7 Reacties

4 jaar geleden

Doet onze dochter ook. Ze bedoelt het inderdaad niet zo, is meer uit enthousiasme. Als het pijn doet pak ik meestal bijvoorbeeld haar handje vast en zeg ik: Riley, zachtjes! Vaak genoeg zeggen, ik heb wel het idee dat ze enigsinds snapt wat ik bedoel. Ook als ze de katten wil aaien en de haren vast pakt. Als ik dan zachtjes zeg laat ze mooi los.

4 jaar geleden

Hier wordt de hond ook hardhandig aangepakt door dochterlief... Ik zeg altijd lief en zacht.. en doe het voor. Het gaat al iets beter.

4 jaar geleden

Bij het aaien van de honden zeg ik ook steeds "voorzichtig". Ze lijkt dit wel te snappen.

4 jaar geleden

Mijn zoon van 8 maanden kan ook nogal hardhandig zijn. Onbewust natuurlijk maar soms kan hij je echt pijn doen door aan haren te trekken en in mijn gezicht te knijpen of krabben. Ik pak dan ook zijn handjes en doe hem voor hoe hij het zachtjes moet doen. Soms werkt het, maar soms ook niet. En als ik AUW zeg dan begint hij te lachen alsof het 1 grote grap is 😂

4 jaar geleden

Gelukkig mijn monstertje is niet de enige! Knijpen, krabben, meppen. Alles komt voorbij met een grote grijns. Kinderen schijnen "niet doen" niet te snappen. Je schijnt te moeten zeggen "nee krabben". Nee snappen ze wel. Het woord niet niet.

4 jaar geleden

Hier ook zn monstertje en je ziet hem ook gewoon denken "zo jou pak ik even lekker bij je haren" met een grote grijs op zijn gezicht. En als je auw zegt dan begint ie hard te lachen dus dat werkt niet. Ook de hond is al slachtoffer geweest oren en staart, arm beest.🙈 Slaan en knijpen in het gezicht deed ie heel erg, wij zeggen nu dus telkens "Nee, lief aaien." En dan doen we het voor. En dat begint hij wel te begrijpen nu, als hij op schoot zit aait ie nu steeds vaker mijn gezicht en ook de hond begint ie lief te aaien. Soms ligt ie in de ochtend bij ons en vallen we nog inslaap als ie dan wakker word aait ie over mijn gezicht om me wakker te maken dus volgens mij snappen ze het maar al te goed. Alleen dat aan de haren trekken is nog steeds erg leuk voor hem...

4 jaar geleden

Ja hier ook! Hij is heel enthousiast wanneer we spelen/ stoeien en als ik hem draag trekt hij aan m’n nek haartjes 😣 maar wat houd ik toch van m’n monstertje 🥰