182 Reacties

5 jaar geleden

Voor de dames die erg maagzuur hebben. Ik heb nu omeprazol 20 mg Ik greeg het op advies van mij. Gynaecoloog en dan elke dag 1 in nemen. Ook heb je er geen last van. Alleen moet je ze niet op recept halen want het wordt niet vergoed en je kunt het ook krijgen bij een drogist. Of apotheek eigenmerk. Werkt bij mij super. Ik had gewoon 24 uur zuurbranden.

5 jaar geleden

Zijn er meer dames die slecht slapen? Mijn gedachten gaan onbewust van hot naar her en ik kan het niet uitzetten 🙈. Ik denk soms ineens aan de meest onzinnige dingen en daardoor slaap ik zo slecht. Maar ook leuke dingen die ik die dag heb gedaan beleef ik 100x opnieuw wat me dan ook weer wakker houdt. Uitslapen lukt ook al niet meer sinds ik zwanger ben 😳. Iemand tips om toch die gedachtes uit te kunnen zetten? 🙈

5 jaar geleden

Reactie op MissPL

Zijn er meer dames die slecht slapen? Mijn gedachten gaan onbewust van hot ...
Haha ja die periode is verschrikkelijk. Hoeveel weken ben je nu? Ik heb tot een week of 18 of 19 gehad dat ik super vroeg wakker werd, of in de nacht ineens niet meer kon slapen als ik wakker werd. Dan lag ik 2 uur wakker. Nu in de nacht geen slaapproblemen meer, behalve dat ik een keer of 3 moet plassen. Uitslapen lukt de ene keer beter dan de andere. (29.5 wkn nu)

5 jaar geleden

Reactie op Ingeltje1985

Haha ja die periode is verschrikkelijk. Hoeveel weken ben je nu? Ik heb tot ...
Ik ben nu 27 weken. Ik heb sinds deze week ook af en toe een goeie nacht er tussen zitten maar dat komt miss ook omdat k vakantie heb. Dus ff geen werk waar k ook steeds om lag te piekeren 🙈. Leuke kwaaltjes 😖. Wel fijn dat je er niet zoveel last meer van hebt. K hoop dat k straks in mn verlof nog een beetje bij kan slapen voordat de kleine er is 🙈😴

5 jaar geleden

Ik slaap al een tijdje niet zo goed meer door het plassen en bekkenpijn maar was daar alweer aan gewend. Ik heb al heel de zwangerschap een heel lage bloeddruk en daar was ik tot nu toe blij mee want beter dan een te hoge, maar sinds twee weken kan ik niet meer op mijn rug liggen omdat er dan een ader afgekneld wordt (it's trying to murder me in my sleep) en sinds deze week is dat zelfs als ik op mijn zij lig. Met heel veel geluk val ik in slaap op mijn linkerzijde maar één houding en ook nog op mijn zij geeft veel bekkenpijn met als gevolg dat ik deze week nachten van een half uur slaap tot twee uur slaap heb gehad. Zei m'n moeder ook nog: geniet er maar van, als de kleine er straks is moet je om de drie uur voeden. Ik dacht alleen maar: lijkt me een hemel vergeleken met een half uur slaap en heel veel pijn 😂 sowieso ik heb er echt niks aan als mensen me vertellen hoe erg het straks wel niet wordt, hoe helpt me dat nu?? De verloskundige vond het wel zorgwekkend omdat slaap natuurlijk belangrijk is voor mij en de baby. Als het bij de volgende controle niet beter is wil ze slaapmedicatie voorschrijven maar ik hoop dat dat niet nodig is. Let ik al die maanden op wat ik eet en drink en neem aan medicatie en dan zou ik wel slaapmedicatie gebruiken. Maar misschien is het kiezen tussen twee kwaden omdat zo weinig slaap ook schadelijk is. Iemand hier ervaring mee in deze of in een vorige zwangerschap

5 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Ik slaap al een tijdje niet zo goed meer door het plassen en bekkenpijn maa ...
Neem je paracetamol tegen de pijn voor het slapen gaan?

5 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Ik slaap al een tijdje niet zo goed meer door het plassen en bekkenpijn maa ...
Hey, ik zelf niet maar een vriendin van mij wel. Slaapgebrek wat oploopt (zeker tegen het einde van je zwangerschap) is echt kwalijker dan de medicatie. Er is bepaalde medicatie die je als zwangere wel kunt nemen (heeft zij ook) . Belangrijk dat je je krachten spaart voor de bevalling. Wat klote voor je joh!

5 jaar geleden

Reactie op Annika

Neem je paracetamol tegen de pijn voor het slapen gaan?
Ja dat neem ik al een tijdje drie keer per dag :( max dosis tijdens zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op char

Hey, ik zelf niet maar een vriendin van mij wel. Slaapgebrek wat oploopt (z ...
Dank voor je reactie. Het voelt zo tegenstrijdig en ik hoop nog steeds dat het niet nodig is maar de verloskundige zal het inderdaad niet voor niks adviseren.

5 jaar geleden

Pfff nu 27 weken maar sinds een paar dagen zo misselijk. Iemand tips. Als ik bij ga ik bijna over mijn nek. Ik probeer al kleine porties, tegen het maagzuur neem ik rennies. Mijn hoofdeinde van mn bed staat al overeind. Maar ik voel me echt beroerd de hele tijd.

5 jaar geleden

Reactie op Soof-24

Pfff nu 27 weken maar sinds een paar dagen zo misselijk. Iemand tips. Als i ...
Op aanraden van iemand hier gebruik ik gaviscon drank. Dat helpt bij mij beter dan de kauw tabletjes. Verder inderdaad kleine porties en niet voor het slapen gaan eten. Good luck 😘

4 jaar geleden

Reactie op Soof-24

Pfff nu 27 weken maar sinds een paar dagen zo misselijk. Iemand tips. Als i ...
Ik was aan het begin zoooo misselijk. Heb na een dag constant overgeven medicijnen gekregen. Een heerlijke opluchting toen 😊

4 jaar geleden

Mijn meest vervelende kwaaltje is dat ik me in de ochtend plotseling duizelig kan voelen en/of een zweet aanval krijg. Ik moet genoeg zit-tijd plannen tussen wakker worden, mezelf klaarmaken en de kleine klaar maken. Heel irritant. Sommige dagen spendeer ik helemaal liggend. Helemaal nagekeken, moet aan lage bloeddruk liggen 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Ik was aan het begin zoooo misselijk. Heb na een dag constant overgeven me ...
Ik hoef gelukkig niet over te geven. Het is nu ook meer volgens mij omdat mijn maag in de verdrukking komt. Als avondmaaltijd eet ik nu een bordje fruit en dat gaat gelukkig goed. Soms na een uurtje dan nog iets kleins.

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Mijn meest vervelende kwaaltje is dat ik me in de ochtend plotseling duizel ...
Vervelend, maar klinkt idd als lage bloeddruk. Heb ik gelukkig geen last van, maar ik moet oppassen dat de mijne niet te hoog wordt. En ook slapeloze nachten?? 😜

4 jaar geleden

Reactie op Soof-24

Vervelend, maar klinkt idd als lage bloeddruk. Heb ik gelukkig geen last v ...
Whahahha 😅😅😅 yup. Als ik eenmaal wakker ben duurt het wel even voor ik weer slaap 😝

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Whahahha 😅😅😅 yup. Als ik eenmaal wakker ben duurt het wel even voor ik w ...
Hier ook. Ik lig al een uur wakker en naast me gesnurk en gedraai in mijn buik, dus heb mn telefoon er maar bij gepakt. Haha😂🙈

4 jaar geleden

Reactie op Soof-24

Hier ook. Ik lig al een uur wakker en naast me gesnurk en gedraai in mijn ...
Precies hetzelfde hier 🤣

4 jaar geleden

Ik ben nu 31 weken en heb sinds een week na een werkdag dat mijn benen ‘vol lopen’ en dat ik pijn heb aan mijn buik aan de onderkant. Lopen gaat dan heel lastig. Kennen jullie dit ook?

4 jaar geleden

Reactie op char

Ik ben nu 31 weken en heb sinds een week na een werkdag dat mijn benen ‘vol ...
Ik ben ook ruim 31 weken en merk weer groeipijn (bandenpijn). Maar als het zich echt rond je schaambeen bevindt en blijft tijdens het wandelen, dan kan het heel goed pijn vanuit je bekken zijn. Zorg dat de pijn niet te veel op loopt anders even fysio vragen voor oefeningen. Afwisselen van houdingen is het allerbelangrijkste. En qua vocht in je enkels: goed blijven drinken, let een beetje op zout inname en af en toe lekker je benen omhoog!