12 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, wat vervelend zeg! Misschien kan je iets meegeven waar jouw geur aan zit of de geur van thuis.. bv een knuffeltje of haar eigen slaapzak? Weet niet of je dit al doet..? Verder jouw ritueeltjes zoveel mogelijk uitleggen aan de leidsters, zodat zij dit ook kunnen doen. Zo zal ze zich misschien wat meer op haar gemak voelen, omdat het voorspelbaar is.. Succes, ik hoop dat het snel beter gaat!

4 jaar geleden

Hoi! Zelf ben ik leidster op een kdv en ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt. Bel een keer op een dag om te vragen hoe het gaat. Vinden de leidsters helemaal niet erg als je dat doet! Werken ze daar ook met een i-pad? Je kan vragen of ze een foto willen sturen. Als ze erg last heeft van de prikkels zou ik overleggen met het kdv of ze misschien weer even mag "wennen" dus eerst even 2 uurtjes oid. En zo langzaam weer opbouwen. Gaat je dochtertje 1x in de week maar het kdv? Ons advies is soms ook om je kindje dan een keer extra te brengen. Dan zit er niet een al te lange tijd tussen de wen momentjes en gaat het hopelijk wat makkelijker.

4 jaar geleden

En wat Maike zegt is ook goed! Iets van thuis meenemen zodat ze zich daar tenminste veilig bij voelt. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Lastig altijd he... succes en hopelijk went je kleine meisje snel weer aan de situatie!

4 jaar geleden

Reactie op Fioon

Hoi! Zelf ben ik leidster op een kdv en ik hoop dat je wat aan mijn tips he ...
Ah wat fijn dat je ervaring hebt! Ik app regelmatig met de leidster. Het is een gastouder. Dus vandaar ook de kleine groep. Het lijkt erop dat ze het niet overziet. Er zijn andere kinderen die allemaal kunnen lopen en zij kan nog niet kruipen etc. Ik vind het wennen absoluut een goed idee. Ik vind het zo zielig. Je weet gewoon dat ze zich niet goed voelt. Dat is een naar idee. Ze gaat 1.5 dag. En eigenlijk de zomervakantie niet. Maar misschien toch wel gaan doen! Gewoon een ochtendje zodat ze blijft gaan en niet na 6 weken helemaal weer opnieuw moet wennen.

4 jaar geleden

Reactie op Maeike

Hoi, wat vervelend zeg! Misschien kan je iets meegeven waar jouw geur aan ...
Bedankt voor je reactie en tips. Ik geef dr slaapzak al mee, maar morgen zorg ik ook voor een knuffel. Ik zal ook de rituelen nogmaals bespreken. Maar opzich gaat slapen best goed gelukkig.

4 jaar geleden

Heey, Het klinkt misschien heel raar, maar heb je haar verteld waarom dat ze naar de opvang gaat? Soms hebben ze, hoe klein ze ook zijn, uitleg nodig. Ik heb tegen onze dochter ook verteld dat mama moet werken voor centjes. Ook al is ze zo klein. Misschien geloof je hier niet in, dat kan en dat mag. Wellicht helpt het, misschien ook niet... niet geschoten is altijd mis.

4 jaar geleden

Reactie op Evelien1988-

Bedankt voor je reactie en tips. Ik geef dr slaapzak al mee, maar morgen zo ...
Oke, misschien een speeltje/knuffel van thuis dan waar ze graag mee speelt! Ik zou inderdaad zeker ervoor kiezen om haar in de zomervakantie ook te brengen, zodat ze niet erna weer opnieuw moet wennen. Zeker omdat eenkennigheid dan ook mee kan spelen.. Heeft ze bij de gastouder wel een rustig hoekje waar ze kan spelen, waar er niet de hele tijd kinderen om haar heen lopen? Dit kan ook schelen misschien.. kijken wat de opties zijn evt?

4 jaar geleden

Ik werk trouwens ook op de kinderopvang ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Evelien1988-

Ah wat fijn dat je ervaring hebt! Ik app regelmatig met de leidster. Het is ...
Mijn dochter ging zelf ook naar een gastouder een tijdje.. dit beviel me alleen totaal niet mijn dochter huilde daar ook constant en tijdens het halen/brengen had de gastouder nooit tijd.. misschien dat dit bij jullie ook het geval is dat ze het gewoon te druk heeft voor nog een kleine.. (bij onze oude gastouder waren er ook alleen grotere kinderen verder) Mijn dochter gaat nu naar een kinderdagverblijf en hier was ze na 2 dagen wennen helemaal op haar plek! Krijg nu veel blije foto’s inplaats huilende! En ik zou haar inderdaad in de vakantie ook laten gaan zodat ze gewend blijft aan de situatie

4 jaar geleden

Reactie op Evelien1988-

Ah wat fijn dat je ervaring hebt! Ik app regelmatig met de leidster. Het is ...
Ja dat is zeker geen fijn gevoel! Toevallig heb ik net mijn babycursus afgerond en wat jij zegt, dat ze het niet overziet, kan heel goed! Haar ogen zijn nog niet zo ver ontwikkeld dat ze ook alles al kan zien zoals wij. Dat kan ze pas als ze 1 is geweest. Maar daarnaast hoort ze wel van alles! Als ze dus in de box ligt hoort ze allemaal andere geluiden dan thuis en dat kan heel verwarrend zijn voor je kleine meid. In de zomervakantie haar eventjes brengen is zeker een goed idee van je! Dan is na die 6wkn niet alles meer nieuw voor haar👍

4 jaar geleden

Onze dochter had dit ook nadat de opvang weer open was. Onze dochter was toen rond de 6 maanden. Wij hebben het wennen rustig aan opgebouwd en 3x in de week gebracht en gaat ze nu nog steeds. Ook belde ik na een paar uurtjes wanneer ze een wat langere dag had daar. Een knuffel of speeltje wat ze leuk vind meenemen. Nu kijkt ze haar ogen uit naar andere kindjes en vind het super leuk daar. Het komt echt goed maar even de tijd geven, je kan beter langer laten wennen als ze veel moeite heeft. Schijnt beter te zijn voor het proces van je kindje ook. Succes!

4 jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Super fijn. We hebben een andere oplossing waarbij ze meer tijd heeft om te wennen en in eerste instantie met 1 ander kind.