29 Reacties

4 jaar geleden

Vooral goed op je ademhaling letten. Die neemt veel van je pijn weg. Laat je rug masseren door je man of vroedvrouw, blijf bewegen. Volg vooral jou gevoel en wat je lichaam zegt. Ik ben met mijn eerste kindje ingeleid op 38 weken 5dagen wegens weeën maar hij daalde niet in en kreeg niet meer opening dan 1cm. Dus hebben ze mijn lichaam een extra duwtje gegeven 😊

4 jaar geleden

Geef je er maar aan over als het te pijnlijk wordt. Deze weeën zijn niet natuurlijk en geven je tussen de weeën door niet de rust die je nodig hebt om de volgende op te vangen. Dit kan dus een scenario zijn maar dat hoeft niet. Mocht je veel pijn hebben en mocht het niet opschieten met de ontsluiting neem dan lekker een ruggenprik. Bij mij ging t zo: 6 uur inleiden: 1,5 cm heul veul pijn. Na de ruggenprik had ik binnen twee uur mijn kleine dame in handen met maar 10 minuten persen.

4 jaar geleden

Niet erover nadenken. Dit gebeurt in het ziekenhuis en je word goed gecontroleerd. Je kan dit!! Probeer goed uitgerust naar het ziekenhuis te gaan. Positief denken!! Ik ben bij de eerste ingeleid met oxytocine en vond uiteindelijk het een aangename bevalling. Heb een half uur na de bevalling gezegt dat zou ik zo nog een keer doen.

4 jaar geleden

Wij zijn gisteren ingeleid en de synthetische weeën waren heel heftig maar het is heel snel en voorspoedig gegaan. Het laatste uur ben ik van 5cm naar volledige ontsluiting gegaan met rugweeen zonder pauze. Net toen ik voor een ruggenprik op kon (nooit gedacht daar om te verzoeken) bleek ik al volledige ontsluiting te hebben en mocht ik gaan persen. Het persen vond ik een verademing en toen was ik helemaal in control. Denk na over wat je nodig hebt en wat je graag zou willen. Ik ben bijvoorbeeld in bad geweest. Mijn vrouw heeft de baby aangepakt tijdens de geboorte en het was een lotus bevalling (eerst de placenta baren en toen pas navelstreng doorknippen). Dus ondanks dat we ons hadden voorbereid op een thuisbevalling, kijken we enorm goed terug op deze ziekenhuis bevalling. Gaat helemaal goed komen meis, je kan dit!

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Wij zijn gisteren ingeleid en de synthetische weeën waren heel heftig maar ...
Hoe lang na de kleine meid kwam de placenta? En die weeën zijn veel minder heftig toch?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Hoe lang na de kleine meid kwam de placenta? En die weeën zijn veel minder ...
Ik heb niet echt tijdsbesef van na de bevalling maar ik denk na 20min. Één keer persen en het floept er eigenlijk meteen uit. En die weeën zijn echt niet te vergelijken met pers- of ontsluitingsweeen. Althans bij mij niet, was prima te doen.

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Ik heb niet echt tijdsbesef van na de bevalling maar ik denk na 20min. Één ...
Aha! Je hoort eigenlijk nooit hoe vrouwen de nageboorte ervaren hebben.

4 jaar geleden

Omdat een vaginale geboorte indien mogelijk altijd te prefereren is boven een keizersnede. Lichamelijk herstel van vaginale geboorte is velen malen sneller dan dat van een keizersnede.

4 jaar geleden

Kan ik me nog ergens op voorbereiden? Wordt donderdagavond ingeleid

4 jaar geleden

Waarom word je ingeleid als ik vragen mag?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Aha! Je hoort eigenlijk nooit hoe vrouwen de nageboorte ervaren hebben.
Ik heb het verslag nog even nagelezen. 9 minuten na de geboorte, kwam de placenta.

4 jaar geleden

Ben benieuwd hoe het bij jullie allemaal gaat? Ik krijg woensdag inwendig onderzoek en dan zullen ze me die week erop inleiden. Ben benieuwd 😊

4 jaar geleden

Ik ben 4 jaar geleden ingeleid en kan je geen concretere tips geven dan de dames hier reeds gedaan hebben. Ik herinner me dat het nogal pijnlijk was (de gevreesde "weeënstorm"), maar snel achter de rug: om 09u eerste vorm van medicatie gehad, om 13u was de kleine er. Morgen word ik opnieuw ingeleid en ik kan alleen maar hopen dat deze keer hetzelfde scenario zal spelen. Heel veel succes!

4 jaar geleden

Inmiddels is onze dochter Livia geboren. Ben met 36.6 ingeleid in verband met een ernstige zwangerschapsvergiftiging. Wij zijn nog een aantal dagen in het ziekenhuis verbleven, ik moest ook aansterken. De bevalling was heel heftig. Livia doet het fantastisch!!

4 jaar geleden

Woensdag avond naar het ziekenhuis gegaan voor een geplande ballonkatheter. Ik bleek al 2 cm ontsluiting te hebben. Toch geplaatst, baarmoederhals verder verweekt gedurende nacht, ook regelmatig matige weeën om de 5 min. Gisteren ochtend zijn om 5.30 uur mijn vliezen gebroken door de gynocholoog, om 7.30 uur kreeg ik weeenopwekkers. Om 13.56 is Mila geboren. Ik vond de bevalling zeer heftig, vanwege de weeenopwekkers. Deze zijn om 10.00 uur dan ook stop gezet, mijn lichaam pakte het zelf verder op. Trotse moeder, zit er nu goed bij en Mila is prachtig ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Mautarius

Ik ben 4 jaar geleden ingeleid en kan je geen concretere tips geven dan de ...
Ben even benieuwd, hoe was deze ingeleide bevalling?

4 jaar geleden

Vandaag 39 weken zwanger, had bij al wat hogere bloeddruk ook wat hoofdpijn klachten. Dus vanmiddag een ballon geplaatst, morgen hopelijk voldoende ontluisting om in te leiden. Geheel onverwacht, dacht hij blijft nog wel 2 weken zitten. Dus ben benieuwd morgen hoe het gaat.

4 jaar geleden

Vandaag 41+1. Vanmorgen bij de verloskundige geweest en strippen lukt niet. Morgen mag ik voor ctg naar het ziekenhuis met gesprek over inleiden. Hopelijk duurt het niet lang meer🍀🤞

4 jaar geleden

Reactie op Miranda1985

Vandaag 41+1. Vanmorgen bij de verloskundige geweest en strippen lukt niet. ...
Ik zit in het zelfde schuiltje als jij. Precies hetzelfde ook geweest kon helaas niet stippen en morgen een afspraak voor eventueel inleiden. Heel veel sterkte alvast!

4 jaar geleden

Reactie op Flower2020

Ik zit in het zelfde schuiltje als jij. Precies hetzelfde ook geweest kon h ...
Dankjewel jij ook! Wie weet moet ik morgen al blijven. Dat zou wel betekenen dat ik oud en nieuw in het ziekenhuis ben. Bij ons moet je met een ballon in het ziekenhuis blijven. Bij jou ook?