182 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op Keeponblooming

** ik weet natuurlijk wel dat het normaal is om moe te zijn, maar vraag me ...
Hier hetzelfde. Had van week 11 tot week 14 vakantie maar ben daarna nog niet weer teruggekeerd op het werk. Vanaf begin extreem vermoeid en kan gewoon niets. Hoofd wil wel maar lichaam kan/wil niets. Verjaardagen/uitjes moet ik goed plannen en niet te dicht op elkaar, dan is het te doen.. Anders veel slapen, ook overdag.. Ben nu bijna 22 weken en vindt het knap vervelend. Merk ook veel onbegrip, veel die het niet begrijpen.

5 jaar geleden

Reactie op Plummie

Hier hetzelfde. Had van week 11 tot week 14 vakantie maar ben daarna nog ni ...
Ja precies. Ik ga 1x in de week met mijn man mee boodschappen doen. Meer voor de beweging en ff naar buiten te kunnen. Doe verder niks als alleen achter t karretje lopen maar ben erna wel kei moe.. gisteravond verjaardag gehad. Gewoon op de bank zitten en wat kletsen en was gewoon kei moe. Hier wel van alle kanten super veel begrip alleen bij mijn baas wat wisselvallig. Eerst toen ik 2 weken rust moest houden alle begrip, daarna een telefoontje met nogal wat rot opmerkingen.. vast niet zo bedoelt want toen ik appte dat t nogsteeds niet ging kreeg ik een goede reactie terug maar toch.. ga haar vandaag laten weten dat ik voor mijn verlof niet meer terug kom, zie daar best tegen op. Ik ben dinsdag 23 weken, duurt wel lang zo.. hoe kom jij de dagen door? Heb je iets om te doen?

5 jaar geleden

Reactie op Justme1

Wat vervelend zeg.. dus dat word ook niet meer werken tot de bevalling? Ik ...
Ik ben nu begonnen met 2 dagen in de week halve dagen. Na een paar uur wordt de pijn alweer erger. Ik ben bang dag dit tot aan de bevalling zo blijft idd. Dat van slapen, werken, slapen, werken heb ik in de eerste 12 weken gehad. Gelukkig heb ik rond 16 weken mijn energie weer een beetje teruggekregen. Heb toen ook wat geklust in huis en toen kreeg ik bekkenpijn.

5 jaar geleden

Reactie op Justme1

Ja precies. Ik ga 1x in de week met mijn man mee boodschappen doen. Meer vo ...
Ik heb de winkel 500 meter verderop zitten, dus probeer wel om de dag daar heen te lopen. Maar dat lukt ook niet altijd. Ik slaap elke middag gemiddeld een uurtje of 2/3. Ik ben dinsdag 22 weken, kom mijn dagen nog wel door maar doe dan ook bijna niks. Veel tv kijken, lezen en slapen. Lastig he? Had mij toch iets anders voorgesteld de zwangerschap🙄

5 jaar geleden

Reactie op Plummie

Ik heb de winkel 500 meter verderop zitten, dus probeer wel om de dag daar ...
Ja hier ook veel slapen, tv kijken en aanbieding online bekijken voor dingen die we nog nodig hebben. Ga straks nog wat dingetjes bestellen en vd week denk ik alvast wat kleding e.d. uitwassen. Het kriebelt om op mijn gemakje alles zo in te richten als ik wil maar mijn vader komt 1x in de week hier boven klussen en moet nog schuren en verven dus ja dan kan ik weer alles poetsen.. heeft weinig zin.. kan niet wachten tot de kleine er is..

5 jaar geleden

Inderdaad weinig begrip voor.. m'n moeder zegt steeds, zwangerschap is een gezonde ziekte.. Het is even niet anders probeer ik te accepteren. Straks is het het meer dan waard 🤗

5 jaar geleden

Heel veel mensen zeggen tegen mij; o dat zou ik zo doen en dat weer zo, waarvan ik dan antwoord ik doe zelf wat ik doe want het is onze baby! Word daar wel moe van. Om maar van andere mensen te horen dat ze alles beter weten, ze bedoelen het allemaal goed maar dat moeten we toch allemaal zelf achterkomen en zelf doen. En gaat het fout dan weet je dat het zo niet moet! Ook met de babykamer zeggen ze; o dat had ik toch anders gedaan 😩. Maar goed. Komt allemaal goed

5 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Heel veel mensen zeggen tegen mij; o dat zou ik zo doen en dat weer zo, waa ...
Alsof je daar een boodschap aan hebt inderdaad! We moeten het zelf ervaring en dat vind ik soms best eng, maar ik heb er heel veel zin in! Ik kan niet wachten tot ons ventje er is.

5 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Heel veel mensen zeggen tegen mij; o dat zou ik zo doen en dat weer zo, waa ...
Herkenbaar. Je wordt er moe van. Iedereen weet het beter. Ook zo reageren mensen als jou wordt gevraagd hoe het gaat en jij eerlijk vertelt dat het ook weleens minder gaat en zwanger zijn als nadeel de kwaaltjes hebt die moeilijk zijn. Ooh dan komen ook allemaal van die dooddoeners en dat mensen het beter weten. Lijkt dan soms alsof je niet mag zeggen dat het ook weleens zwaar is. En de dooddoener waar ik mij het meest aan irriteer is: Ooh je krijgt er iets moois voor terug. Alsof ik me dat niet realiseer en niet waardeer. 😣😥 Ben er super blij mee maar ik ben ook nog mens die iets zwaar kan vinden. 😉

5 jaar geleden

Reactie op Snoopy

Herkenbaar. Je wordt er moe van. Iedereen weet het beter. Ook zo reageren m ...
Ik had gisteravond controle bij de verloskundige. Ze weet dat ik nu fulltime thuis zit omdat ik veel klachten heb. Is een oudere vrouw en die zei meteen, ja mensen worden vaak boos als je dat zegt maar tegen mij mag je gerust zeggen dat je de zwangerschap niet leuk vind hoor. Zijn veel mensen die dat vinden, het eindresultaat is geweldig en daar gaat het om maar alle klachten er om heen.. Ze heeft er wel gelijk in, ik ben super blij dat het ons gegunt is en als de kleine druk aan het bewegen is geniet ik er echt wel van, maar al de kwalen er om heen.. Niet iedereen huppelt door de zwangerschap heen zonder klachten helaas..

5 jaar geleden

Reactie op Justme1

Ik had gisteravond controle bij de verloskundige. Ze weet dat ik nu fulltim ...
Ik ben zo blij dat je dit deelt omdat dit zo waar is. De zwangerschap kan ook echt niet leuk zijn en natuurlijk ben je blij met het eindresultaat wat je kleintje is. Wat een toffe verloskundige die zoiets zegt. Zo mag jij als zwangere vrouw ook gehoord worden. Maar jij zit fulltime thuis? Ik werk zelf nu op therapeutische basis dus ipv mijn normale uren werk ik maar enkele uurtjes. Ik ben boventallig dus als ik me niet goed voel mag ik naar huis. Hoe kom jij je dagen door?

5 jaar geleden

Reactie op Snoopy

Ik ben zo blij dat je dit deelt omdat dit zo waar is. De zwangerschap kan o ...
Ja het is een hele fijne verloskundige. Maar het is toch ook zo.. als je net als ik en een aantal andere hier je jezelf zo klote voelt is het ook niet leuk. Tuurlijk doe je het voor het wondertje wat er naderhand uit over blijft maar al die klachten... pfff. Jup ik zit fulltime thuis, in het begin paar keer ziek geweest ivm bloedingen. Daarna weer gaan werken maar t werd erg veel, halve dagen gaan werken. Dat beviel eerst erg goed maar toen dat een beetje gewend was woog het nog niet op tegen de vermoeidheid en klachten. Moest verplicht 2 weken thuis blijven van de verloskundige en kijken hoe t dan ging en mocht het niet beter worden dan moest ik thuis blijven, anders zou ik geen puf meer hebben voor de bevalling en kon de kleine er ook last van gaan krijgen. Dit is week 5 alweer dat ik thuis zit. Ik slaap meestal tot een uur of 9.. dan ga ik rustig douche en ontbijten, ff tv kijken of als het lukt rustig bijv. de vaatwasser uitladen ofzo. Smiddags moet ik even een paar uurtjes op bed gaan liggen van de verloskundige, ooit is dat op de bank haha. Dan slaap ik even en dan probeer ik te koken voor dat mijn man thuis komt. Ga 1x per week mee de boodschappen doen, hoef dan alleen mee te lopen en ga af en toe wel even naar buiten of als ik iets leuks zie voor de kleine naar de winkels maar een uurtje is al erg veel, dan heb ik erna ook echt weer last en terwijl we er zijn ook de hele tijd harde buiken dus doe het rustig aan. Hoe bevalt het jou om een paar uurtjes te werken?

5 jaar geleden

Reactie op Justme1

Ja het is een hele fijne verloskundige. Maar het is toch ook zo.. als je ne ...
Jeetje, bloedingen ook echt. 😲 Waar kwam dat door? En wat lijkt mij dat schrikken zeg. Maar goed dat je vanaf dat moment rust hield want zoiets lijkt mij best stressvol. Je zegt na een periode van halve dagen werken te zijn overgegaan naar fulltime thuis door andere klachten ook. Mag ik je vragen wat voor klachten nog meer dan alleen vermoeidheid? Het werken bevalt me tot zekere hoogte. Ik ga sowieso na de zwangerschap een andere baan zoeken omdat ik toch geen verlenging van mijn contract krijg en ik toch liever administratie doe qua werk dan fysiek in de zorg werken. Met verlof nemen is het toch altijd lastig wie je dienst dan overnemen moet. Dat vind ik heel gedoe. Nu is het werken oké maar het liefst doe ik ander werk nu achter een bureau. Wat voor werk doe/ deed jij?

5 jaar geleden

Reactie op Snoopy

Jeetje, bloedingen ook echt. 😲 Waar kwam dat door? En wat lijkt mij dat sc ...
Ja die bloedingen schrik je flink van. 3x gehad en kon gelijk terecht voor controle. Er was toen steeds niks te zien en de kleine deed het goed, maar het is wel heel frustrerend op dat moment. Kan blijkbaar van vanalles zijn, gevoelige baarmoedermond, groei van je placenta.. noem t maar op. Ik was zoiezo heel erg moe, toen ik fulltime werkte bestond mijn week uit werken, slapen, werken, slapen. Kon niks anders doen. Halve dagen gaan werken en smiddags slapen.. uiteindelijk vroeg de verloskundige hoe t ging en ik kon de tranen niet meer tegen houden.. Nogsteeds heel moe, maar zodra ik iets onderneem krijg ik meteen harde buiken, ook echt het gevoel dat je buik zo straks opgeblazen is dat je elk moment kan knappen ofzo. Hartkloppingen, duizelingen, heel erg heet net of ik koorts heb wat niet is. Was pas even met mijn man naar de action een paar dingetjes halen en dacht dat ik daar bijna tegen de grond ging. De kleine doet het gelukkig goed en bloeddruk e.d. blijft netjes. Verloskundige was alleen bang als ik blijf werken dat het en voor de kleine niet goed is en ik tegen de tijd van de bevalling geen energie meer heb, laat staan erna als ik voor de kleine moet zorgen. Oke wat vervelend dat je contract niet verlengd word. Hopelijk vind je snel wat anders wat je wel goed bevalt! Ik werk in een cleanroom. We maken setjes voor openhart operaties, oog operaties e.d. Is heel precies werk, moet je goed concentreren maar ook grote aantallen. Als je zwanger bent mag je al niet meer met de lijm werken die wij gebruiken en blijft er vrij weinig over wat wel kan.

5 jaar geleden

De Laatste weken heb ik heel veel last van jeuk. Meer steken dan jeuk, super vervelend. Overal, zo erg dat ik kan niet slapen. Ik ben moe, ik ga naar bed, dan denk ik, hoelaat ga ik vannacht slapen, om 3.30 am, later? Ik ga morgen naar d huisarts. Ik heb veel allergien en intoleranties maar dit is echt vermoiend. Ik werk nog full time in mijn business, slapen is nodig😌 voor d rest, baby boy is d heke dag aan h kicken!

5 jaar geleden

Reactie op Justme1

Ja die bloedingen schrik je flink van. 3x gehad en kon gelijk terecht voor ...
Ja van die bloedingen zou ik ook erg schrikken. En dat het dan verschillende dingen kan zijn lijkt me vervelend. Zo weet je ook niet wat het is en wat helpen kan om er tegen te doen. Maar je had snel last van harde buiken? Dat gevoel dat je kan openen knallen herken ik wel. 😆Heel irritant. 🤔 Heb je nog leuke plannen dit weekend?

5 jaar geleden

Reactie op Justme1

Ja die bloedingen schrik je flink van. 3x gehad en kon gelijk terecht voor ...
Te snel verstuurd. 😂🤣 Fijn dat jullie kleine het nu goed doet. We zijn allebei nu 23 wk trouwens zie ik. Hoeveel december ben jij uitgerekend? En wat betreft het werk wat je doet. Welke opleiding moest je daarvoor hebben gedaan eigenlijk? Klinkt interessant.

5 jaar geleden

Reactie op Snoopy

Te snel verstuurd. 😂🤣 Fijn dat jullie kleine het nu goed doet. We zijn al ...
Ahh leuk! Ik ben 17 december uitgerekend, ben nu 23+2. Ik heb voor dat werk geen opleiding gehad, is er ook niet echt. Als je er komt werken duurt het ongeveer 2 jaar voor je alles kan.. maar wel heel leuk :)

5 jaar geleden

Reactie op Snoopy

Te snel verstuurd. 😂🤣 Fijn dat jullie kleine het nu goed doet. We zijn al ...
Geen plannen trouwens tot nu toe, genieten van het weer denk ik en jij?

5 jaar geleden

Reactie op Justme1

Ahh leuk! Ik ben 17 december uitgerekend, ben nu 23+2. Ik heb voor dat wer ...
Dit weekend op kraamvisite bij een vriendin. Die is van een tweede bevallen. Ook mogen wij meteen de wieg van haar overnemen dus die nemen we mee meteen.😁 We hebben nu al ledikantje en babykamer is zo goed als klaar. Maar nu is het wachten tot 13 december. Zo leuk trouwens dat we rond dezelfde tijd zijn uitgerekend. 😉😊 Maar je hebt geen opleiding ervoor nodig maar kost 2 jaar voordat je het onder de knie hebt? Hoe wordt zo'n functie genoemd eigenlijk die jij nu hebt?