22 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter weegt ook rond de 7 en die krijgt ook 180/6 , ik kijk wat ze op kan. Ze komen vanzelf als ze honger hebben , ik doe het toch meer op aanvraag

4 jaar geleden

Mijn dochter hetzelfde is nu alleen 6 maanden.. geven ook 4 flesjes en soms zelfs maar 3! Ze krijgt de flessen vaak niet eens op dus ik denk dat een extra fles niet nodig is

4 jaar geleden

Hoi hoi. Mijn dochtertje is ook 5.5 maand oud en kreeg eerst ook 4x 180 soms 5 x als ze in de nacht kwam. Maar het is niet dat je nog een fles moet geven. Als ze het goed doet op 4 flesjes zou ik niks veranderen. Krijgt ze ook fruit en groente. Mijn dochter krijgt nu 3 flesjes van 180 een flesje van 90cc en potje fruit en groente 😊

4 jaar geleden

Hey, herkenbaar vraagstuk. Volgens la leche wordt er bij 5 maanden gerekend met 110 ml per kilo. Maar ik probeer zelf ook heel erg te kijken of mijn kleine tevreden is of niet. Good luck!

4 jaar geleden

Volgens mij mag je maar max 1000 ml p dag geven, anders zou het de niertjes kunnen beschadigen. Maar volgens mij zit je goed, want straks ga je met de groentehapjes en fruithapjes beginnen en dan gaat het echte voedsel steeds meer overnemen. Mn dochter is 6,5 mnd oud en dit krijgt zij: 150 ml ochtendpap Fles 120 ml/4 scheppen + 1/2 boterham en 80 gr fruit Fles 160 ml/5 scheppen Groenten 125 gr Granenpap 210 ml/7 scheppen flesvoeding door de pap En volgens de CB was dit een prima schema..ze wil steeds minder fles en steeds meer vast voedsel en slokjes water of thee.

4 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Mijn dochter hetzelfde is nu alleen 6 maanden.. geven ook 4 flesjes en soms ...
Onze dochter doet die van jou het niet na. Hier gaan alle flesjes helemaal op en als het fruit en groente hapje op zijn wordt ze wat humeurig. Ze houd van dr voeding haha

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 5 maanden is precies 7 kilo. Hij krijgt 3 flesjes van 180 en dan nog 2x de borst, een keer savonds laat en sochtends vroeg. Verder krijgt hij niet echt andere voedingen, alleen wat mini hapjes totdat de darmen volledig gerijpt zijn met 6 maanden. Mijn mannetje heeft echt honger om de 4 uur. Eigenlijk zelfs al om de 3 uur...maar dat probeer ik wat uit te stellen.

4 jaar geleden

Reactie op Mell19

Hoi hoi. Mijn dochtertje is ook 5.5 maand oud en kreeg eerst ook 4x 180 som ...
Ja die vijfde fles is hier soms ook nog eens nodig, maar die geef ik dan rond 21u. Ze krijgt in de ochtend een fruithapje en in de avond een groente hapje. Doe het niet met grammen, maar gewoon aan de hand van 6theelepels. Met een potje bedoel je eentje uit de winkel? Daar zal vast meer dan 6 theelepels in zitten, misschien dat ik dat eens ga proberen qua hoeveelheid!

4 jaar geleden

Reactie op zahra

Volgens mij mag je maar max 1000 ml p dag geven, anders zou het de niertjes ...
Ja dat had ik dus ook gelezen! Vandaar dat ik begon te twijfelen. Ik had al een afspraak staan bij het CB op 12 mei voor vaccinaties en gesprekje, maar dat ging niet door. Had toen graag wat meer info over voeding willen vragen.

4 jaar geleden

Reactie op AndreaRoozeboom

Onze dochter doet die van jou het niet na. Hier gaan alle flesjes helemaal ...
Groente en fruit eet ze ook helemaal op! Maar de fles wil ze vaak niet opdrinken, ik zou dan aankijken of ze behoefte heeft aan de extra fles Sophie huilende altijd na de fles maar dit kwam omdat er dan een boertje aankwam na het boertje was er niks meer aan de hand, ik dacht dat het eerst nog honger was misschien dat dat bij jullie ook zo is

4 jaar geleden

Reactie op Anna Verwacht

Hey, herkenbaar vraagstuk. Volgens la leche wordt er bij 5 maanden gerekend ...
Thanks. Dit kende ik nog niet. Ook de moeite waard om eens op die website te kijken :)

4 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Groente en fruit eet ze ook helemaal op! Maar de fles wil ze vaak niet opdr ...
Anna-Sofia gaat gewoon trekken aan me hand en aan het lepeltje haha. Boertjes laat ze goed gelukkig🙂

4 jaar geleden

Reactie op 1251

Mijn zoontje van 5 maanden is precies 7 kilo. Hij krijgt 3 flesjes van 180 ...
Mijn zoon heeft precies dezelfde. Alleen krijgt hij borst rond half 7 s avonds, en om 6 uur s ochtends. Om 23 uur krijg hij haver pap fles van 200 ml en hij wordt ook om 4 uur s'ochtends honger hebben. Ik geef borst voor 5 min, en daarna snel verplaats naar speen en naar bed, daarna hij slaapt tot 6 uur.

4 jaar geleden

Reactie op AndreaRoozeboom

Thanks. Dit kende ik nog niet. Ook de moeite waard om eens op die website t ...
Het is trouwens als je baby 5 maanden is de 6e maand. Aan gezien de eerste 4 weken maand 1 is. Dus dan is het al weer 100 ml. Dit gaat wel om borstvoeding, weet niet hoe het met kunstvoeding is met de verhoudingen.

4 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 6 maanden en 6kg. Ze drinkt altijd afgekolfde borstvoeding, in totaal 650 ml op een dag, in 4 flessen. Savonds en sochtends wat meer dan overdag. Zou ook gewoon kijken naar haar behoefte en het een beetje als leidraad aanhouden. Niet ieder kind is hetzelfde..

4 jaar geleden

Ons zoontje is 6maanden en weegt nu 9,5kg. Smorgens drinkt hij 240 babbeure, smiddags een 250gr groentenpap en een fles van 160, in de namiddag 250gr fruitpap en een fles van 160 en savonds een fles van 380. Ook in de snacht drinkt hij een 240ml. Dus ik zou zeker niet paniekeren hoor

4 jaar geleden

Reactie op saraya

Ons zoontje is 6maanden en weegt nu 9,5kg. Smorgens drinkt hij 240 babbeure ...
Wat een geruststelling om dit te lezen. Mijn zoontje is nu 5 maanden en een week en weegt ook 9,5 kg. Ik maakte me zorgen dat hij te zwaar is. Hij oogt niet dik omdat hij ook lang is. Hij krijgt 4x 210/7 flessen en groente en fruit hap overdag.

4 jaar geleden

Ons zoontje is 6 juni 6 maanden, ik heb al langere tijd idee dat die meer behoefte heeft aan wat meer eten. Nu is hij niet dik maar ook niet 'dun'. Zuivel hogen ze liever niet op. Hij krijgt 4 flessen van 180 + 6 scheppen laatste fles rijstenbloem erdoor en om half 8 laatste fles. Krijgt fruit hapje en groente hapje dit gaat goed. Normaal sliep die door tot 7 uur ongeveer en nu is het de afhelopen 2,5 week dat die rond jalf 5 of soms half 6 al wakker wordt.. Mag misschien nog niet klagen en dat doe ook niet maar toch idee dat die niet meer zo verzagdigd is.. Nu die bijna 6 maanden is moeten we ook over op standaard 2 melk.. Hoe doen jullie dat en hoe doen jullie dat met de hoeveelheid groente en fruit en hoeveel flessen geven jullie?

4 jaar geleden

Ons zoontje is vandaag 5 maanden. Donderdag bij cb geweest en weegt 7.8 kilo. Hij kreeg nog 5 flessen van 180/6 maar moest direct naar 4 flessen van 180. Geef hem wel meer groente en fruit. Ik maak het wel zelf maar mocht de hoeveelheid van het potje olvarit aanhouden. Dat is 125 gram per soort. Hier ook sinds een paar dagen drama met slapen. Vaak om het uur of elk uur wakker, op de dag hetzelfde verhaal. Slopend dit. Schijnt nu in sprong 5 te zitten en dat is wel te merken 😅 Oh en ik gaf bij de laatste fles rijstebloem, ook daar moest ik gelijk mee stoppen ivm arseen. Ik snap echt niet dat ze het verkopen als het zo slecht schijnt te zijn 🤷‍♀️ Blij als hij 6 maanden is, dan mogen ze ineens zoveel meer. Nog een maandje uitzingen haha

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Ons zoontje is vandaag 5 maanden. Donderdag bij cb geweest en weegt 7.8 kil ...
Hier de dochter van 5 m en 1 w, ook 7,8 kilo afgelopen donderdag. CB vroeg me niet naar het aantal flessen (zit ook op 5x 180+6). Idd groente en fruit de potjes aanhouden voor de hoeveelheid maar verder geen bijzondere dingen. Zat ook prima op haar curve. Eerste tandje komt door dus de slapeloze nachten zijn hier ook. Maar zo zie je dus dat elk CB en misschien nog wel elke arts toch weer net wat anders kan zeggen of bespreekbaar maakt.