49 Reacties

4 jaar geleden

Ik krijg een keizersnede. Bij mijn zoontje ook gehad, dus hoef verder nergens echt over na te denken.

4 jaar geleden

Goede vraag! Ik volf mee. Ik heb de vorige keer tegen het einde een Ruggenprik gehad en dat is goed bevallen. Letterlijk haha. Geen nadelen van ondervonden. Nu ben ik bang dat het bij de tweede wat sneller zal gaan en ik te laat in het ziekenhuis zal zijn voor een Ruggenprik.. Spannend. Andere pijnstilling klinkt niet prettig voor mij. Bij pethidine schijn je de bevalling niet helemaal bewust mee te maken en dat lijkt me jammer. Wat is jouw plan zelf tot nu toe? Mijn plan is ook vooral om bewust te ademen en niet te veel van te voren in te willen vullen want je weet nooit hoe het gaat lopen..

4 jaar geleden

Reactie op FlyLady

Goede vraag! Ik volf mee. Ik heb de vorige keer tegen het einde een Ruggenp ...
Met pethidine kan het kind ook een aantal dagen suf zijn na de geboorte or zelfs ademhalingsproblemen krijgen. Dat is het me toch niet waard.

4 jaar geleden

Bij mijn zoontje een ruggenprik gehad 2 zelfs heerlijk! Nu 3 dagen geleden een stuitbevalling gehad zonder pijnbestrijding omdat ik al heel snel op 9cm zat dus geen keus. Het was een heftige pijnlijke bevalling, maar ben super trots op mezelf dat ik het gedaan heb zonder pijnbestrijding en dit heb mogen ervaren. Ik scheet echt in mijn broek toen ik te horen kreeg dat ik geen ruggenprik meer mocht. Ik dacht echt ik kan dat niet ik wil die ruggenprik, maar heb het gedaan. En dit kleine meisje is eruit gekomen💖 in een stuit, maar verder heel gezond. Ow en ik ben niet eens uitgescheurd😅🙏🏽

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_of_two

Bij mijn zoontje een ruggenprik gehad 2 zelfs heerlijk! Nu 3 dagen geleden ...
Respect en gefeliciteerd :)

4 jaar geleden

Reactie op Ingeltje1985

Met pethidine kan het kind ook een aantal dagen suf zijn na de geboorte or ...
Mee eens!

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_of_two

Bij mijn zoontje een ruggenprik gehad 2 zelfs heerlijk! Nu 3 dagen geleden ...
Gefelicteeeeerd! Top gedaan! Geniet ervan en voorspoedige herstel!

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_of_two

Bij mijn zoontje een ruggenprik gehad 2 zelfs heerlijk! Nu 3 dagen geleden ...
Gefeliciteerd, geniet van de kleine meid en een voorspoedig herstel.

4 jaar geleden

Ik wil graag thuis bevallen, ben van plan om het begin van de ontsluitingsweeen in de douche op te vangen, en heb via de verloskundige een bevalbad. Warm water dus! 😊 Heb veel gelezen/geoefend over ademhalingsoefeningen en hypnobirthing, probeer er vooral op te vertrouwen dat mn lichaam het kan. 💪💪

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_of_two

Bij mijn zoontje een ruggenprik gehad 2 zelfs heerlijk! Nu 3 dagen geleden ...
Gefeliciteerd, hoe heet ze?

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Ik wil graag thuis bevallen, ben van plan om het begin van de ontsluitingsw ...
Ja ik vertrouw er ook op dat mijn lichaam het kan.

4 jaar geleden

Reactie op CarinaP

Gefeliciteerd, hoe heet ze?
Ze heet Chloë Liva🌸🥰

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_of_two

Bij mijn zoontje een ruggenprik gehad 2 zelfs heerlijk! Nu 3 dagen geleden ...
Woww, wat een mooi meisje! ❤️ Gefeliciteerd!

4 jaar geleden

Mijn vorige bevalling duurde maar 4,5 uur en er was daardoor geen tijd voor medicijnen. Warm bad hielp wel. Verwacht dat het nu weer snel zal gaan en dat ik het zonder pijnbestrijding zal doen. Letten op je ademhaling en het gewoon doorstaan is mijn enige advies..

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_of_two

Bij mijn zoontje een ruggenprik gehad 2 zelfs heerlijk! Nu 3 dagen geleden ...
Een stuitbevalling lijkt mij een hel. Respect dat je het zonder verdoving moest doen en hebt gedaan 💪🏼. Een wonder dat je niet bent uitgescheurd 🙌🏼 Nu genieten van je meisje 💖

4 jaar geleden

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik een zwangerschapscursus gevolgd waarin werd gezegd dat je tijdens de bevalling het woordje ‘au’ en ‘pijn’ uit je vocabulaire moet verwijderen. Dat heeft mij heel erg geholpen! Zonder pijnbestrijding ben ik bevallen van een dochter van 4,5 kilo.

4 jaar geleden

Reactie op jol1tje

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik een zwangerschapscursus gevolgd waa ...
Dank voor je tip

4 jaar geleden

Reactie op jol1tje

Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik een zwangerschapscursus gevolgd waa ...
Hoppakeee!! 💪🏼🙌🏼 en dan ook zo’n lekkere dikke babbiee! I love it

4 jaar geleden

Ik laat het allemaal op me af komen. De optie voor ruggenprik laat ik open, mocht ik rugweeën krijgen of om wat voor reden de pijn niet kunnen handelen dan kan ik er naar vragen.

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_of_two

Bij mijn zoontje een ruggenprik gehad 2 zelfs heerlijk! Nu 3 dagen geleden ...
Ze is prachtig! 💝 Gefeliciteerd!