8 Reacties

3 jaar geleden

Slaapregressie hoor ik veel mensen over. Rond de 12 maanden kunnen veel kinderen in een slaapregressie komen. Ik weet niet precies wat het is maar daar hebben we onze goede vriend Google voor🙈 succes!

3 jaar geleden

Onze kleine meid is nu ruim 13 maanden. Ook slaapregressie. Niet willen slapen, wakker worden. Heel soms als ze echt overstuur is mag ze even bij me liggen benenden tot ze weer rustig is en dan weer naar bed. Je moet natuurlijk je eigen gevoel volgen.. Maar het lijkt mij geen goed idee om ze nu ineens weer een voeding te gaan geven.. Of bij je in bed te laten slapen als ze dit voorheen ook niet deden. Google inderdaad maar op slaapregressie. Het is niet dat ze voeding willen of iets...ze zijn gewoon heel druk met hun ontwikkeling en vinden daardoor even niet de rust om te slapen. Bij ons gaat het ook alweer een aantal dagen beter.. En wat blijkt..mevrouw loopt los... Wij hebben er bewust voor gekozen om haar zoveel mogelijk toch in haar bedje te laten. Even troosten okee..maar ze zijn niet meer onder de 6 maanden dat ze die link niet kunnen leggen. En dan zit je straks vast aan een kind wat niet zelf in slaap kan komen en warme melk wilt terwijl dat helemaal niet nodig is. Misschien ben ik daar heel hard in. Maar nogmaals je moet ook doen wat bij je past en wat voor jouw goed voelt

3 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Onze kleine meid is nu ruim 13 maanden. Ook slaapregressie. Niet willen sla ...
Hier slaapt onze koningin wel door maar is vreselijk druk opeens.. trekt een gooit alles overhoop.. groot gelijk dat je haar in bed laat, heb ik bij onze andere kinderen ook gedaan , troosten oké maar niet in ons bed laten slapen, ik vind het niet hard of streng maar consequent en dat beloont zich als ze grooter zijn en de peuters weten waar ze aan toe zijn, het schept duidelijkheid voor de kleintjes en rust voor jezelf als je onthoud dat het over een tijdje over is ipv dat je met een kindje zit dat niet meer in het eigen bed wil slapen ... ze zijn erg slim en indd niet meer onder de 6mnd.

3 jaar geleden

Hier ook gehad, begon idd met 11.5 maand ongeveer.nu met13maanden weer over. Gewoon beetje melk gegeven, soms bij onsin bed. Nu weer niks meer aan t handje. Gewoon even in mee gaan en niks van vinden ;)

3 jaar geleden

Zag je reactie al in mijn eerdere topic :) Bij ons ging het gelukkig vanzelf weer over, ik denk inderdaad een beruchte periode qua slaap (slaapregressie/tandjes/verlatingsangst). Wij hebben dus wel een aantal keer 's nachts een flesje gegeven. Was wel bang dat ze eraan zou wennen, maar dat was niet zo en ze ging vanzelf weer doorslapen. Sterkte! Hopelijk wordt het snel beter 🍀

3 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Zag je reactie al in mijn eerdere topic :) Bij ons ging het gelukkig vanze ...
Ene nacht wel fles, andere nacht niet! Als hij écht geen honger heeft, dan drinkt hij ook niets. 🙈 Als fles gegeven was, sliep hij ook direct weer! Dus het zal dat idd wel zijn, fijn om te horen dat het bij jullie weer goed gaat!! Laatste fles van 19u ging er nu weer prima in, we gaan het zien!

3 jaar geleden

Reactie op 1251

Hier ook gehad, begon idd met 11.5 maand ongeveer.nu met13maanden weer over ...
Ah top, zo denk ik ook! 😁

3 jaar geleden

Reactie op Tetter

Hier slaapt onze koningin wel door maar is vreselijk druk opeens.. trekt ee ...
Hahaha heel herkenbaar...ik heb tegenwoordig een ware klimgeit.... Laatst ging ze haar boekenkast leeg halen en wou ze er zelf in kruipen...dat soort dingen