19 Reacties

4 jaar geleden

Ze zeggen minimaal10x hetzelfde geven...dat moet helpen . Hier een makkelijke eter..dus geen ervaring mee.

4 jaar geleden

Ik volg de Kleintjes-methode. Daardoor is mijn dochter in alle groeten (en fruit) geïnteresseerd.

4 jaar geleden

Wat lastig zeg. Wij hebben alles in 1e instantie per groente gegeven en nu geven we het met rijst, pasta of aardappel. Rijst vindt ze erg lekker met een groente erbij. Courgette en aubergine al geprobeerd? En wat voor lepel gebruik je? Soms is dat ook nog een dingetje. Bij ons doet ze haar mond echt niet open bij broccoli. Lastig he die kleintjes? Hoe gaat het met fruit?

4 jaar geleden

Reactie op Evelien1988-

Wat lastig zeg. Wij hebben alles in 1e instantie per groente gegeven en nu ...
Ik zie fruit gaat goed. Dan zou ik courgette ook een keer proberen. Of rijst met aubergine en tomaat. Is wat zoeter misschien?

4 jaar geleden

Onze dochter is net 7 maanden en at aan het begin ook heel moeilijk en ineens ging het steeds beter ik Dee ook wel is eind van de middag paar hapjes groente en begin van de avond weer proberen het kan ook aan het moment liggen

4 jaar geleden

Onze kleine man begon goed met de oefenhapjes, voornamelijk groente ging goed. Nu is hij 6 maanden en gaat alleen zn mond open voor mango 😅 ik heb me er een tijdje druk om gemaakt, maar nu niet meer.. Blijkbaar redt hij zich nog prima op voornamelijk melk. We bieden het wel elke dag aan, maar hij doet er gewoon niks mee🤷🏻‍♀️ Ik ga ervan uit dat t ooit wel weer goed komt.

4 jaar geleden

Heeft ze wel echt honger? Zoontje van 6 maanden at eerst ook slecht groente. Nu ik langere tijd tussen de vorige voeding laat eet hij erg goed en vind het heerlijk.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu ook 6,5 maand. Ze heeft gevoelige darmpjes. Fruit vindt ze niet zo lekker en eet t liefst groente. Ze krijgt 1 a 2x per dag ongeveer 60gr per keer. Ze geeft zelf aan of ze genoeg heeft. Daarnaast krijgt ze borstvoeding op verzoek. Ik merk met alles..des te meer druk je erop zet, des te slechter gaat het. Laat het los. Kijk wanneer ze wil en ga anders terug naar de basis van fles/borstvoeding en geef eerst de groente in oefenhapjes tussendoor. Heel veel succes en maak je vooral niet te druk. Zolang ze groeien en te vrede zijn..is alles goed

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Ik volg de Kleintjes-methode. Daardoor is mijn dochter in alle groeten (en ...
Wat houdt dat in, de kleintjesmethode? Puur nieuwsgierigheid hoor, want ons zoontje van 6 maanden oud eet tot nu toe werkelijk álles. Olvarit, eigen eten.. van brood tot zalm, groenten, fruit. Ik sta er echt van te kijken! Maar ook dat kan weer veranderen, dus ik geniet er maar even van dat het zo makkelijk gaat nu.

4 jaar geleden

Onze zoon van 6,5 maand eet ook nog minimaal. Ik bied stukjes aan die hij zelf dan oppakt en in zijn mond stopt. Hij krijgt er heel weinig van binnen, maar rond deze leeftijd mag melk ook nog de basis zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Mamaatje87

Wat houdt dat in, de kleintjesmethode? Puur nieuwsgierigheid hoor, want on ...
Ze eten zelfstandig zonder hulp. Ze ontdekken verschillende smaken en texturen kennen met hun handjes. Het motto is "Food under one is just for Fun". Gezellig samen eten en gezond eten staat centraal. Er wordt ook met een voedselintroductie-schema gewerkt itt Rapley. Wij hebben echt al genoten van deze methode. Geen uren papjes maken om in je baby te krijgen - erg tijdsparend 😂

4 jaar geleden

Reactie op Mamaatje87

Wat houdt dat in, de kleintjesmethode? Puur nieuwsgierigheid hoor, want on ...
Komkommer, boekweitcrackers en peren 😂😍

4 jaar geleden

Dan is ze er dus duidelijk nog niet klaar voor. Baby’s leren zelf eten. Probeer eens iets vanuit het vuistje te geven, en anders even een week niks en daarna weer proberen. Forceren heeft geen zin en maak je het op lange termijn alleen maar erger mee

4 jaar geleden

Reactie op Evelien1988-

Wat lastig zeg. Wij hebben alles in 1e instantie per groente gegeven en nu ...
Fruit vind ze heerlijk. Ik heb een paar verschillende lepeltjes en met een plattere lepel gaat het t beste. Courgette vind ze redelijk lekker. We moeten blijven proberen 😋

4 jaar geleden

Reactie op Suzanne0307

Onze kleine man begon goed met de oefenhapjes, voornamelijk groente ging go ...
Ja hier hetzelfde. Iedere dag bieden we het aan. De ene dag neemt ze meer als de andere dag. Het zal vanzelf beter gaan..

4 jaar geleden

Reactie op kyraelgersma

Dan is ze er dus duidelijk nog niet klaar voor. Baby’s leren zelf eten. Pro ...
Ik ga dat eens proberen! Bedankt

4 jaar geleden

Reactie op yavah

Ik ga dat eens proberen! Bedankt
Onthoud vooral “food under one is just for fun”! Melk is hoofdzaak. Als ze niet wil eten is dat niet erg! Komt goed! ❤️

4 jaar geleden

Hier ook dametje van 7 maanden en we zijn nu aan de 4+ maaltijden. Hiervoor nam ze niks.. ze vind nu fruit wel lekker mits tot moes gepureerd. Van stukjes gaat ze kokhalzen en komt alles er weer uit. Ik heb maar gewoon geduld, af en toe proberen en als ze er aan toe is dan komt het vanzelf.

4 jaar geleden

Mijn dochter trekt elke keer bij de eerste hap een heel vies gezicht dan moet ik lachen en zeg heel blij lekker hè lieverd. Daar moet zij dan weer om lachen en hoe meer ik haar de hemel in prijs hoe leuker ze het vind. Ze eet bij mij heel goed bij papa helaas iets minder.. tja ligt het dan aan de smaak? Ik wil van eten echt een feestje maken dus begin ik daar nu al mee. Eten moet vooral gezellig zijn vind ik! Maar ja soms is dat makkelijker gezegd dan gedaan🤔 succes en vertrouw op jezelf! Komt vanzelf goed!