16 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zus is vroedvrouw

2 jaar geleden

Vind dit best eng wat ik lees. Heb namelijk met 34 weken zwangerschap corona gehad. Ben niet gevaccineerd en ben ook voorlopig niet van plan een vaccin te nemen

2 jaar geleden

Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk totaal niet bang van ben. Inmiddels al 2x corona gehad , ook 1x tijdens deze zwangerschap kleine groeit als kool, mijn buikgriep laatst was een stuk heftiger met 24u alleen maar alles overgeven. Niet gevaccineerd en ook niet vanplan.

2 jaar geleden

Ik vind het nogal wat dat je zo'n bericht hierop plaatst. Het creëert een hoop schrik en stress (in ieder geval bij mij). Heb al nagevraagd aan een vriendin van mij en die herkende hier helemaal niks van.

2 jaar geleden

Ik herken dit wel ik heb beide vaccinaties in mijn zwangerschap gehad ben bevallen met 38+4 en mijn dochter was maar 45cm en 2800 gram. Mijn zus werkt als planner bij een kraamzorg bureau en die ziet ook dat er ontzettend veel kindjes met een laag geboorte gewicht zijn de laatste maanden. Ik heb het bij het consultatie bureau nagevraagd maar die vonden het onzin

2 jaar geleden

Ik krijg 2 keer een extra echo vanwege dat ik corona heb gehad tijdens deze zwangerschap. Vandaag de eerste echo gehad. Ben nu 29+3 weken. We krijgen een meisje. Ze is wat kleiner dan gemiddeld, nu 31 cm en als ik t goed onthouden heb rond 2500 gram, maar ik maak me er geen zorgen om! Als ze maar gezond is en verder ziet alles er goed uit. Heb zelf 2 vaccinaties gehad, geen booster.

2 jaar geleden

Ik zou me er niet te druk over maken. Ik ben op dit moment 39.3 weken zwanger van een jongentje. Heb zelf 2x corona gehad tijdens mijn zwangerschap. Hierdoor ook extra groei echo's maar onze kleine jongen groeit zelfs bovengemiddeld. Terwijl mijn dochter terwijl ik geen corona had aan de kleine kant was. Het kan misschien altijd maar elke zwangerschap en ieder persoon is anders.

2 jaar geleden

Ik was niet gevaccineerd en heb Corona gehad (delta variant) en daadoor werkte mijn placenta niet meer goed waardoor ik een spoedkeizersnede kreeg met 33+4 weken. Dus mijn dochter was prematuur. Maar ook dysmatuur dus een groei achterstand. En ik ken meerdere vrouwen die dit hebben gehad. Dus denk dat dit niet alleen toegeschreven kan worden aan de vaccinaties.

2 jaar geleden

Ons kindje is overleden nadat ik corona heb gehad en de placenta niet meer goed werkte. 32 weken zwanger was ik, het is de bekende bijwerking van corona in de zwangerschap. Ons derde kindje was juist bovengemiddeld qua groei, toen had ik ondertussen wel de vaccinaties gehaald, alleen geen booster. Groeiachterstand/kleine kindjes kunnen heel veel verschillende oorzaken hebben en zijn niet gelijk in relatie tot de vaccinaties.

2 jaar geleden

Reactie op _maaike_

Ik was niet gevaccineerd en heb Corona gehad (delta variant) en daadoor wer ...
Wat naar :( Mag ik vragen hoe ze er achter kwamen dat de placenta niet meer goed werkte? Ik heb corona gehad in het eerste trimester maar ik krijg geen extra groeiecho's o.i.d. Ik zit nu aan het einde van het tweede trimester.

2 jaar geleden

Reactie op Ivdkooij

Ons kindje is overleden nadat ik corona heb gehad en de placenta niet meer ...
Heftig. Heel veel sterkte!

2 jaar geleden

Reactie op MieKarin

Ik krijg 2 keer een extra echo vanwege dat ik corona heb gehad tijdens deze ...
Ik heb corona gehad in het eerste trimester. Ik zit nu aan het einde van het tweede trimester. Ik krijg geen extra groeiecho's.. Ik ga daar toch eens naar vragen. De 20 weken echo was gelukkig goed. Verder groeit mijn buik goed en de kleine beweegt lekker veel.

één jaar geleden

Reactie op MamaLena

Wat naar :( Mag ik vragen hoe ze er achter kwamen dat de placenta niet meer ...
Excuses, ik zie deze reactie nu pas. Ze zien een slecht werkende placenta niet op een echo, dit konden ze na mijn bevalling pas zien door de structuur en afgestorven delen die zichtbaar zijn. Op een echo ziet de placenta er uit als 1 klomp bloed.

één jaar geleden

Wat heftig! Nogmaals heel veel sterkte!