19 Reacties

4 jaar geleden

Hi, ik heb mijn zoontje ook 6 maanden borstvoeding gegeven en geef hem nu al ruim 2 maanden opvolgmelk van het merk Kabrita. Dit is van geit en wel flink duurder dan andere merken, maar ik ben erg tevreden! Heb je al verschillende soorten geprobeerd? Of desnoods een opvolgmelk proberen waar je eerst ook nog je borstvoeding doorheen mengt. Dit werd mij eerst namelijk ook aangeraden. Mijn zoontje moest er ook heel even aan wennen, maar drinkt het nu gewoon.

4 jaar geleden

Hey, Ik gaf het eerst ‘s nachts omdat hij dan het beste en snelste zijn flesje leeg drinkt. Ik geef Puramino van Nutramigen en deze pap is heel bitter. Zo ging het wel...

4 jaar geleden

Soms hoor ik dat mama’s het mengen met roosvicee maar dat zou niet top zijn qua gewenning. Langs de andere kant is het beter dat ze dan gewoon terug drinken ipv niets.

4 jaar geleden

Wij zijn er bij 7 maanden (eindelijk) achter dat hij waarschijnlijk KMA heeft. Wij geven hero nutrasense pepti. In het begin moeizaam. Het viel ons op dat de papflessen beter gingen, i.o.m. de KA toen ook in de andere flessen een klein beetje rijstebloem gedaan, toen dronk hij ze wel op. Na 2 dagen gestopt met de extra rijstebloem, waarop de fles wisselend op ging. De keren dat het slecht ging, nog wat rijstebloem gebruikt en ik geloof binnen 1.5-2 weken dat hij de melk zo op dronk.

4 jaar geleden

Ik moet nu een provocatietest doen, op de eerste dag leek die goed te gaan, vannacht werd hij wel vaak wakker maar was hij goed te troosten. Misschien toeval? Overdag lijkt hij geen last te hebben. Hij haf wel een beetje groentepap terug.

4 jaar geleden

Sorry, ik heb geen tips..Maar vroeg me af hoe je erachter kwam dat je zoontje kma heeft?

4 jaar geleden

Reactie op angelvb91

Sorry, ik heb geen tips..Maar vroeg me af hoe je erachter kwam dat je zoont ...
Zijn vader is geboren met 2000 allergieën, hij is bloedgeprikt en daar door konden we zien wat ie allemaal heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Nina 2

Hey, Ik gaf het eerst ‘s nachts omdat hij dan het beste en snelste zijn fle ...
Okee ik gebruik Héro baby. Krijg jij die nutramigen via de dokter?

4 jaar geleden

Gigl

4 jaar geleden

Reactie op Donna

Zijn vader is geboren met 2000 allergieën, hij is bloedgeprikt en daar do ...
Volg jij dan al die tijd een koemelkeiwit vrij dieet? Wij zijn vanwege verdenking KMEA via het CB bij de kinder dietist terecht gekomen. Ik begreep dat de enige manier een KMEA aan te tonen bij baby's een eliminatie en provocatie test is (dus koemelkeiwit vrij dieet als je bv geeft, en dan kijken of klachten verbeteren, vervolgens koemelk weer introduceren en zien of klachten toenemen). Wanneer het met deze test is vastgesteld, kan je ook een vergoeding krijgen voor koemelkeiwit vrije flesvoeding. Misschien kan je een doorverwijzing vragen naar een kinder diëtist? Zij kunnen je goed adviseren over welke voeding (opvolgmelk) geschikt is etc. Ze hebben ons ook begeleid bij het introduceren van pinda en ei. Dit omdat ze een verhoogd risico heeft vanwege eczeem en allergieën bij ons beiden.

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Volg jij dan al die tijd een koemelkeiwit vrij dieet? Wij zijn vanwege verd ...
Onze dochter bleek het overigens niet te hebben, althans wij zagen na een maand (zeer streng 😣) dieet bij mij geen verbetering van het eczeem. Maar wel fijn dat we dat nu weten, dat het in ieder geval niet daaraan ligt.

4 jaar geleden

Misschien eerst mengen met borstvoeding en langzaam de borstvoeding afbouwen. Denk dat ik het zo zou aanpakken. Elke keer een beetje meer opvolgmelk in de fles. Kan zijn dat hij over de koemelkallergie heen is, maar dat weet jij het beste.

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Misschien eerst mengen met borstvoeding en langzaam de borstvoeding afbouwe ...
Ik heb je tip gevolg hij drinkt het op!!

4 jaar geleden

Hier bij 5 maanden achter gekomen dat onze zoon KMA heeft. Wat een ander kereltje is het geworden. Zo vrolijk nu! Eerst non stop huilen en krijsen. Zó zielig en heel heftig... Wij hebben nu vergoeding voor Pepti via Sorgente. Mijn zoon viel de eerste twee weken enorm af, want hij vond het vies, maar daarna accepteerde hij het! Geef hem even de tijd om te wennen 💙

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Volg jij dan al die tijd een koemelkeiwit vrij dieet? Wij zijn vanwege verd ...
Hier eliminatietest gehad, middels 1 week pepti voeding. Daarna weer oude voeding en meteen feest😔 Nu krijgen we 17 en 24 augustus de provocatietest. Gelukkig tot die tijd wel pepti voeding met machtiging en via sorgente, maar nog geen begeleiding van diëtiste gehad. Ook geen tips of hulp gehad bij introductie van ei en pinda... alles zelf maar uitzoeken en nu nog, en dat ondanks zelf veel eczeem, hooikoorts, astma, huisstofmeid wat overal bekend is en (kwam ik dus pas achter) de kans op KMA vergroot bij je kindje 😅

4 jaar geleden

Reactie op Mariska90

Hier eliminatietest gehad, middels 1 week pepti voeding. Daarna weer oude v ...
Dat meen je! Wat een gedoe joh. Ik zou gewoon een verwijzing vragen naar een kinderarts of kinder dietist, genoeg reden voor. Het CB of de huisarts kan dat voor je regelen. Heb het idee dat ze je soms gewoon maar aan laten klooien terwijl met onze allergie risico kindjes er toch best goede begeleiding gewenst is...

4 jaar geleden

Hey Dames Mijn zoontje drinkt nu alles op gelukkig, mama was weer eens ongeduldig 😂 hij moest er aan wennen hahaha dank jullie wel voor jullie tips.