43 Reacties

4 jaar geleden

Ik begin ze nu ook vaker te krijgen. Krijg al een harde buik als ik een wasje aanzet of de vaatwasser uitruim. Heel vervelend. Na alles wat ik doen even rusten dan maar, het kan altijd erger! 😴

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik begin ze nu ook vaker te krijgen. Krijg al een harde buik als ik een was ...
Ja, ik word nu heel snel moe, en we moeten nog een paar maanden verder😂

4 jaar geleden

Reactie op M77Bilbao

Ja, ik word nu heel snel moe, en we moeten nog een paar maanden verder😂
Heel vervelend! Vandaag ook weer de hele dag. Heb er vannacht niet van geslapen!

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Heel vervelend! Vandaag ook weer de hele dag. Heb er vannacht niet van gesl ...
Het hoofdje van mijn baby is al richting myn baarmoeder. Hij is al gedraaid. Als ik buk, krijg ik meteen een harde buik. Hij vindt het niet leuk denk ik😂 als ik een harde buik krijg, adem ik heel diep richting myn onder buik. Het helpt!

4 jaar geleden

Ik heb ook af en toe harde buiken en die doen geen pijn, meer een samentrekken, harde bal en gaat na even rustig aan doen weer weg. Nu heb ik 2 keer in de afgelopen 3 weken iets anders gevoeld. Een pijnlijke kramp die +- 30 minuten duurt en daarna compleet verdwijnt. Het is geen komen en gaan van krampen, maar een constante pijn. Iemand die dit herkent?

4 jaar geleden

Reactie op Tesjudith

Ik heb ook af en toe harde buiken en die doen geen pijn, meer een samentrek ...
Overleg dit met je verloskundige lijkt mij wijzer...

4 jaar geleden

Reactie op M77Bilbao

Het hoofdje van mijn baby is al richting myn baarmoeder. Hij is al gedraaid ...
Bedankt, dat ga ik ook proberen! Bij mij is hij ook al gedraaid. 😌

4 jaar geleden

Reactie op M77Bilbao

Het hoofdje van mijn baby is al richting myn baarmoeder. Hij is al gedraaid ...
Hi, ik herken helemaal wat je zegt! Ik heb ook al vanaf 20 weken elke dag harde buiken, tot wel 15-20 per dag. Heb me er weken lang heel ongerust over gevoeld maar heb er nu maar aan toegegeven dat het er voor mij blijkbaar bijhoort.. Ik moet wel zeggen dat het bij mij ook wel met werkstress te maken had. Maar net als bij jou ook gewoon in het weekend, tijdens een vakantie en zelf snachts in bed. Bij mij helpt zo’n pittenkussen wel een beetje en inderdaad ademhaling. Verder duurde het bij mij even voordat ik begreep dat stress ook mentaal kan zijn (in de zin van te hoge verwachtingen etc). Dus yoga / meditatie helpt bij mij ook. Sterkte en geniet van de zwangerschap!

4 jaar geleden

Ben ik de enige die niet per se zoveel keer per dag een harde buik heeft maar een harde buik heeft die lang duurt? Ik kan me er niet in vinden als sommige dames onder ons zeggen dat ze zoveel keer per dag een harde buik hebben. Het is wel een vervelend “strak getrokken” gevoel alsof ik op knappen sta 😣

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ben ik de enige die niet per se zoveel keer per dag een harde buik heeft ma ...
Hi Annika, Ik heb denk ik hetzelfde, beetje oncomfortabel gevoel en met wat rust valt weer mee. Heb het niet elke dag last van en ook niet heel vaak.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ben ik de enige die niet per se zoveel keer per dag een harde buik heeft ma ...
Hee Annika, Ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik zit al sinds +- de 20ste week thuis door bepaalde klachten, o.a. harde buiken. Nou is het niet net als bij de andere hier dat ze komen en gaan maar meer dat mijn buik dan echt de hele tijd hard voelt en strak staat inderdaad. Zodra ik iets doe word het helemaal hard en als ik dan noodgedwongen weer rust pak kan het nog uren duren voor het weer rustig en "normaal" word.. Geen idee waarom, vk zei een tijdje terug met controle wel dat mijn baarmoeder erg gevoelig is. Ze hoeft het maar ietsje in te duwen en het word meteen hard.

4 jaar geleden

Reactie op Justme1

Hee Annika, Ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik zit al sinds +- de 20ste w ...
Ja precies! Dat heb ik ook! Het kan soms zelfs de hele dag duren.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ja precies! Dat heb ik ook! Het kan soms zelfs de hele dag duren.
Ja dat heb ik ook. Buik voelt dan aan de buitenkant echt hard aan en voelt inderdaad ooit alsof je op knappen staat. Wat t nou precies is behalve een snel geirriteerde baarmoeder... Heb alleen het advies gekregen bij veel last om warmte te gebruiken. Een kruik of even in bad bijv.

4 jaar geleden

Reactie op Tesjudith

Ik heb ook af en toe harde buiken en die doen geen pijn, meer een samentrek ...
Ja ik herken waf je bedoeld. Ik heb mijn verloskundige gebeld. Ik had echt een half uur lang continu steken in mijn onderbuik en pijn bij mijn vagina. Dat voelde alsof ik ongesteld was... Ik ben 32+3 zwanger en ze was aan het indalen. Ik had dus last van indalings weeen.

4 jaar geleden

Reactie op Justme1

Ja dat heb ik ook. Buik voelt dan aan de buitenkant echt hard aan en voelt ...
Warmte helpt bij mij dus niet. Een bad heb ik helaas niet en een warme douche helpt niet. Zelfs als ik slaap blijft het, elke keer als ik me omdraai dan word ik wakker omdat dat een beetje pijnlijk is.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Warmte helpt bij mij dus niet. Een bad heb ik helaas niet en een warme douc ...
Wat zegt je verloskundige?

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Wat zegt je verloskundige?
Zolang het geen weeën zijn kan het geen kwaad.

4 jaar geleden

Ik neem de laatste tijd om de paar dagen magnesium voetenbad en sindsien gaat het qua gevoel beter, misschien een tip;)

4 jaar geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapskwaaltjes/harde-buiken/

4 jaar geleden

Dit hielp mij wel om te lezen wat nu eigenlijk een harde buik is en of het erg is of niet