45 Reacties

3 jaar geleden

Hii, mijn zoontje is van 29-11-2019 en doet het ook nog niet! Hij doet eigenlijk hetzelfde als die van jou! Ik denk dat ze gewoon een beetje lui zijn :) ze gaan vanzelf wel denk ik!!

3 jaar geleden

Hier kan alles niet snel genoeg vooruit gaan. Ons zoontje stapt sinds zijn 11maanden. Maar naar mijn gevoel doet ieder kind dit op zijn eigen tempo. Ik zou me niet meteen druk maken.. hij maakt stilaan wel aanstalte dus komt wel goed zou ik zeggen. 😉

3 jaar geleden

Ik zou me er niet druk om maken hoor. Onze zoon (6jan20) stapt dan wel aan de hand, maar gaat heel snel weer op zn zitten of kruipen. Hij heeft er gewoon nog geen zin in denk ik maar. Ik geniet er stiekem nog even van🤭😊

3 jaar geleden

Reactie op roomd

Hii, mijn zoontje is van 29-11-2019 en doet het ook nog niet! Hij doet eige ...
Hihi fijn om te lezen dat er meerdere luie jongens zijn!! Hihi 🙈 ik ging me al een beetje druk maken. Een vriendin van mij heeft ook een zoontje en die gaat zo snel met alles.. Het is mijn eerste dus je bent toch stiekem over sommige dingen een beetje onzeker 🙈

3 jaar geleden

Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn eigen manier in zijn eigen tijd! Waar jou kindje misschien mee achter loopt voor jou gevoel, kan hij met iets anders voorlopen! Probeer je niet te veel zorgen te maken. Probeer je te focussen op de dingen die hij super goed doet!

3 jaar geleden

Mijn zoontje liep net voor zijn eerste verjaardag (21-12-19). Hij loopt nu alleen maar en de hele kamer rond (en de trap op 😅). Alleen buiten lopen vind hij nog wel spannend dus dan wil hij na paar meter opgetild worden. Elk kindje is anders en het komt vanzelf wel. Ze moeten er ook klaar voor zijn en het vertrouwen hebben. Mijn neefje was 16 maanden voordat hij het vertrouwen had en los kon lopen. Komt echt vanzelf. Lekker samen oefenen dan krijgt hij het vertrouwen vanzelf wel 😊

3 jaar geleden

Hoi, de mijne is van 16-12-2019 en loopt en staat ook nog niet.. Ieder kindje kiest zelf wanneer hij/zij iets wil en waarschijnlijk kan hij veel andere dingen al wel.. Als je je echt zorgen maakt is een gesprek met een kinderfysio nog een optie. Ik ga dat over een maandje ook doen als hij dan nog niet wil.. Zij kijken spelenderwijs naar zijn bewegingen, al is het alleen maar ter geruststelling.. succes het is niet makkelijk als je om je heen alleen maar hoort dat ze al staan en lopen voor hun 1e verjaardag! 😄

3 jaar geleden

De dochter van mijn schoonzus begon te lopen toen ze was anderenhalf jaar. Ze wordt in april 2 jaar. Mijn zoon is van 30.12.2019 begon zijn eerste losse stapjes doen na 6-7 dagen na zijn eerste verjaardag. Iedereen kind heeft zijn eigen tempo. Het komt goed.

3 jaar geleden

Hier meisje van 15-12-2019. Stapte met 11 maanden al wat en stopte er toen mee. Begon vervolgens met kletsen en zegt nu iets van 20 verschillende woordjes. Is sinds een week weer verder aan het gaan met stappen, een stap of 5 en dan weer kruipen als een malle. Je kunt niet alles tegelijk leren natuurlijk 😁

3 jaar geleden

Reactie op miriam-24

Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn eigen manier in zijn eigen tijd! Waar ...
Je hebt zeker gelijk!! We zijn zo snel geneigd om naar de dingen te kijken die nog niet lukken of die ze nog niet doen dat we bijna vergeten te genieten van de dingen die ze juist al zo goed kunnen! Het is een beetje onzekerheid van mijn kant ook vooral omdat mensen in mijn omgeving dan vragen: en loopt hij al? Uh...nee.. Dan lijkt het net alsof er iets niet goed gaat ofzo. Mama's onzekerheden hihi

3 jaar geleden

Reactie op Elcanaa

Hihi fijn om te lezen dat er meerdere luie jongens zijn!! Hihi 🙈 ik ging m ...
Snap ik helemaal! Ik zie ook allemaal kindjes in onze omgeving die jonger zijn en wel al lopen! Maar ik denk dat jongens gewoon altijd een beetje trager zijn 😂 laten we er nog maar even van genieten 😅🙈

3 jaar geleden

1 week voor zijn eerste verjaardag(31-12-2019) liep hij . De rust is nu echt voorbij 😂 Binnenkort de box ook maar wegdoen, die heeft geen functie meer behalve heel erg in de weg staan haha

3 jaar geleden

Los lopen is gemiddeld met 15 maanden. Relax, komt vanzelf. Geniet van je rust.

3 jaar geleden

Mijn dochter van 22-11-2019 loopt nu een maandje los ongeveer, hiervoor liep ze vanaf 9 maandenb overal aan/ achter maar niet het zelf vertrouwen om los te lopen, het komt echt vanzelf

3 jaar geleden

Geen zorgen om maken! Mijn dochter is van 3 december en loopt ook nog niet los. Sinds 10 maanden staat ze en ze loopt al maanden overal langs en loopt aan mijn hand. Maar het vertrouwen om los te lopen is er nog niet. Komt vanzelf!

3 jaar geleden

Mijn zoontje liep met 14maanden Het consultatie bureau zei al dat hij vooruit liep sommige zijn later en tot 18 maanden kan het nog gebeuren dus indd geen zorgen over te maken ieder kindje doet het op hun tempo.

3 jaar geleden

Hier ging onze kleine man op zijn verjaardag 12-12-19 ineens zijn eerste losse stapjes zetten. Nu loopt hij eigenlijk tijd. Als ik hem buiten een keer optil omdat het even handiger is dan wordt hij heel boos. 😅 maargoed elk kindje is anders en heeft zijn eigen ontwikkeling. Hier hebben we bijvoorbeeld nog steeds maar twee ondertandjes🙈

3 jaar geleden

Oh heerlijk dat hij nog niet loopt! Haha, hier loopt ze al vanaf 10.5 maand! Praat iets van 6 woordjes buiten papa en mama. Onze oudste liep 2 weken na haar 2ste verjaardag maar kletste je al de oren van het hoofd met 12 maanden, dus inderdaad iedereen ontwikkeld zich op zijn manier en wat ze eerder zeggen geniet van de rust. Als ze lopen is het alle hens aan dek!

3 jaar geleden

Onze dochter is van begin december, ze loopt sinds een maand los, vandaag durfde ze voor de eerste keer buiten..(eerst huilde ze altijd als ik haar handje buiten los liet) , maar elk kindje gaat op zijn eigen tempo! Zo heb ik ook van vrienden een kindje die nu pas loopt en al bijna 2 is 😊 ik zou me geen zorgen maken als ik jou was, hij komt vanzelf wel 💗

3 jaar geleden

Ik zou je inderdaad proberen er niet te druk in te maken. Hij lijkt motorisch toch wel vooruit te gaan. Ieder kindje ontwikkelt op z'n eigen tempo. Mijn dochter stapte los op 10-maanden, maar zegt dan weer niet al te veel woordjes en slaapt nu pas door.