182 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben nu 17+3, en heb met dit warme weer last van vocht vasthouden. Daarnaast hoeft er maar iets fout te gaan en dan begin ik al te grienen. De misselijkheid is gelukkig sinds een week of twee weg. Is er nog iemand die al vocht vasthoudt

5 jaar geleden

Vandaag de hele ochtend bij hef WKZ geweest, ze dachten dat ik blaasontsteking had omdat ik buikpijn (midden onder) en rugpijn heb (zijkanten). Schijnt dus niet zo te zijn. De baby is gewoon druk alsof er niks aan de hand is. De verloskundige dacht nu dat mijn blaas en/of de buizen van en naar mijn nieren geïrriteerd zijn omdat mijn blaas nu weinig ruimte heeft. Het schijnt vaker voor te komen, klinkt dit voor iemand bekend? Ik loop al 3 dagen met buikpijn, word er gek van. 31 juli hebben we 20 weken echo dus dan zien we ons kindje weer.

5 jaar geleden

Reactie op Mom161921

Ik ben nu 17+3, en heb met dit warme weer last van vocht vasthouden. Daarna ...
Jep... door het warme weer😞. Vorige zwangerschap was ik helemaal opgezet van vocht, toen ik bevallen was is alles eruit gegaan.... het was niet normaal veel😉

5 jaar geleden

Reactie op mama86

Hele dagen misselijk, kokhalzen bij tandenpoetsen, koelkast, bezoek aan sup ...
Hopelijk gaat het nu wat beter met je. Die misselijkheid is echt rampzalig. :-(

5 jaar geleden

Zijn hier dames die ook erg snel last hebben van een enorme opgeblazen buik na eten? Ondanks dat ik soms kleine porties eet kan ik zo ineens een keiharde opgeblazen buik hebben. Weet nu echt niet meer wat ik beter wel en niet kan eten. 😖😔

5 jaar geleden

Reactie op Snoopy

Zijn hier dames die ook erg snel last hebben van een enorme opgeblazen buik ...
Opletten wanneer je iets eet dat je niet zo'n last hebt? En kleine stokjes water drinken tijdens het eten. Ik heb er zelf soms ook erge last van, maar eet dan wel te veel....

5 jaar geleden

Reactie op Keeponblooming

Opletten wanneer je iets eet dat je niet zo'n last hebt? En kleine stokjes ...
Om eerlijk te zijn is er geen pijl op te trekken wanneer het opkomt. Heb het idee dat bepaalde voedingsmiddelen de oorzaak zijn. Wat denk jij bij jou?

5 jaar geleden

Reactie op Keeponblooming

Opletten wanneer je iets eet dat je niet zo'n last hebt? En kleine stokjes ...
Eet je veel pittig of gekruid of drink je frisdrank met prik?

5 jaar geleden

Reactie op Snoopy

Om eerlijk te zijn is er geen pijl op te trekken wanneer het opkomt. Heb he ...
Bij mij vooral met fruit. Of sla, rauwe groente..

5 jaar geleden

Reactie op Keeponblooming

Bij mij vooral met fruit. Of sla, rauwe groente..
Wat vervelend terwijl het juist gezond eten is.

5 jaar geleden

Reactie op Annika

Eet je veel pittig of gekruid of drink je frisdrank met prik?
Ik eet weleens buitenlands eten zoals spaghetti met groenten erin. Ik vermoed ook daarom tomaten. Qua drinken ben ik nog niet erover uit wat de oorzaak kan zijn want ik drink nooit prik. Maak weleens smooties (sinaasappelsap, bessen, frambozen en kersen erin) en dan heb ik het ook weleens. Baal ik van want het is toch wat fruit wat je tot je neemt.

5 jaar geleden

Reactie op Snoopy

Ik eet weleens buitenlands eten zoals spaghetti met groenten erin. Ik vermo ...
Ja snap ik! Wat vervelend 😕

5 jaar geleden

Reactie op esmetr

Nu 19 weken en al vanaf begin af aan in de ziektewet, eerste weken erg miss ...
Hee esmetr, Wat vervelend zeg! Ik kan me helaas goed in jouw verhaal vinden. Ik ben momenteel in mijn 22ste week en zit al 4 weken thuis en dat gaat waarschijnlijk niet meer veranderen.. Moet het ook verplicht rustig aan doen van de vk, zodra ik iets doe krijg ik meteen harde buiken en veel last. Ik ben ook erg moe nogsteeds. Hoe kom jij je dagen thuis door? Heb je een hobby of iets waar je nu veel tijd in steekt? Groetjes Marlein

5 jaar geleden

Reactie op Justme1

Hee esmetr, Wat vervelend zeg! Ik kan me helaas goed in jouw verhaal vinde ...
Ook ik zit nu thuis, maar dan met bekkenpijn(instabiliteit). Ik ben nu 23 weken en zit alweer 2,5 week thuis. Ik ben kok en heb dus lichamelijk zwaar werk. Ik begin nu 2 dagen in de week een paar uurtjes, maar dat schiet niet op. Bij wat voor inspanning dan ook, krijg ik pijn bij stuitje, heupen en rug. Ik ben bang dat ik tot aan de bevalling last blijf houden. Ik heb wel oefeningen van de fysio gekregen, maar die helpen nog niet echt.

5 jaar geleden

Ik ben nu 23 weken zwanger en zit al sinds 12 weken thuis onze zoon is 2 en half jaar geleden met 35 weken geboren en met 33 weken lag ik al in het zh met weeen remmers hierdoor maar ik hem zwaar werk doen ik werk als verzorgende ig in de thuiszorg er is was geen vervangend werk. Ik mag thuis ook weinig de muren komen soms op me af gelukkig heb ik een peutervan 2,5 rond lopen die zorg nog voor wat actie op een dag

5 jaar geleden

Reactie op sandra

Ik ben nu 23 weken zwanger en zit al sinds 12 weken thuis onze zoon is 2 en ...
Jeetje wat vervelend! Ik snap wat je bedoelt.. ik zit net 4 weken thuis en het begint al te vervelen.. Nou kan ik helemaal niet meer wachten tot de kleine komt.. voor ons is het de 1ste. Heb wel 3 katten in huis lopen die de nodige aandacht vragen haha maar verder ben ik de hele dag alleen tot manlief weer thuis komt. Ik moet alleen mijn baas nog gaan laten weten dan ik niet meer terug kom voor de bevalling en daar zie ik erg tegen op.. iedereen zegt tegen me, je kiest er toch niet zelf voor en nu moet je aan jezelf en de kleine denken. Ja snap ik, maar dat maakt t niet minder vervelend/lastig.

5 jaar geleden

Reactie op Annika

Ook ik zit nu thuis, maar dan met bekkenpijn(instabiliteit). Ik ben nu 23 w ...
Wat vervelend zeg.. dus dat word ook niet meer werken tot de bevalling? Ik was van fulltime naar halve dagen gegaan ivm. extreme vermoeidheid. Het was echt werken, slapen, werken, slapen en liep er als een zombie bij. En ondanks al dat slapen werd de vermoeidheid niet minder. Halve dagen was geen probleem. Toch voelde ik me nog niet beter en begon bij elke inspanning harde buiken en klachten te krijgen. Huilend bij de verloskundige toen ze vroeg hoe t ging. Moest 2 weken rust houden want anders zou het alleen maar erger worden. Inmiddels moet ik smiddags verplicht een paar uur naar bed en als er geen verbetering in zit mag ik niet meer gaan werken werd me verteld. Iedereen heeft begrip maar ik moet wel de baas nog gaan melden dat ik voor de bevalling nieg meer terug kom. Vind dat zo lastig. Maar ik krijg al harde buiken als ik te lang sta of ff de trap op loop dus beter zal t niet meer worden ben ik bang..

5 jaar geleden

Wat vervelend dat sommigen niet meer kunnen werken! Ik werk nog wel, in de thuiszorg maar ca 4 uur per dag. Ik merk wel dat ik dan zo moe ben erna. Ook in het weekend moe van de hele week en heb het idee dat ik haast niks kan doen. Na een uitje naar de Intratuin bijvoorbeeld ben ik de hele dag op de bank... Hebben hier meer last van?

5 jaar geleden

** ik weet natuurlijk wel dat het normaal is om moe te zijn, maar vraag me af of anderen dit ook zo 'extreem' ervaren

5 jaar geleden

Reactie op Keeponblooming

** ik weet natuurlijk wel dat het normaal is om moe te zijn, maar vraag me ...
Ja ik herken het. Ik werkte eerst fulltime (38 uur), mijn dagen bestonden uit werken, slapen, werken, slapen.. en dan werd ik niet fitter ondanks al dat slapen. Voelde me echt een zombie. Toen halve dagen gaan werken, dan sliep ik smiddags en dan ging t wel in het begin.. Daarna kreeg ik harde buiken, steeds regelmatiger, nogsteeds flink moe, hartkloppingen e.d.. Nu zit ik in de ziektewet, moet smiddags verplicht slapen en mag niet gaan werken van de verloskundige. Klopt wat je zegt, al was ik maar even een uurtje mee naar buiten of de winkel bijv. dan had ik onderhand.1.5 dag nodig om enig sinds bij te komen.. had daar veel last van.