24 Reacties

4 jaar geleden

Ga met je met jeuk klachten naar je verloskundige. Ik had namelijk ook jeuk en werd er helemaal gek van, ik kreeg toen koelzalf , moest eerst bloedprikken, maar ze zagen niks gelukkig en naar paar dagen was de jeuk al weg.

4 jaar geleden

Hoi Kara, Ik heb het al vanaf 20 weken en het beheerst echt alles. Ook mijn plezier in de zwangerschap helaas :-(. Daarbij krap ik mijn armen, handen en benen open ondanks dat ik me elke dag insmeer. Metholcreme helpt beperkt en ik ben getest op zwangerschapcholestase, maar blijk ik gelukkig niet te hebben. Is dit bij jou al gedaan? Ik heb helaas dus geen tips voor je, mijn dermatoloog en verloskundige zeggen dat t bij mij een hormonaal ding is waar ik mee zal moeten dealen zeg maar... Veel sterkte nog de komende tijd en mocht jij toch nog iets vinden wat helpt: Let me know. Groetjes Kim

4 jaar geleden

Mijn bloednames zijn in orde :) De vroedvrouw zei dat ik me goed moet insmeren, maar ik zoek de ideale cr猫me 馃槄

4 jaar geleden

Zalf/olie van Grahams werken erg goed tegen jeuk!

4 jaar geleden

De gyneacoloog raadde mij koelzalf met rozenolie erin aan, die kan je bij de apotheek halen zonder recept . Het heeft mij heel erg geholpen.

4 jaar geleden

Aloe Vera creme helpt wel als natuurlijk middel voor hydratatie van de huid. Voor de jeuk kun je uitwijken naar mentholpoeder. Maar als de jeuk bijv. vooral in je handpalmen/voetzolen zit, ga vooral achter je verloskundige aan (inderdaad cholestase of iets anders met je lever). Geldt natuurlijk ook voor als je denkt dat er meer mis is dan dat alleen je huid jeukt. Vaak zit je met je intu茂tie wel goed. Zorg goed voor jezelf!!

4 jaar geleden

Ik gebruik de mama buikcreme van Zwitsal 馃槍馃ぐ馃徏. Ik zweer der bij nu 29 weken zwanger en nog geen laag gehad van een jeukende buik oid!

4 jaar geleden

Ja ik heb vooral enorm droge onderbenen en voeten! Ik smeer aloe vera maar helpt tot nu toe niks Ook ik drink genoeg eigenlijk... geen idee of het kan komen door de zwangerschap

4 jaar geleden

Reactie op Gaya

Ja ik heb vooral enorm droge onderbenen en voeten! Ik smeer aloe vera maar ...
Oh en doordat het zo droog is jeukt het inderdaad regelmatig (vooral snachts...)

4 jaar geleden

Reactie op Gaya

Ja ik heb vooral enorm droge onderbenen en voeten! Ik smeer aloe vera maar ...
Ja idd, ik heb ook vooral last aan men onderbenen! Maar ook men armen, rug, .. Men buik nog het minste 馃槀

4 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap wel en werd er gek van! Nu geen last van dus zal wel echt iets hormonaals zijn. Niet te warm douchen of badderen en menthol gel hielp, maar na de bevalling is het pas echt weg. Sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op Gaya

Ja ik heb vooral enorm droge onderbenen en voeten! Ik smeer aloe vera maar ...
Ik heb ook droge onderbenen, maar het jeukt bij mij niet.

4 jaar geleden

Ik had bij Mn eerste zwangerschap puppp (ofzo) nu gelukkig (nog) geen last van.. werd er toen helemaal gek van!! Ik kreeg een hormoonzalf en een vette cr猫me van de huisarts om te smeren en wat ook goed hielp was in een niet te warm bad gaan liggen met havermout!! (Wel de havermout even in een washandje doen anders krijg je zo鈥檔 bende en goed uitkijken als je eruit gaat want alles word spekglad!!)

4 jaar geleden

Reactie op NikkiHuitink

Ik gebruik de mama buikcreme van Zwitsal 馃槍馃ぐ馃徏. Ik zweer der bij nu 29 wek ...
Die ga ik ook proberen! Heb nu een olie voor mijn buik, maar aan het einde van de dag is ie toch weer droog en jeukerig.

4 jaar geleden

Reactie op jol1tje

Die ga ik ook proberen! Heb nu een olie voor mijn buik, maar aan het einde ...
Ja hij is echt heel fijn haha. Heb nu drie tubes der doorheen hahah.

4 jaar geleden

Wassen met douche olie en nadien insmeren met bodylotion voorkeur n铆vea soft of Louis widmer

4 jaar geleden

Ik bleek cholestase tw hebben bij de vorige zwangerschap al vanaf 5 maanden en nu sinds week 32 . De galzuurzouten waardes zijn dan te hoog. Ik heb vreselijke jeuk. Ze gaan ny met 37 weken halen

4 jaar geleden

Ik heb ook enorme jeuk maar alleen op mijn buik. Ook bultjes en rode uitslag een de zijkanten van mijn buik die ik s nachts open krap. Ik smeer me in met olie (PCLE) maar dat helpt niet. Ik had gisterenavond een tester van menthol 10 gel, dat brandde enorm maar ik had wel het idee dat het hielp...

4 jaar geleden

Reactie op char

Ik heb ook enorme jeuk maar alleen op mijn buik. Ook bultjes en rode uitsla ...
Hier ook een stuk meer gekrab... 馃槄 Merk dat aloe vera gel ook goed werkt. Sowieso werkt het gure weer ook niet mee 馃ザ

4 jaar geleden

Lekker scrubben