11 Reacties

3 jaar geleden

Ik zat er ook over te twijfelen , mijn dochter wordt in december ook 1. Ze dronk sochtends 180 en savonds ook. Ik heb de ochtend fles ondertussen vervangen voor een broodje en gewone melk. Dit heb ik afgebouwd met een fles van 90ml en een broodje en daarna alleen een broodje. De avond fles heb ze nog te hard nodig dus die laat ik voorlopig nog.

3 jaar geleden

In Belgie adviseren ze tot 3 jaar opvolgmelk, ik denk dat ik het na haar eerste verjaardag nog even blijf geven. Ze is geen enthousiaste eter, zo krijgt ze wat meer voedingsstoffen via de opvolgmelk binnen.

3 jaar geleden

Bij een goed gevarieerd dieet zou ik voor gewone melk gaan. Als je kindje nog niet zo goed vaste voeding eet zou ik aangepaste flesvoeding geven.

3 jaar geleden

Onze zoon wordt 18 november 1 jr . Vorige week 1x gewone warme melk gegeven,deze fles heeft hij ongeveer voor de helft opgedronken. Bijna bij elke slok stopte hij met drinken en keek raar. Hij vind het duidelijk nog niet lekker. Dus wij gaan nog even door en proberen het over een paar weken weer.

3 jaar geleden

Reactie op Miranouk81

Onze zoon wordt 18 november 1 jr . Vorige week 1x gewone warme melk gegeven ...
Misschien een idee om de melk met water te mengen? Dat hebben wij ook op het begin gedaan, Sophie vond de melk eerst ook echt vies, met water gemengd dronk ze het wel, zo hebben wij haar laten wennen nu drinkt ze het zonder water

3 jaar geleden

Hier koemelkeiwitallergie, maar diëtiste geeft aan dat als het lukt we de fles in stapjes mogen vervangen voor sojamelk. Inmiddels heb je die als groeimelk, maar de gewone was goed. Die andere iets meer geldklopperij. Als ze gewoon eten en alles eten hebben ze dat extra niet nodig. Neem aan dat dit ook voor gewone melk geld

3 jaar geleden

Waar drinken jullie kindjes de rest van de dag dan? Niets? Ik geef borstvoeding..

3 jaar geleden

Reactie op Mariska90

Hier koemelkeiwitallergie, maar diëtiste geeft aan dat als het lukt we de f ...
Soja is heel erg hormoon verstorend...mijn dochter kreeg er menstruatie van

3 jaar geleden

Reactie op Meeden

Waar drinken jullie kindjes de rest van de dag dan? Niets? Ik geef borstvoe ...
Water en speciale baby/kinder thee

3 jaar geleden

Mijn dochter drinkt nog 3x afgekolfde moedermelk. Verder bij haar boterham en avond eten water en tussendoor wat slokjes. Na haar verjaardag ga ik hier nog mee door, maar de flesjes gaan langzaamaan wat minder worden.

3 jaar geleden

Hier adviseerde ze ook om overte gaan stappen naar gewone melk.. Ochtend nog fles die drinkt die amper.. En savonds vind die nog wel erg lekker maar ze seiden bij cb dat beter was deze af te bouwen... Denk dat de ochtend fles ga vervangen en dan gewone melk bij zijn brood.. En avond nog even houden