11 Reacties

3 jaar geleden

Misschien komen er tandjes of kiezen door? Als hij dan ineens meer moet kauwen dan kan het misschien pijn doen. Dat idee heb ik namelijk dat dat nu het probleem is bij onze dochter. Ze krijgt ineens 4 kiezen tegelijk door...

3 jaar geleden

Momenteel hier mijn meisje 14 Maand en dan bij alle maaltijden ik ga het consultatiebureau om tips vragen

3 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Misschien komen er tandjes of kiezen door? Als hij dan ineens meer moet kau ...
Brood met korstjes eet hij wel gewoon. Wij hebben niet echt het idee dat er nieuwe tanden of kiezen door komen. Maar als zijn fruit niet is geprakt/in kleine stukjes is weigert hij het ook te eten.

3 jaar geleden

Hier moet het eten ook nog best fijn geprakt zijn. Ik denk dat ze geen 'gedoe' wil als ze erg honger heeft, met flink kauwen gaat het haar niet snel genoeg. Na haar eten peuzelt ze namelijk wel grove stukjes eten mee van mijn bord.

3 jaar geleden

En als je de pennen o.i.d. meteen klein snijd? Hier word ook nog alles klein gesneden. (14 maanden) Als ze het dan eten is het toch goed?

3 jaar geleden

Onze zoon is een hele makkelijke eter, maar met wat steviger macaroni of een appel die niet zacht genoeg (opgewarmd is) , sputtert hij ook. Soms snijden we 't dan toch maar, en eet hij t alsnog. Zelf een eigen lepel of vork in handen hebben, wil ook wel vaak helpen. Succes!

3 jaar geleden

Het is ook weer sprongetjestijd he. Kan het gekrijs ook aan liggen 😅 bij ons in ieder geval wel. 1 grote opstandige bui. Maar eten doet ze wel

3 jaar geleden

Misschien een keel/structuur van het eten gevoel ik heb daar zelf heel veel last van en kan bepaalde dingen niet eten als ze niet klein gesneden zijn of naar aanvoelen met kauwen of slikken. Mijn dochter nu 14 maanden heeft hetzelfde, naast dat ze nog maar een paar tandjes heeft kan ze bijvoorbeeld kleine stukjes zoals macaroni wel weg krijgen voor een paar ieniepinie hapjes. Als ze meer zou moeten eten word het krijsen en kokhalzen. Het komt vanzelf wel dat ze grotere stukken gaan eten, zou de andere helft gewoon fijn snijden of even prakken. Met 2 zouden ze echt moeten eten met de pot mee, dus maak me niet te druk.

3 jaar geleden

Hier is het heel wisselend met het eten.. Mijn zoontje wil soms echt perse zelf eten ipv gevoerd worden. Soms schiet dat niet op en geven we hem tussendoor ook wat hapjes. Soms is een potje prima voor hem, afhankelijk welke maaltijd het is.. Soms helpt het als hij zelf bestek vast mag houden en/of voldoende kan drinken tussendoor. En als er tanden/kiezen in het spel zijn dan is het weer opnieuw zoeken!

3 jaar geleden

Hier soms hetzelfde probleem, maar lijkt vooral te liggen aan het feit dat hij het liefst zelf wil eten. Dat lukt nog niet echt goed, maar zo lang hij wat kan roeren op zijn bord is hij vaak wel tevreden en eet hij weer verder. We snijden grotere stukken pasta wel vaak nog iets fijner trouwens.

3 jaar geleden

Mijn zoontje wil alles zelf doen! Als hij dat niet mag , is het ook keihard krijsen maar ook om helemaal niks hoor! Avond eten is zoiezo ineens weer een drama... ik laat t maar gebeuren , overdag eet hij wel prima!