34 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 6 maanden en wij nemen hem lekker mee in ons badje hoor, daarna lekker bij je nemen in een hydrofiele doek! Lijkt me prima 😄

4 jaar geleden

Mijn oudste zoon is in mei 2016 geboren dus wij hadden gelijk te maken met hittegolven. Het belangrijkste is dat je de kleine niet te warm aankleed, een kortemouw rompertje of alleen een luier en geef hem vooral extra water omdat de kleintjes toch ook veel vocht verliest. Daarnaast kunnen ze wel in een zwembadje maar niet te lang en het liefst uit de wind. Leg ze ook niet te dicht bij een waaier omdat hoe warm het ook is door de wind kunnen ze nog steeds kou vatten. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

4 jaar geleden

Wij hebben een airco aangeschaft, slaapkamers op het zuiden met een plat dak en zomer is geen goeie combi... Vorig jaar was het daar snachts alsnog 36 graden, en 33 graden op de 'koelste' plek in huis 😳. Dus voor deze week staat de mobiele airco geïnstalleerd! 😊 Heb ook wat moedermelk ijsblokjes gemaakt, en daarnaast vooral binnen & in de schaduw blijven.

4 jaar geleden

Reactie op Mom161921

Mijn oudste zoon is in mei 2016 geboren dus wij hadden gelijk te maken met ...
Mogen ze vanaf 6 maanden al water? En moet dit dan gekoeld afgekookt water zijn of mag het ook gewoon uit de kraan?

4 jaar geleden

Lekker buiten in een badje, onder de parasol en alleen in romper of luier dnk ik. Daan is bijna 6 maanden en krijgt nog volledig borstvoeding. Zijn er meer die dit hebben en bieden jullie met die warmte dan extra aan? Een voeding extra of wat water tussendoor bijvoorbeeld..

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Lekker buiten in een badje, onder de parasol en alleen in romper of luier d ...
Vaker aanleggen idd.. En water leren drinken

4 jaar geleden

Reactie op daeveney

Mogen ze vanaf 6 maanden al water? En moet dit dan gekoeld afgekookt water ...
Flessenwater geschikt voor baby's (bv Evian)

4 jaar geleden

Zelfde hier, oudste ook uit 2016 en meteen hittegolf 😊 Kan wel in een badje maar zorg dat het badje niet te koud is, verschil buitentemperatuur en temperatuur water mag niet te veel verschil tussen zitten. Hou uit de wind indd dus niet in de ventilator, hou de gordijnen dicht zodat het binnen niet te warm wordt, slapen alleen in een luier en dun katoenen slaapzakje, zo'n wijde. En veel drinken idd. Bij ons wordt het op de slaapkamers heel erg warm ivm plat dak dus wij hebben de ergste nachten in de woonkamer geslapen haha

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Lekker buiten in een badje, onder de parasol en alleen in romper of luier d ...
Gewoon vaker aanleggen. Je melk past zich ook aan op t weer en wordt wat wateriger. Gewoon op verzoek blijven voeden dan krijgen ze voldoende vocht binnen

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Flessenwater geschikt voor baby's (bv Evian)
Ohja natuurlijk.. stom dat ik daar niet aan gedacht heb😅

4 jaar geleden

Reactie op daeveney

Ohja natuurlijk.. stom dat ik daar niet aan gedacht heb😅
Wij geven gewoon water uit de kraan. Kraanwater in nederland is gewoon goed. Doe het nu zo'n 2 maanden al en geen problemen ondervonden. En stuk goedkoper 😉

4 jaar geleden

Wij geven ook gewoon water uit de kraan en inderdaad extra aanleggen met borstvoeding. En alleen romper aan als het zo warm is.

4 jaar geleden

Wij pakken al vanaf dat ze geboren is uit de kraan, volgens de huisarts niks mis mee. En ze doet het super goed erop! Scheelt ook weer een hoop gesjouw met die flessen 😉

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 28 weken hij gaat bij ons in de zwembad. Ik vul wel law water koud water durf ik niet aan aangezien hij er niet uit en zich prima kan vermaken wel gebruik ik een paracol zon is namelijk heel vel is niet goed voor zijn bolletje, en natuurlijk zonnebrand cream 50+ en aftersun.

4 jaar geleden

Wij gaan dit weekend er even tussenuit naar Limburg, maar ik weet dat de kamers daar evenwarm zijn als buiten. Niet ideaal met een klein kindje van 6 maanden die al snel warm heeft + koorstig is door een oorontsteking om 's avonds in haar bedje te leggen. Daar iemand ideeën?

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Flessenwater geschikt voor baby's (bv Evian)
Hoe oud is uw kindje? Mijne is 6 maand en heb ook zo'n beker, maar is volgens mij nog wat te vroeg...

4 jaar geleden

Lekker in het zwembad😁

4 jaar geleden

Reactie op MegaMellie

Hoe oud is uw kindje? Mijne is 6 maand en heb ook zo'n beker, maar is volge ...
Hij is vanaf 6 maanden geloof ik.. mijn dochter snapt er alleen nog niks van 😂

4 jaar geleden

Reactie op MegaMellie

Hoe oud is uw kindje? Mijne is 6 maand en heb ook zo'n beker, maar is volge ...
Mijn dochter is 6-maanden.

4 jaar geleden

Hoe doen jullie dat met slapen? Liam slaapt in een slaapzakje zonder mouwen, in zijn romper en in een dun shirtje met lange mouwen. Ik denk namelijk dat hij het met blote armpjes slapen net wat te koud heeft. Maar k twijfel.. hij ligt voor de helft onder een dun lakentje maar halverwege de nacht kruipt hij daar vaak onderweg en dan laten we hem zo liggen. Maar k twijfel of hij niet gewoon met blote armpjes kan slapen.. ik weet dat ze het beter te koud dan te warm kunnen hebben als ze slapen maar toch.. het is niet overdreven heet op zijn slaapkamer