Wil dat liever vermijden.

4 jaar geleden

Ik heb wel iets opgesteld maar ik noem het geen plan. Een plan is naar mijn idee iets wat je stap voor stap doorloopt en dat kan naar mijn idee niet met een bevalling. Wensen die ik heb staan er in. Zoals: Mijn man pakt de baby aan, knipt navelstreng door nadat het uitgeklopt is, baby meteen bij mij op de borst mocht het niet mogelijk zijn dan bij mijn man, etc.. En ik heb genoteerd wat ik absoluut niet wil. Zoals: m'n dochtertje niet zomaar medicatie geven als het niet nodig is en nog meer van dat soort dingen. Voor mezelf vind ik het wel belangrijk om ergens zwart op wit te hebben staan wat de wensen zijn. Mocht ik om wat voor reden niet in staat zijn om vragen te beantwoorden en mocht mijn partner de wensen zijn vergeten dan staat het ergens.

4 jaar geleden

Reactie op Sun

Ik heb wel iets opgesteld maar ik noem het geen plan. Een plan is naar mijn ...
Hoi, vraagje...wat bedoel je met je man pakt je baby aan? Is dat wanneer de baby eruit komt en als eerste aanpakt? Sorry, ik begrijp het niet🤭

4 jaar geleden

Reactie op Sanda

Hoi, vraagje...wat bedoel je met je man pakt je baby aan? Is dat wanneer de ...
Soms is er de optie dat wanneer het hoofdje geboren is de vader de baby, dus de rest van het lijfje, mag aanpakken en op de borst/buik van de moeder legt.

4 jaar geleden

Reactie op Sanda

Hoi, vraagje...wat bedoel je met je man pakt je baby aan? Is dat wanneer de ...
Hahahah ja klopt! Vangt de baby op klinkt ook zo gek😂. Maar wat Annika zegt inderdaad. Mijn man wilt dat graag maar of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren dat zien we dan wel.