49 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Krujs

Hypnobirthing, werkte voor mij echt perfect! Kon de pijn zo goed verdragen ...
Heb ik ook gedaan! En indd heel veel aan gehad 😃

4 jaar geleden

Ik ben bevallen met een inleiding en zonder epidurale. De weeën en bevalling zelf vallen goed mee. Alleen dat hechten achteraf doet zoveel pijn. Nu 10 weken laten nog last van...

4 jaar geleden

Reactie op Sarah88

Ik ben bevallen met een inleiding en zonder epidurale. De weeën en bevallin ...
Hier hetzelfde. Ook ingeleid, geen pijnbestrijding. De ruptuur deed wel echt pijn maar toen dat verdoofd was, was het wel te doen bij mij.

4 jaar geleden

Ik heb een thuisbevalling gedaan, uiteraard is pijnbestrijding dan überhaupt geen optie, wel een badje opgezet om de weeen in op te vangen, dat verlichtte wel... Ik ben thuis bevallen, maar niet in bad zoals de bedoeling was... maar in de schoot van mijn partner waarna ik een totaal ruptuur aan heb overgehouden en direct naar het ziekenhuis moest om geopereerd te worden. Hier heb ik tot 2 weken geleden nog erg veel last van gehad en voel nog steeds een lichte pijn bij het recht staan. Ik heb veel respect voor iedere bevalling, maar de mensen die tegen mij beweerdde dat je de pijn “vergeten” bent na de geboorte zullen dan ook geen totaal ruptuur gehad hebben 😅

4 jaar geleden

Wat is het voordeel van geen pijnbestrijding gebruiken?

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Wat is het voordeel van geen pijnbestrijding gebruiken?
Een ruggenprik geeft potentiële risico's voor je kindje. Het kan de bevalling vertragen en in 10% van de gevallen kan er koorts ontstaan waarnaar ziekenhuisopname plaatsvindt. Bij pijnbestrijding moet je aan de monitor en heb je minder bewegingsvrijheid. In geval van een ruggenprik heb je überhaupt geen bewegingsvrijheid meer natuurlijk. Pijnbestrijding kan niet thuis. Doe wat goed voor jou voelt. Maar bovenstaande kunnen redenen zijn waarom je niet voor pijnbestrijding kiest. Er zitten, zoals ieder medisch handelen, risico's aan.

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Wat is het voordeel van geen pijnbestrijding gebruiken?
Het voordeel? Ik denk als je al zover bent met je ontsluiting en het kan niet meer dan moet je ook zonder 😉 Ik had het beide keren ook wel gewild maar nu bij de laatste bevalling wist ik al dat ik onwijs snel m'n ontsluiting heb... Maar de ruggenprik bij m'n keizersnede was heeeeeerlijk😶(of corse kan dat ook niet zonder)

4 jaar geleden

Beide bevallingen (spontaan en ingeleid) heb ik zonder pijnbestrijding gedaan. Door goed in maar in focus te blijven, kon ik de weeën prima aan. Bij het persen vond ik het heel prettig dat ik zelf voelde wanneer ik kon persen. Beide keren maar een paar kleine scheurtjes.

4 jaar geleden

Reactie op jol1tje

Beide bevallingen (spontaan en ingeleid) heb ik zonder pijnbestrijding geda ...
Respect you diehard 😉👍