28 Reacties

3 jaar geleden

Zou het, heel simpel gezegd "normaal" kunnen zijn? Ik had de makkelijkste baby op aarde, maar het ventje dat ik nu heb huilt en krijst en doet de helft van de dag hysterisch. Wordt in dec. 2.

3 jaar geleden

Reactie op 1251

Zou het, heel simpel gezegd "normaal" kunnen zijn? Ik had de makkelijkste b ...
Ja het zou kunnen.. maar blijft zo apart dat het alleen op de dagen is dat ze van huis is. De 4 dagen dat ze thuis is is er niks aan de hand. Mijn moeder vertelde vanmiddag nog wat ze allemaal hadden gedaan en toen zei ik al o dat is vanavond weer bingo.. en ja hoor. Ik weet ook precies rond welke tijd het gebeurd elke keer..

3 jaar geleden

Misschien krijgt ze teveel prikkels die ze moet verwerken op de dagen dat ze niet thuis is

3 jaar geleden

Mijn dochter word in november 2 en heeft dit ook een tijdje gehad maar alleen bij mijn ouders, we hebben daar het bedje verzet nu slaapt ze daar ook prima ik weet het klinkt heel raar maar het heeft geholpen

3 jaar geleden

Reactie op Kimm1991

Misschien krijgt ze teveel prikkels die ze moet verwerken op de dagen dat z ...
Dat zei een vriendin dus ook al, maarja.. wat kun je daarmee? Ze heeft het super naar dr zin overal en de grootste lol. Hoe zorg ik dan dat ze snachts er geen last van heeft? 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op ellem91

Mijn dochter word in november 2 en heeft dit ook een tijdje gehad maar alle ...
Super fijn dat het geholpen heeft 😊. Ik vraag me alleen af of t hier zou helpen. Het gaat echt om die 3 dagen dat ze weg is geweest. De andere 4 dagen dat ze thuis is heeft ze snachts nergens last van en slaapt ze door. Gewoon het bedje verschoven dus of?

3 jaar geleden

Ja het bedje verschoven, mijn dochter sliep overal prima behalve bij mijn ouders nu het bedje verschoven is slaapt ze bij mijn ouders ook prima 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Hoi, wij hebben een poosje last gehad van 'night terrors'. Dat kan voorkomen bij jonge kinderen. Ik stuur je even een link zodat je het kan doorlezen. Misschien helpt het. Succes in ieder geval met alles! https://www.minime.nl/artikelen/1811/peuter-slapen-nachtangst

3 jaar geleden

Reactie op NQH

Hoi, wij hebben een poosje last gehad van 'night terrors'. Dat kan voorkome ...
Ik ga het even lezen, dankje!

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft er ook last van. Ik doe met hem de dag doorspreken wat we allemaal gedaan hebben en wat hij bij opa en oma gedaan heeft en sinds dien gaat het een stuk beter. Op die manier word de dag een beetje verwerkt en is het een stuk rustiger in zijn hoofdje voor het slapen gaan

3 jaar geleden

Houden opa en oma en de opvang gewoon haar ritme aan? Slaapt ze daar overdag genoeg? Zou kunnen dat ze oververmoeid naar bedje gaat en daardoor slechter slaapt. Mss een half uurtje eerder naar bed brengen op de dagen dat ze daar is geweest (indien haalbaar)

3 jaar geleden

Reactie op Loasw

Ons zoontje heeft er ook last van. Ik doe met hem de dag doorspreken wat we ...
Dit. Ja precies zo doen wij het ook. De leuke dingen, de minder leuke dingen. Tijdens het flesje drinken voor het slapen. Geen idee of het helpt maar het is een momentje van bezinning. En verder is hysterisch slaan en schoppen aan de orde van de dag hoor.

3 jaar geleden

Idd wat meer de tijd nemen voor het slaapritueel helpt bij onze dochter ook. Dus eerder naar boven en echt de tijd nemen

3 jaar geleden

Reactie op Mina1988

Houden opa en oma en de opvang gewoon haar ritme aan? Slaapt ze daar overda ...
Ze slaapt smiddags nog maar 1x en dat doet ze bij beide prima. Gelukkig

3 jaar geleden

Hoi, Kan het te maken hebben met andere slaap- en wakkertijden bij opa en oma? Ik merk aan mijn kind dat wanneer we ook maar een beetje hiervan afwijken hij een ander kind wordt. Heel erg chagrijnig, alles is teveel, word dan in de nachten ook weleens wakker...

3 jaar geleden

Reactie op Justme1

Dat zei een vriendin dus ook al, maarja.. wat kun je daarmee? Ze heeft het ...
Je zou 'n extra een-op-een rustmomentje kunnen creëren waarbij je kleine meteen wat extra aandacht nog krijgt. Bijv nog ff samen 'n klein rondje fietsen, extra lang voorlezen/knuffelen/spelen oid.. Op mijn werkdag is mijn man thuis, maar ik moet dan wel bewust als ik thuis kom, m'n zoontje wat extra aandacht geven. Hij heeft ook regelmatig last van verlatingsangst, misschien dat 't dat ook kan zijn bij jouw dochter? Dat ze dat s nachts uit, juist als ze overdag niet in jouw buurt is geweest?

3 jaar geleden

Reactie op Mina1988

Houden opa en oma en de opvang gewoon haar ritme aan? Slaapt ze daar overda ...
Ik las laatst ook ergens dat het wakker worden vóór middernacht te maken heeft met oververmoeidheid.. Toen vielen voor mij wel wat dingen op zn plek rondom mijn zoontje. Hier hebben we de afgelopen tijd nog 2 slaapjes per dag gehad, nu lijkt het weer richting 1 te gaan.. Wellicht door het lopen nu toch weer meer energie en dus meer slaap nodig?

3 jaar geleden

Allemaal hele nuttige tips/opmerkingen. Ik ga me er zeker binnenkort in verdiepen. Lig alleen momenteel zelf in het ziekenhuis want ik ben van dinsdag op woensdagnacht bevallen van onze zoon met 35+2 weken. We proberen onze dochter zoveel mogelijk ik haar eigen ritme te houden. Ze gaat gewoon 3 dagen naar de opvang en als ze met papa hier heen komt gaat ze wel optijd terug voor haar slaapjes. Even puzzelen maar hopelijk mogen we snel naar huis, dat zou al veel helpen.

3 jaar geleden

Reactie op Justme1

Allemaal hele nuttige tips/opmerkingen. Ik ga me er zeker binnenkort in ver ...
Van harte gefeliciteerd! Zal even een heftige periode zijn voor je man, maar slim om je dochter gewoon naar de opvang te laten gaan nu 👌 zal voor haar ook even schakelen zijn nu mama niet thuis is, en straks als jij en de kleine thuis zijn ook weer ;) Hopelijk kun je snel lekker naar huis 🍀

3 jaar geleden

Reactie op Justme1

Allemaal hele nuttige tips/opmerkingen. Ik ga me er zeker binnenkort in ver ...
Van harte!♡♡♡