12 Reacties

4 jaar geleden

Wij zijn toen ons meisje 3 weken oud was naar München gereden vanuit zeeland. Wat een 8 uur durende rit had moeten zijn werden 11-12 uren. We deden elke 2a3 uren een drink/eetpauze en gaan dit ook weer in september doen

4 jaar geleden

Kleedje mee en stoppen zodra hij aan een pauze toe is! Verder zou je zelf achterin kunne gaan zitten zodat je hem makkelijk eten en drinken kan geven. En wij gaan als het mogelijk is pas rijden op het moment als hij anders zou gaan slapen

4 jaar geleden

Reactie op Jessie1406

Wij zijn toen ons meisje 3 weken oud was naar München gereden vanuit zeelan ...
Als je meer tips wilt hoor ik het graag

4 jaar geleden

Wij zijn met de auto naar oostenrijk geweest. We zijn 'snachts vertrokken zodat de kleine in de auto kon slapen en niet overdag de hele dag in de auto moest. Keertje stoppen voor fles of fruit. Lekker languit leggen, rondje wandelen en weer door. Ging heel goed.

4 jaar geleden

Wij hebben onze eerste vakantie geprobeerd om op een avond te vertrekken. Onze dochter, die sowieso een slechte slaper is, heeft 80% van de tijd geweend.. onze 2de vakantie zijn we net voor haar ochtend dutje vertrokken. Dit was voor ons echt veel beter. Op die manier kon ze even spelen in de auto en dan een dutje doen. Na haar dutje reden we dan nog heel even door om dan een pauze te nemen. We zijn ook al voor haar middagdutje vertrokken. Dit gaat ook goed. Onze dochter kan echter totaal niet stil zitten. Om haar "bezig" te houden, kreeg ze om de paar minuten een ander voorwerp. Wc-papier versnipperen was wel een topper 😂.

4 jaar geleden

Wij zijn ook net vertrokken op vakantie. En zo slaapt ze haar middagdutje. Met een BV-doek over de Maxi-Cosi.

4 jaar geleden

Ik vond het zuignap zonneschermpje op het raam afdoende, hydrofiel doek tussen de ruit geklemd. Bood veel meer schaduw.

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Wij zijn ook net vertrokken op vakantie. En zo slaapt ze haar middagdutje. ...
Het lijkt hier wel alsof de doek haar bijna helemaal "afdekt", maar misschien zie ik het niet goed? Dat wordt wel afgeraden (zie filmpjes Consumentenbond over doeken over de kinderwagen etc..) omdat de temperatuur dan heel snel op kan lopen. Is niet vervelend bedoeld hoor maar ik zou dan eerder het raam afdekken en bijvoorbeeld de zonnekap wat omlaag?

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Het lijkt hier wel alsof de doek haar bijna helemaal "afdekt", maar misschi ...
Ahnee er is nog heel veel open ruimte aan de zijkanten. Is sowieso een heel dunne doek ook.

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Ahnee er is nog heel veel open ruimte aan de zijkanten. Is sowieso een heel ...
Ooh sorry dan is het de foto :)

4 jaar geleden

Ik rij elke 2 a 3 maanden 8 uur lang naar nederland alleen, ik ga in de nacht weg ze slaapt dan in haar reiswieg deze kan helemaal plat en als maxi cosi zittend en is nat als haar bedje enkel zit deze dan vast met gordels en zij ingesnoerd tot nu toe altijd goed gegaan. Ze word meestal wakker zodra ik er ben. Ook kan je een kiddy maxicosi nemen deze kan ook in ligpositie niet zoals de reiswieg maar comfortabeler, de reiswieg is ook te huren wellicht een idee om te overwegen als je ver moet rijden voor slechts 1 keer.

4 jaar geleden

Wij hebben destijds voor onze dochter van toen 6mnd een reiswieg voor in de auto gehuurd. Was ideaal. En regelmatig even stoppen om te spelen en eten/drinken.