27 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb m'n kindje nooit laten huilen, altijd direct troosten. Maar nu begin ik sterk te overwegen om het 5/10/15min principe toe te passen. Hij wordt volgende week 1 en sinds 2 maanden is ie elke nacht 1 of 2x wakker. Hij heeft natuurlijk geen nachtvoeding meer nodig, maar krijgt t soms wel nu om hem wer in slaap te helpen. Hebben mensen ervaring met t bovengenoemde principe?

3 jaar geleden

Reactie op A.D.U.

Ik heb verschillende soorten papjes geprobeerd. Ze krijgen heel veel krampj ...
Ah dat is vervelend! Ik heb haar ook nooit laten huilen totdat ze 11 maanden was en in haar sprongetje zat. Toen echt met moeite 10 min laten huilen. Na 3 nachten sliep ze weer door 🙈

3 jaar geleden

Mijn dochter eet meer vaste voeding en minder flesvoeding, voor het slapen 90cc. Bij het ontbijt en de lunch krijgt ze een beker gewone melk. Haar flesvoeding voor het slapen wil ik straks vervangen door thee. Ze vind het zo fijn voor het slapen nog iets warms te drinken 🤗. Sinds ik dit heb gedaan wat meer vaste voeding en minder flesvoeding slaapt ze heerlijk de nachten! Voorheen vaak ook 1 of 2 keer wakker. Dit was erg vermoeiend, ik was doodop. Als ze wakker werd was het vaak huilen en wilde ze bij mij zijn hieraan heb ik ook toegeven. Blijkbaar had ze dit nodig. Nu probeer ik dat zo min mogelijk te doen, speentje geven en in je eigen bedje blijven. En dat gaat tot nu toe ook heel goed! 😊

3 jaar geleden

Hier helaas ook nog niet. Ze slaapt tot een uurtje of 11 max en daarna elke 1,5 uur ofzo wakker. Dan nemen we haar nu maar in bed, want anders trek ik t niet meer. Ik probeer haar naast me in bed te negeren als ze wakker wordt maar dan wordt ze echt boos. Als ik even de borst geef sabbelt ze 5 minuten en valt weer in slaap. Ik geef er maar aan toe dan is het hopelijk het snelst weer voorbij. Soms heeft ze een goede nacht en wordt ze maar 3x wakker tussen 19 en 7. Dan kom ik weer helemaal bij 😉

3 jaar geleden

Reactie op Soof-24

Hier helaas ook nog niet. Ze slaapt tot een uurtje of 11 max en daarna elke ...
Wij hebben haar deze nacht ook eens in bed gelegd. Resultaat baby die over ons hoofd kruipt en helemaal niet slaapt.

3 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Wij hebben haar deze nacht ook eens in bed gelegd. Resultaat baby die over ...
Haha dat was bij ons ook zo 😂 Uit wanhoop in bed gelegd, maar dan ligt ze alleen maar te draaien en bewegen en slaap ik zelf dus ook totaal niet