1320 Reacties

4 jaar geleden

Ff kleine update. Lang verhaal kort... er zit een scheur in de vruchtzak. Maar de vliezen zijn niet gebroken. Ik ben inmiddels weer thuis maar moet heel rustig aan doen. Het rommelt wel af en toe .... hopen dat het niet erger word.

4 jaar geleden

Reactie op Fidtje

Hi, Ben erg benieuwd hoe de vroegtijdige weeën aanvoelen en hoe het er da ...
Bij mij begon het op een zaterdagavond met buikpijn, en ik werd die nacht af en toe wakker van de pijn - het was vervelend, maar niet ondraaglijk en ook niet continu. De volgende ochtend was het nog niet over en in de loop van de middag werd de pijn ook vervelender en kreeg ik echt harde buiken (samentrekking van de baarmoeder wat dan aanvoelt alsof je een keiharde bal in je buik hebt). Die harde buiken kwamen de daarop volgende nacht steeds frequenter, zo ongeveer elke 5-7 minuten. Dat was voor mij het teken om aan de bel te trekken! Dus op maandagochtend hebben we de triage gebeld en kon ik meteen langskomen. In het ziekenhuis hebben ze toen direct allerlei onderzoeken gedaan en echo’s gemaakt. Op de CTG was duidelijk te zien dat ik heel frequente harde buiken had. Maar alles was goed met de baby, en ik had ook geen blaasontsteking of andere infectie die de weeën zouden kunnen veroorzaken. Ze hebben toen met een inwendige echo de lengte van mijn baarmoedermond opgemeten, en dit 2 uur later herhaald. Toen bleek dat deze in die tijd ca 0,5 cm korter geworden was wilde de arts het risico niet lopen dat de bevalling echt al door zou zetten. Dus toen ter plekke opgenomen, 48u weeënremmers en longrijping gekregen, en strikte bedrust moeten houden... en gelukkig is alles daarna weer helemaal rustig geworden!!

4 jaar geleden

Reactie op Mem3

Ff kleine update. Lang verhaal kort... er zit een scheur in de vruchtzak. ...
Ooh damn maar dat is toch ook schrikken!!! Kan dus geen kwaad?? Verlies je dan geen vruchtwater of kans op infectie enz???

4 jaar geleden

Reactie op jol1tje

Bij onze dochter had ik ook een heel sterk gevoel dat ik eerder zou bevalle ...
Ohh! Ik hoop echt niet dat ik nu nog zo lang hoef te wachten... 🙈 Maar ja de baby bepaalt uiteindelijk inderdaad, mama kan nog zoveel willen 😉

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik heb gelezen dat een baby geboren wordt wanneer de longen rijp zijn. Die ...
Wat interessant, dat had ik nog niet eerder gehoord!

4 jaar geleden

Reactie op Shelfie

Wat interessant, dat had ik nog niet eerder gehoord!
Ik las dat gisteren in de nieuwsbrief van de kraamzorg. Ik zie dat een deel van de tekst eraf gevallen is 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Mem3

Ff kleine update. Lang verhaal kort... er zit een scheur in de vruchtzak. ...
O wat spannend! Kan dat geen kwaad dan?

4 jaar geleden

Reactie op saraya

Iemand die ook last heeft van extreem gezwollen voeten, handen en enkels? D ...
Ja hier ook helaas last van. Handen meestal na het slapen of savonds heel laat. Voeten is normaal tegenwoordig 🤦🏼‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Ooh damn maar dat is toch ook schrikken!!! Kan dus geen kwaad?? Verlies je ...
De kans op infectie is kleiner omdat de gescheurde delen zich een soort van over elkaar heen schuiven en het afdichten.... tis wel dat ik me heel rustig moet houden om niks verder te laten scheuren. Maar wel af en toe vruchtwater... twas eenorm schrikken.

4 jaar geleden

Hier 37+2 van 2de kindje.. ik tel de dagen echt wel af 🤦‍♀️ niets gaat me nog af en ik wil nog eens deftig kunnen spelen met mijn peuter van 2j3m 😁 ik slaap nauwelijks dus ik begin goed uitgeput te geraken.. en ja het zuur, vocht ophouden en dergelijke hoort er ook weer bij

4 jaar geleden

Reactie op saraya

Iemand die ook last heeft van extreem gezwollen voeten, handen en enkels? D ...
Ja, ik heb er vorige week heel erg last van gehad. Had olifantenpootjes, mijn voeten en enkels waren wel 3x zo dik als normaal. Toen ben ik het rustig aan gaan doen en nu is het weer zo goed als normaal!

4 jaar geleden

Even een update...vanaf gister half 12 s ochtends mijn vliezen gebroken... Het was wachten op de weeën...nou helaas...die zijn er nog steeds niet.. 😑 Vanaf vandaag ben ik dan ook vanaf half 12 medisch geworden en mag ik niet meer thuis bevallen... Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor wat tests, alles is verder goed met de baby en mij... Nu weer thuis verder afwachten of de weeën nog opkomen...tot zover nog geen succes... Als er morgen rond 12 uur nog niets is weer voor controlle ziekenhuis.. En dan meteen afspraak voor inleiden... Het is in ieder geval duidelijk dat binnen 48 uur de bevalling hoe dan ook start... Maar wat duurt dit lang!!!!!! En zo onzeker....ik dacht al veel zou dit het zijn zou het doorzetten? (Had heeeeel veel last van oefenweeen en ze is al paar weken ingedaald) Maar nu hoop ik echt met alles zet nou door... Tot nu toe dus echt helaas...

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Even een update...vanaf gister half 12 s ochtends mijn vliezen gebroken... ...
Ai ja dat is balen. Proberen toch zoveel mogelijk echt te slapen en je rust te nemen nu, je gaat het de komende 48 u zoveel mogelijk nodig hebben! Afwachten maar, spannend hoor

4 jaar geleden

Reactie op saraya

Iemand die ook last heeft van extreem gezwollen voeten, handen en enkels? D ...
Ja ik.. Ik heb CTS in mijn handen. Snachts doen ze erg veel pijn, heel dik en kan niets vastpakken omdat ik geen kracht heb. Voeten/enkels zijn zo dik dat ik geen schoenen meer pas 😅 Maar zie ook aan de rest van mijn lichaam en gezicht dat ik vol met vocht zit 🤭

4 jaar geleden

Reactie op Tesjudith

Ja hoor, hier ook :) krijg wel altijd een harde buik na de seks, maar het k ...
Oooh echt! Bij mij werkt het juist andersom hahaha. Ik ben zo ontspannen dat ik even geen klachten meer heb

4 jaar geleden

Reactie op Fidtje

I wish! Mijn man wilt sinds de bevruchting niet meer.. ben 36 weken en 1 da ...
Ohnooo!! Mijn man begon af en toe ook zo te praten maar als ik eenmaal in the mood ben dan laat ik hem geen keus hahaha

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Even een update...vanaf gister half 12 s ochtends mijn vliezen gebroken... ...
Jeetje wat vervelend! Ik dacht altijd dat het 24 uur was. Dat je binnen 24 uur moet bevallen nadat je vliezen breken. Voel je de baby wel steeds nog bewegen als je vliezen breken? Dat vraag ik me eigenlijk wel af.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Jeetje wat vervelend! Ik dacht altijd dat het 24 uur was. Dat je binnen 24 ...
Ja het voelt nog precies het zelfde. Je baby moet je ook blijven voelen. En als je weeen binnen 24 uur komen mag je nog thuis bevallen. Daarna word je dus medisch en wachten ze als je geen complicaties verder hebt zo'n 72 uur of het toch nog spontaan begint.

4 jaar geleden

Reactie op Sun

Oooh echt! Bij mij werkt het juist andersom hahaha. Ik ben zo ontspannen da ...
O ja? Ook als je een orgasme krijgt? Dan krampt toch alles een soort van samen haha. Ik moet altijd echt even bijkomen naderhand en rustig ademen zodat de harde buik weer weggaat.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie020

Ja ik.. Ik heb CTS in mijn handen. Snachts doen ze erg veel pijn, heel dik ...
Tip: ik draag al heel mijn zwangerschap polsbraces. Had voor de zwangerschap ook al last van CTS. Door deze in de nacht te dragen heb ik overdag nergens last van. https://www.podobrace.nl/shop/product/carpaal-tunnel-syndroom-polsbrace/?gclid=CjwKCAiA8ejuBRAaEiwAn-iJ3rk6oVXoZhInFXq28RTHkInWIPQZw5EL1lsZ3wxNdvVUlkFVlP2vthoCFcwQAvD_BwE