14 Reacties

4 jaar geleden

Gewooj stukken fruit/groente aanbieden zoals de rapley/kleintjes methode . Dan leren ze ook zelf eten en stukken af te happen ipv alleen door een lepeltje! 😊

4 jaar geleden

Hier ook met 4 maanden begonnen en nu met ruim 7 maanden nog steeds geen succes. Moet naar minder flessen, maar kind eet zo weinig dat ze met afbouwen van melk niet te genieten is van de honger. Maar niet beter eet. Brood en iets te knabbelen vindt ze lekker, maar echt veel krijgt ze daar niet van binnen. Ik lees even mee ..

4 jaar geleden

Hier werkt het super om tussen de hapjes door een slokje water uit een bekertje te drinken! Merk echt dat hij hierdoor beter zijn hapjes eet.

4 jaar geleden

Ik denk inderdaad ook zelf stukjes geven (dat werd hier al benoemd). Merk dat mijn zoontje van 6.5 maand dit heel erg leuk vind om het zelf in zn mondje te doen en te kauwen. Heb verder geen andere tips mijn zoontje eet namelijk alles wel. Hopelijk zit er een oplossing tussen dat helpt

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Gewooj stukken fruit/groente aanbieden zoals de rapley/kleintjes methode . ...
Ik vind dit makkelijk gezegd, mijn kleine man kan ook geen stukjes verdragen. Kokhalzen en vervolgens spugen, waardoor het er allemaal weer uitkomt. Het zal per baby heel verschillend zijn wat ze kunnen hebben. Ik doe nu mini stukjes brood, klein beetje melk erop zodat het wat papperiger wordt en dan beetje pindakaas omdat hij dat zo lekker vindt. En inderdaad tussendoor water geven helpt ook.

4 jaar geleden

Geen last van tandjes? Ik geef borstvoeding nog steeds op verzoek en daarnaast krijgt ze nog oefenhapjes..helemaal gepureerd. Stukjes eet ze niet en te veel en zware groente/fruit krijgt ze last van de buik. Misschien gewoon even paar dagen terug naar de borst/fles?? Even helemaal terug naar de basic voor paar daagjes?? Arts van consultatiebureau gaf aan dat als ze genoeg heeft aan borst/fles het prima is om dan maar kleine beetjes aan te bieden😊 succes!

4 jaar geleden

Geef je pap? Misschien dat eens proberen zodat ze went aan de wat dikkere substantie. Kun je eerst met de fles aanbieden en daarna langzaam over naar met een lepel. Kan ook een sprongetje zijn. Sommige kindjes willen ineens niet meer eten tijdens een sprong.

4 jaar geleden

Onze kleine at ook even niet meer de hapjes die hij daarvoor nog prima vond. Heb toen even alles glad gepureerd en dat vond hij prima. Ook de rapley methode geprobeerd, maar elke keer dat kokhalzen en verslikken vond ik doodeng.

4 jaar geleden

Mijn oudste was heel erg specifiek met eten; alleen de juiste temperatuur en inderdaad...vooral géén stukjes. De jongste is een heel stuk gemakkelijker (wil graag zelf eten), maar ook hij heeft wel voorkeur voor een bepaalde lauwe temperatuur. Misschien kan je daar iets mee? Ik merk ook dat hoeveel hij eet te maken kan hebben met wanneer ik het geef (hij moet niet te moe zijn, 17u werkt fijn) en of hij met tandjes of sprongetje bezig is.

4 jaar geleden

Hier is mijn kindje ook juist 7 maanden geworden. Herken heel sterk je verhaal. Lees graag verder mee naar tips.

4 jaar geleden

Gisterenavond inderdaad stukje aardappel in der hand gegeven, uiteindelijk heeft ze daar flink mee ontdekt en als ik het in der hand geef dan vind ze het primae gaat die ook meteen naar der mond, maar zodra we dan een lepeltje in der mond doen (of ieder geval richting der mond) dan gaat ie weer helemaal dicht haha. Als ik kijk naar gisteren dan is ze wel flink aan het oefenen en ontdekken dus dat is super fijn maar wat er binnen komt...dat is niks eigenlijk. Vanavond gaan we het weer proberen met stukjes. Water drinken doet ze super goed uit een bekertje, wil ze ook zelf de beker pakken. En brood in water/melk soppen ook geprobeerd maar weigerd om der mond open te doen ineens Dus ik denk dat het daar een beetje ligt...ze wil het zelf doen. De papfles is wel een goede, die kan ik wel eens proberen inderdaad dat ze dan beetje kan wennen aan dikkere substantie. Verder zit ze ook precies in een sprongetje en denken we al paar weken dat ze tandjes krijgt (bijt overal op en kwijlt heel erg) dus het zal allemaal wel een combi zijn. Thanks voor de tips ieder geval😘

4 jaar geleden

Heeeel herkenbaar, mijn zoontje doet precies hetzelfde.. Ik heb me er maar bij neergelegd🤷🏻‍♀️ we bieden wel elke dag fruit en groente aan (gepureerd), soms nog een maisknabbel. Maar na een paar happen is hij er klaar mee.. Wel eens zo een stuk broccoli gegeven maar dat is te leuk om mee te spelen ipv op te eten 🙈 een potje kant en klaar, ook na een paar happen zn mond stijf dicht. Fruit met een liga papje, zelfde verhaal... Hij drinkt nog 4 x aan de borst per dag en lijkt het er prima mee te redden. Ik ga er maar vanuit dat ie oooooit wel goed zal gaan eten!

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Heeeel herkenbaar, mijn zoontje doet precies hetzelfde.. Ik heb me er maar ...
Denk dat dat ook wel een goede insteek is hahaha. Ik had der vanmorgen een stuk banaan gegeven, dol enthousiast pakte ze het, ging het richting der mond kwam er een stukje in der mond op der tong terecht en bleef seconde lang met der mond open tong half naar buiten met dat stukje banaan erop mij aan staren...echt zo van help mij 😂 Daarna was het viezerikken maargoed wel zo de smaak weer geproeft. Toen ik een boterham aan het eten was tussen de middag was ze die echt uit mijn hand aan het kijken, dus ik heb der stukjes ei gegeven (het gele) dat vond ze lekker en deed heel de tijd der mondje open🙈 Eigenwijsje is het. Maar wat je zegt: ooit zal ze wel goed gaan eten! En denken we: hebben we ons hier zo druk over gemaakt? 😅

4 jaar geleden

Hey hey. Je kan haar wat groente in stukjes ter grootte van haar vuist gewoon in dr hand geven. Zacht koken tot je het kan pletten tussen duim en wijsvinger. Dan kan zij het eten. Kokhalzen hoort er bij en is juist heel goed! En als ze niet wil eten, dan niet. Ze geven zelf goed aan hoeveel ze kunnen en willen eten. Die maag is zo groot als hun vuistje. Dus 3 stukken groente en ze zitten in principe vol