8 Reacties

3 jaar geleden

Zou een scheutje roosvicee erin helpen? Het valt me wel op dat hij heel veel minder eet dan mijn zoontje. Die ook nog 2x fles krijgt en daarnaast 3 boterhammen, 2 stuks fruit en een liga. Geen idee wat normaal is, maar zie wel een flink verschil

3 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt halfvolle melk 8.00 melk en boterham 10.00 fruit en roosvicee 12.00 2 boterhammen, soms nog een cracker en melk 13.00 - 15.30 slapen Koekje of fruit of rozijnen en roosvicee 17.00 avondeten en toetje 19.00 melk En daarnaast drinkt mijn zoontje water

3 jaar geleden

Je mag al gewone halfvolle melk geven. Opvolg is niet perse nodig. Misschien vind hij dat niet zo lekker en gaat halfvolle beter? En ze hebben maar 300 ml nodig per dag en toetje telt daar ook bij. Mijn dochter krijgt een bekertje melk bij de lunch en een beetje kwark na het avond eten. Verder soms kindersmeerkaas of philadelphia op brood. Is bij elkaar al genoeg voor de dag. Maar ze krijgt er ook nog bv naast, dit mag nog onbeperkt en naar behoefte, maar ze is het al flink gaan afbouwen....niet in aantal voedingen helaas, maar wel in hoeveelheid. In de ochtend drinkt ze nog het beste en in de avond voor ze gaat slapen nog wat. Overdag voor beide slaapjes is het echt maar 3 slokjes ofzo en in de nacht 2x een paar slokjes.

3 jaar geleden

Onze dochter is ook 13 maanden, dit is een beetje haar schema. Ontbijt is brinta dus met melk (halfvolle) en soms melk in een beker erbij soms gewoon water Tussendoor koek of fruit Lunch een boterham, soms anderhalf Tussendoor weer een koek of fruit Avondeten met de pot mee en dan naar bed. Ze drinkt de hele dag door uit haar beker maar dat is vaak water of met klein beetje siroop. Heel sporadisch maar melk. Nu ze enorm veel aan t lopen is en leren en avonturieren slaapt ze onrustig dus heeel soms nog een fles als ze wakker is geschrokken en we haar niet op een andere manier rustig krijgen. Ze krijgt dus eigenlijk ook amper melk binnen maar alles groeit en doet t goed.

3 jaar geleden

Reactie op 1251

Zou een scheutje roosvicee erin helpen? Het valt me wel op dat hij heel vee ...
Ik doe wel biologisch druivenstroop erin. Maar ik zal roosvicee nog proberen. Ja klopt hij eet super weinig helaas.

3 jaar geleden

Reactie op 1251

Zou een scheutje roosvicee erin helpen? Het valt me wel op dat hij heel vee ...
Dank voor je reactie trouwens.

3 jaar geleden

Ik weet niet hoe je de melk geeft maar misschien drinkt hij het liever koud of juist warm lauw kan natuurlijk ook nog😉

3 jaar geleden

Als het ineens is, denk ik toch ook aan tandjes of iets dergelijks. Warme dingen gaan hier in periode van tandjes ook niet lekker, koud juist wel.