27 Reacties

3 jaar geleden

Aanrader : boek Snuggles & dreams

3 jaar geleden

Pyjamapapje voor het slapen gaan was hier na 8 maanden de oplossing

3 jaar geleden

Denk dat het mis gaat ook bij de 30-45 min slaap. Denk ook niet dat dat genoeg is

3 jaar geleden

Heel bekend! Ook hier 2x korte slaapjes (bijna altijd precies 30 min), en geen manier gevonden om haar door te laten slapen. Ook niet met hulp van slaapcoach, huisarts, osteopaat, aromatherapie.. kinderarts heeft haar onderzocht en zegt dat ze kerngezond is. Ze ontwikkelt perfect, eet en drinkt prima, is vrolijk... sommige baby's hebben niet meer nodig zei ze, het is alleen heel pittig voor de ouders. Ook hier precies wat je zegt: perfecte avond maar even na middernacht begint t grote probleem. Wij hebben maar één meisje, dus die neem ik vaak bij me in bed, dat helpt. Snap dat dat met een tweeling lastiger is. Wij hebben laatst babytherapie/kinesiologie gedaan, 2 sessies. Is echt mega zweverig, maar wij waren ten einde raad en dachten "baat het niet dan schaadt het niet". Onze dochter lijkt wel meer rust te hebben gevonden! Maar het is pas een paar dagen geleden en het duurt nog even voordat het helemaal is ingedaald. Ik kan dus niet zeggen of t werkt, maar ondanks de zweverigheid heb ik er wel een goed gevoel bij. Helaas verder geen tips, want hetzelfde probleem, maar weet wel dat je dus niet alleen bent :)

3 jaar geleden

Reactie op Paula Smeets

Pyjamapapje voor het slapen gaan was hier na 8 maanden de oplossing
Ik heb verschillende soorten papjes geprobeerd. Ze krijgen heel veel krampjes door die papjes en krijsen door de pijn 😣

3 jaar geleden

Reactie op Joukster6

Denk dat het mis gaat ook bij de 30-45 min slaap. Denk ook niet dat dat gen ...
Helemaal mee eens, maar ze hebben nooit langer geslapen. Ik zou niet weten hoe ze langer kunnen slapen

3 jaar geleden

Reactie op leroychanel

Aanrader : boek Snuggles & dreams
Zijn de methoden ook van toepassing voor een tweeling in dezelfde kamer?

3 jaar geleden

Reactie op Schlotti

Heel bekend! Ook hier 2x korte slaapjes (bijna altijd precies 30 min), en g ...
Ohh jij bent zelfs stappen verder dan ik. Hetzefde verhaal met kinderarts hier ook. Cb heeft ons doorverwezen naar een pedagoog (positiefopvoeden.nl). Ik wilde een slaapcoach inschakelen, dus het is zo dat zij ook niet altijd kunnen helpen? Jammer van je gebroken nachten, maar het voelt goed dat ik niet enige ben🤗

3 jaar geleden

Reactie op A.D.U.

Helemaal mee eens, maar ze hebben nooit langer geslapen. Ik zou niet weten ...
Ik denk niet dat dat het probleem is eigenlijk, mijn dochter slaapt eigenlijk altijd al door .. maar overdag heeft ze nooit langer dan een half uur geslapen, vrijdag is ze 1 geworden maar slaapt al ruim een maand niet meer overdag. Dus ik denk dat het probleem dan ergens anders ligt.. hopelijk vind je snel iets dat ze gewoon lekker door gaan slapen!

3 jaar geleden

Oleeeee hier nog 1 pffff! Overdag slapen gaAt top, 3u per dag maar na middernacht begint t, dan is ie vaak om2uur wakker. Dan krijst ie niet maar is ie gewoon klaarwakker en wil die bij je zijn. Dus dan maar bij me in bed. Handje vasthouden werkt perfect, maar hij krabt de hele tijd in mn hand dus ik dan weer wakker...

3 jaar geleden

Joh wat pittig! Klinkt erg vermoeiend, en je hebt 't al druk zat overdag met 2 lieve kindjes van dezelfde leeftijd :). Onze zoon slaapt tegenwoordig 1x per dag: 's middags en is 's morgens wel heel moe maar dan zet ik hem met 1 speeltje in de box (tip van CB) , of even wandelen bijv.. Twee slaapjes doet hij niet. Hij gaat 19u/19:30 naar bed na wat BV krijgt om 10u nog een voeding (BV) en slaapt meestal daarna door. Als hij toch extra wakker wordt, (zoals vannacht), is dat meestal als hij die dag meer had moeten eten of drinken (of een sprongetje). Als hij klaar wakker is, is dat meestal een teken van geen volle maag, dan geef ik hem BV en daarna slaapt hij wel weer goed. Klinkt toch wel of ze dorst hebben of trek, kun je overdag proberen wat meer te geven of drinken ze al veel? Je zou idd eens een slaapcoach om advies kunnen vragen? 't lastige is natuurlijk ook dat ze elkaar wakker maken, dat is weer anders dan 1. Sterkte hoor!

3 jaar geleden

Wat vervelend! Je zou eens naar kunnen kijken bij slaaptipsvoorbabys. Zij kan je wellicht wel wat tips geven. Wij hebben ook een tweeling die opdezelfde kamer liggen. De een wordt bij ons sneller wakker en lopen we weleens mee rond. Maar de andere slaapt vaak dan wel verder. Die is daarin wel iets makkelijker. Hopelijk kan je snel iets vinden wat helpt!

3 jaar geleden

Dit heb ik ook met mijn zoontje van ook bijna 1 jaar. Hij word 2 januari 1 en snap niet waarom hij nog steeds niet doorslaapt

3 jaar geleden

Hey! Is er een mogelijkheid om ze apart te leggen? Hier ligt onze tweeling in aparte kamers. Als ze samen liggen slapen ze veel moeilijker in (houden elkaar bezig) maar ook bij het wakker worden, storen ze vaak elkaar.. Bij mijn ouders slapen ze nl. in dezelfde kamer. (1x/week) Apart slapen ze veel rapper in en slapen ze vaster.. mss lukt het dan ook sneller om het water bij eentje te laten vallen..?

3 jaar geleden

Reactie op 1251

Oleeeee hier nog 1 pffff! Overdag slapen gaAt top, 3u per dag maar na midde ...
Pff dat is ook vermoeiend, ik doe ze beide ook soms in ons bed. Papa slaapt dan aan de voeteinde🙈

3 jaar geleden

Reactie op Lovemyson

Joh wat pittig! Klinkt erg vermoeiend, en je hebt 't al druk zat overdag me ...
Omdat ze overdag en ‘s nachts weinig slapen willen ze toch wel die twee dutjes doen. Ik heb paar keer geprobeerd om naar 1 dutje te gaan, dan zijn ze ontzettend chagrijnig en ‘s nachts slapen gaat dan ook moeizaam. Op zich eten ze heel goed, drinken ook heel goed. Ik doe het ook op vraag en aanbod. Cb heeft zelfs aanbevolen om bv te verminderen omdat ze te hard groeien😒 Dank je wel

3 jaar geleden

Reactie op svangineken

Wat vervelend! Je zou eens naar kunnen kijken bij slaaptipsvoorbabys. Zij k ...
Bedoel je dat je dan de andere wiegt en de andere blijft doorslapen? Bij ons worden ze meestal ‘s nachts niet tegelijk wakker, maar om de drie kwartier/uur is een van de twee wakker, om en om dus. Dan ben ik derhalve elke uur wakker😢

3 jaar geleden

Reactie op Sharon C

Hey! Is er een mogelijkheid om ze apart te leggen? Hier ligt onze tweeling ...
Ik heb dat geprobeerd, maar de muren zijn zo gehorig dat de ander juist meer nieuwsgierig ervan wordt. Als ze tegelijk wakker zijn houden ze hier elkaar ook bezig of troosten elkaar en of huilen samen

3 jaar geleden

Reactie op leroychanel

Aanrader : boek Snuggles & dreams
Wij hebben ook de slaapgidsen van snuggles and dreams. En onze meid is 11 maand en slaapt er heel goed mee. Echt een aanrader ☺️👍🏻

3 jaar geleden

Ik heb zelf héél veel slaapgidsen gelezen (lees: quasi allemaal 😅). De beste naar mijn mening, waar ik mezelf het best kon in vinden, was the little ones app.