21 Reacties

4 jaar geleden

Het is een "fase" heb je niks aan natuurlijk maar dit gaat weer over. Als ze super slecht drinkt dan kun je in ieder geval ORS in huis halen en af en toe een theelepeltje geven. Droogt ze in ieder geval niet uit.

4 jaar geleden

Hier ook een slechte eter/drinker. Ze drinkt alleen nog door 's nachts 😅. Ook zeker 2 tandjes op weg, maar duren steeds een eeuw voor ze door zijn.. dan nog sprong 6, de hitte, kinderdagverblijf na 3 weken vakantie en allergieën. Wij zijn in "reversed cycling" gevallen, maar nu drinkt ze 's nachts ook onvoldoende. We kunnen alleen hopen op verbetering in de toekomst..🤔

4 jaar geleden

Tandengel of paracetamol al geprobeerd? Het gaat inderdaad weer over maar met deze warmte moeten ze wel drinken.

4 jaar geleden

Waterijs geven! Helpt voor tanden en natuurlijk vocht.. mijn zoontje dronk ook weinig toen zijn tanden doorkwamen..

4 jaar geleden

Wat vervelend zeg! Ik snap dat je je zorgen maakt vooral met dit warme weer! Vindt je dochter (zelfgemaakte) ijsjes misschien lekker? Werkt verdovend op haar tandvlees en ze krijgt wat vocht binnen. Verder zou ik de fles/borst wel blijven aanbieden mocht ze toch opeens zin hebben in een slokje...

4 jaar geleden

Hier is het eten ook verminderd door het krijgen van zijn 2 tandjes.. Ik bied telkens zijn groente- & fruitpap nog aan maar steeds maar enkele hapjes of soms niks. Ik probeer dan andere dingen te geven: boterham met de groentenpap op gesmeerd, gekookte (koude) groenten, zacht fruit in stukjes. Het doet precies deugd voor hem dat hij erop kan bijten, maar heeft zo ook niet echt veel binnen. Heb ook ijsjes gemaakt van mijn borstvoedings-melk, dit vond hij ook wel lekker. Ook geef ik hem water tussendoor in een bekertje en daarvan wilt hij wel enkele slokjes. Ik geef ook borstvoeding maar in een rustige kamer, want hij is snel afgeleid. Als ik zie dat hij echt pijn heeft, geef ik hem een paracetamol suppo en wat dentinox zalf op zijn tandjes. Hopelijk heb je iets aan deze tips, maar ik herken jouw gevoel. Is toch eng als ze zo weinig binnen krijgen...

4 jaar geleden

Hier ook verminderde eetlust van ons kleintje. Hij is ook 8 maanden. Ik denk dat het de combinatie is van tandjes krijgen, warm weer, de 8 maanden sprong en slaapregressie. Lijkt me best lastig voor die kleintjes 😳

4 jaar geleden

Dat niet drinken kan super spannend zijn, maar probeer te kijken of ze uitdrogingsverschijnselen heeft. Als ze suffer wordt bijvoorbeeld. https://www.thuisarts.nl/uitdroging/ik-wil-uitdroging-bij-mijn-kind-voorkomen Een lichaam kan zelf heel veel goed regelen dus er hoeft niet meteen wat aan de hand te zijn na een poosje minder eten/drinken. Ik heb ook wel bij de HA gezeten met een baby met diarree en verhoging die niet wilde drinken, maar omdat hij vrolijk was en geen uitdrogingsverschijnselen had, hoefde ik niets te veranderen.

4 jaar geleden

Hier het zelfde, wil weinig tot geen eten. Gelukkig drinkt hij wel veel en ijsje vindt hij heerlijk. Tandjes komen hier ook door. Slaapt gelukkig wel goed

4 jaar geleden

Hier ook, flessen gaan niet leeg...maar hij eet wel. Dus extra water door de fruit hap.

4 jaar geleden

Het komt door de tandjes... Probeer met tandengel. Dentinox doet wonder voor mijn dochtertje.

4 jaar geleden

Reactie op Mama_2019

Het komt door de tandjes... Probeer met tandengel. Dentinox doet wonder voo ...
Ga ik dat eens proberen😊 bedankt voor de tip!

4 jaar geleden

Reactie op Shanadr

Hier is het eten ook verminderd door het krijgen van zijn 2 tandjes.. Ik b ...
Bedankt voor je tips! Ja tis echt eng..vooral met zo'n temperaturen 🥵 Hoe maak je deze ijsjes precies? En hoe geef je die?

4 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de fijne reacties en tips!!

4 jaar geleden

Een washandje nat maken en ze daar op laten sabbelen. Heeft ze vocht binnen zonder dat ze het door heeft.

4 jaar geleden

Reactie op angelvb91

Bedankt voor je tips! Ja tis echt eng..vooral met zo'n temperaturen 🥵 Hoe ...
Hij had maar enkele hapjes van zijn fruitpap gegeten, dus heb ik deze gemengd met borsvoedingsmelk. Dan heb ik dit in een ijsblokjes vormpje (of hoe noem je dit? :-) gedaan met daarin een spateltje en zo in de diepvries.

4 jaar geleden

Heb daarnet ook bananen milkshake gemaakt: halve banaan gemixt met gekoelde bv-melk..

4 jaar geleden

Reactie op Shanadr

Heb daarnet ook bananen milkshake gemaakt: halve banaan gemixt met gekoelde ...
Wat een goed idee!

4 jaar geleden

Reactie op Shanadr

Hij had maar enkele hapjes van zijn fruitpap gegeten, dus heb ik deze gemen ...
Idem