182 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op char

Ik ben nu 31 weken en heb sinds een week na een werkdag dat mijn benen ‘vol ...
Pijn in de onderbuik vlak boven het schaambeen heb ik ook o.a. Bij mij is het bekkenpijn (bekkeninstabiliteit). Ik loop dan ook bij de bekkenfysio. Als je er mee blijft lopen dan kan het blijvend worden. Mijn zus heeft er nooit iets aan gedaan en haar bekken slaan af en toe op slot, haar jongste is nu 6. Het gaat niet weg voor de bevalling maar het valt te managen met simpele oefeningen. Succes!

4 jaar geleden

Bij mij zit de pijn in mijn onderrug uitstralend naar billen en benen. Ik ga maandag naar de fysio. Idd ga naar de fysio. Ik had bij de eerste ook BI. Wel naar de fysio geweest, maar helaas nooit meer echt weggegaan. Ook bij mij slaat mn rug regelmatig op slot en moet dan echt door een pijngrens heen om weer overeind te kunnen komen.

4 jaar geleden

Ik begin het nu pas zwaar te krijgen op het werk! Veel staan en lopen en ook nog eens bandenpijn, er komen nu 2 weken even volle drukte voor Allerheiligen waarvan ik hoop dat ik ze goed mee kan draaien. Maar wat niet gaat gaat niet. We doen ons best.

4 jaar geleden

Vandaag 29+1 zwanger en net bij het plassen zat er ineens ook wat bloed bij. Niet heel veel. Bij het afvegen was ook niks te zien... 😢 De kleine is niet minder actief vandaag en ik heb ook helemaal geen andere kwaaltjes. Moet ik me zorgen maken? 🤷🏻‍♀️ Ik loop onder behandeling in het ziekenhuis, dus het korte lijntje met een verloskundige heb ik niet echt meer...

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Vandaag 29+1 zwanger en net bij het plassen zat er ineens ook wat bloed bij ...
Nee ik zou mij geen zorgen maken als je niet verder aan het bloeden bent. Maar vertrouw je het niet gewoon het ziekenhuis bellen. Je hebt toch wel een nummer gekregen die je kunt bellen? En anders gewoon de verloskundige bellen bij jou in de buurt.

4 jaar geleden

Reactie op Humpie2019

Nee ik zou mij geen zorgen maken als je niet verder aan het bloeden bent. M ...
Net weer een poging gedaan om te plassen en toen was er niks te zien. Wel dacht ik, laat ik de achterkant eens vegen.. En ja hoor, een helder bloederig wc papiertje. Last van obstipatie of aambeien o.i.d. heb ik ook helemaal niet. 🤷🏻‍♀️ Eerlijk gezegd heb ik ook niet naar een telefoonnr. Of contact persoon gevraagd bij de gynaecoloog.. Ik ben doorgestuurd i.v.m. zwangerschaps diabetes. En echt een afrondend gesprek met de verloskundige is er ook niet geweest. Ik besef nu pas hoe vreemd ik me daar eigenlijk bij voel. 😅

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Net weer een poging gedaan om te plassen en toen was er niks te zien. Wel d ...
Ja zou wel heel goed kunnen hoor dat er een aambei geknapt is door de kracht die zet met plassen of persen. Ik wist ook niet dat ik ze had tot dat er bij mij 1 voor paar weken geleden geknapt was. Nu heb ik wel heel erg last van verstopping. Dus heb waarschijnlijk te hard geperst. Maar alle aders daro zijn allemaal wat dunner. Ze hoeven maar iets te veel druk hebben en kunnen knappen. Het kan ook kloven zijn hé die kunnen ook flink bloeden. Maar wel raar dat je geen geen nummer hebt gekregen. Als je het niet vertrouwd bel dan gewoon het zieken huis op en vraag naar de dienstdoende gynaecoloog. Of zwangeren afdeling. Daar moet ik naar toe bellen als er wat is.

4 jaar geleden

Reactie op Humpie2019

Ja zou wel heel goed kunnen hoor dat er een aambei geknapt is door de krach ...
Dank je! Ik ben er al wat geruster op. 😊

4 jaar geleden

Al enige tijd heb ik bijna elke dag een harde buik. Niet meerdere, maar bijna de hele dag door een harde buik. Nu heb ik het idee dat het getriggerd wordt door volle blaas en/of volle darmen. Mijn darmen werken nu veel trager dan normaal en soms hoef ik 3 dagen niet naar de wc (wel plassen). Dan merk ik dat mijn buik ook gevoeliger en harder is. Zijn er meer dames die hier last van hebben?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Al enige tijd heb ik bijna elke dag een harde buik. Niet meerdere, maar bij ...
Harde buik kan inderdaad getriggerd worden door een volle blaas

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Al enige tijd heb ik bijna elke dag een harde buik. Niet meerdere, maar bij ...
Ja dit herken ik helemaal! Sowieso krijg ik bijna altijd een harde buik bij een volle blaas. En als ik last heb van constipatie dan krijg ik na 2-3 dagen ook last van een constante harde(re) buik... als de ontlasting vervolgens doorzet dan versoepelt het weer helemaal 😅

4 jaar geleden

Reactie op Shelfie

Ja dit herken ik helemaal! Sowieso krijg ik bijna altijd een harde buik bij ...
Ja precies dat! Heel vervelend! Kunnen we weinig tegen doen denk ik, toch?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ja precies dat! Heel vervelend! Kunnen we weinig tegen doen denk ik, toch?
Dat denk ik ook... naast de dingen die je kunt doen om constipatie tegen te gaan (voldoende drinken, vezels eten, etc) is het volgens mij soms gewoon niet anders... Dames, mocht iemand een gouden tip hebben, horen wij het heel graag!

4 jaar geleden

Reactie op Shelfie

Dat denk ik ook... naast de dingen die je kunt doen om constipatie tegen te ...
Ja doe gouden tip wil ik ook wel weten ;) hier zelfde verhaal dus.. haha

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Ja doe gouden tip wil ik ook wel weten ;) hier zelfde verhaal dus.. haha
Haha, ja vervelend is het hè? Ik voel me dan altijd een stuk minder lekker!

4 jaar geleden

Reactie op Shelfie

Dat denk ik ook... naast de dingen die je kunt doen om constipatie tegen te ...
Ik ben ook zeer benieuwd naar die gouden tip 😉

4 jaar geleden

Nu 30.5 weken zwanger en sinds een uur last van een gespannen buik en een soort menstruatie achtige krampen, maar dan heftiger. Het lijken een soort steken rond m'n banden en links, hoog in mn zij. Iemand enig idee wat dit is? Zijn dit nou harde buiken? Of is meneer aan het indelen? Voorweeën? 🤷🏻‍♀️ Ik loop via het ziekenhuis, dus de lat om hen te bellen om dit soort vragen te stellen, vind ik nogal hoog. 😅 Verloskundige gaf toch een "korter" gevoel.

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Nu 30.5 weken zwanger en sinds een uur last van een gespannen buik en een s ...
Die menstruatie achtige krampjes heb ik soms ook, maar dan heel lichtjes. Ik heb morgen controle dus ik ga meteen vragen wat dat kan zijn. Tegen mij zeggen ze altijd als je je zorgen maakt moet je gewoon bellen. Ik loop via het WKZ in Utrecht. Ze hebben liever dat je belt en er is niks dan dat je niet belt en je bent ergens te laat bij. Wat zegt je gevoel?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Die menstruatie achtige krampjes heb ik soms ook, maar dan heel lichtjes. I ...
Ik denk echt dat het voor weeën/harde buiken waren.. Vond het echt niet lekker voelen. Op het randje van echt wel pijnlijk.. De kleine was, zeker in het begin, super bewegelijk. Toch alsof hij aan het draaien was. Ben uiteindelijk rond een uur of 7 op bed gaan liggen. En sinds ik op m'n links zij ben gaan liggen, nergens meer last van gehad. Benieuwd hoe dat is als ik zo weer eruit ga.. Vond 3 uur wel erg lang dat het duurde. Dus was wel geneigd om te gaan bellen. Ga ik de volgende keer ook wel doen. Overbelasting lijkt het me niet, gezien ik al vanaf eind augustus thuis zit en vanmorgen alleen boodschappen gedaan heb. Ik heb dinsdag weer een groeiecho, en morgen fysio bij een bekkentherapeut. Zal het dan ook eens vragen.

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Ik denk echt dat het voor weeën/harde buiken waren.. Vond het echt niet lek ...
Jeetje wat vervelend! Hopelijk voel je je nu beter. Succes bij de fysio!