13 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb ook een fedde en Kees dekentje, als het weer warm is doe ik de slaapzak niet aan en dan alleen onder het dekentje. Dat gaat meestal wel goed.

4 jaar geleden

Hier met 3 maanden inbakeren (Pacco) afgebouwd omdat ze vrij rap daarna ging omrollen. Na twee slechte nachten ging het beter. Je moet toch een keer afbouwen, met omrollen etc wordt het gevaarlijk.

4 jaar geleden

Ik zou hem niet aandoen met die warme dagen... oververhitting is heel gevaarlijk. En met 5 maanden moet je eigenlijk wel afbouwen idd.. Al snap ik dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan hoor! En evt alleen rompertje korte mouw en inbakeren in xxl hydrofiel? En ondertussen nu gaan kijken naar afbouwen.. de ene zegt langzaam afbouwen, de ander zegt even paar nachten doorzetten... Succes iedergeval!!

4 jaar geleden

Wij zijn ook rond 3 maanden begonnen met afbouwen omdat Liam begon om te rollen. Het was even wennen maar het ging al snel goed. Wij gebruiken nu ook het lakentje en slaapzak van Fedde & Kees maar met dit warme weer ligt hij in een slaapzakje zonder mouwen. Nog wel onder het lakentje maar daar kruipt hij zelf onder weg en dan laten we hem er ook onder weg. Miss handig om toch te beginnen met afbouwen? Het verbaasde ons hoe snel het goed ging 😮. Heeft ze nog last van wapperende armpjes? Of is ze gewoon onrustig met bewegen? Het is echt een kwestie van even wennen en erdoor heen

4 jaar geleden

Ik lees mee. Wij hebben zowel Fedde en Kees lakentje als het slaapzakje en om het slaapzakje we ook nog een bakerdoek (iets met een hele drukke baby😅). Alleen ook niet te doen dus met deze warmte. Alleen slaapzakje en lakentje is echt te los en dan slaapt hij voor geen meter. Ons zoontje is nu 5,5 maand.

4 jaar geleden

Reactie op Lisannekuiters

Ik heb ook een fedde en Kees dekentje, als het weer warm is doe ik de slaap ...
We hebben het lakentje niet maar wel een gewone laken waar we haar strak onder leggen. Gaan het zonder slaapzak en alleen een luier proberen!

4 jaar geleden

En we Bakeren niet meer in dus omdat ze al maanden kan omrollen maar zonder het lakentje maaien haar armen continu en spartelt ze met haar benen... Ze maait zich dan na elke slaapcyclus wakker.. Zo sneu en ze is al een slechte slaper

4 jaar geleden

Reactie op Svannie

Ik lees mee. Wij hebben zowel Fedde en Kees lakentje als het slaapzakje en ...
Ja hier ook... Pittig he

4 jaar geleden

Reactie op Sab2019

Ja hier ook... Pittig he
Ja niet te doen. Of nou ja prima te doen, als we lakentje+dekentje+bakerdoek doen. Alleen zonder is gewoon geen optie. We hebben het echt al heeeel vaak geprobeerd.

4 jaar geleden

Onze Felix slaapt in een slaapzak van puckababy. Armen zitten ook in de slaapzak. Is dus ook half ingebakerd. Hij kan ook omrollen maar wij leggen mijn zwangerschapsworst (kussen) rond zijn benen. Zo kan hij niet omdraaien of bewegen. In de slaapzak enkel een rompertje aan zo wordt het niet te warm.

4 jaar geleden

Wij hebben (eerst overdag) afgebouwd met puckababy mini. Eerst één armpje er uit. Ging goed, toen ook ander armpje. Denk dat het even doorzetten is, safety first.. Veel succes in ieder geval!

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Wij hebben (eerst overdag) afgebouwd met puckababy mini. Eerst één armpje e ...
Zo hebben wij het inderdaad ook gedaan.

4 jaar geleden

Wij hebben vrij snel het inbakeren weer afgebouwd. Vooral omdat onze zoon wl optijd begon met rollen, ook naar zijn buik. We hebben één slaapje per dag afgebouwd. Ging gelukkig heel goed. Ben ik heel blij mee nu we de zomer in gaan. Slaapt wel in een slaapzak, vandaag erg warm, dus alleen luier aan, slaapzak en dun lakentje.