38 Reacties

3 jaar geleden

Wij geven in de ochtend een fles met boterhammen erbij, avond een fles voor het slapen en tussendoor slaapt ze nog vaak 2x waarbij ze ook nog wat melk krijgt, dus alles bij elkaar zou je op 3 flessen komen. Vandaag gaan we wat melk proberen bij de lunch, ze wordt zondag 1. CB gaf aan dat je nu ong op 400ml melk(producten) moet gaan zitten, maar over n half jaar of jaar mag je weer richting de 500ml dus ze zei doe aub niet spastisch opeens stipt afmeten, als je maar er tussen zit gemiddeld dan zit dat wel goed. Gelukkig ben ik ook net als jij nuchter hierin: groei is goed, verhouding is goed, eet en drinkt goed, heel actief, interactief, dus dat loopt wel los!

3 jaar geleden

Ah ik ben blij dat ik niet de enige ben :) onze dochter wordt zondag 1. Ze krijgt 's ochtends een fles (180) bij het ontbijt (ook een boterham), 's middags alleen water/thee, en 's avonds voor het slapen gaan (meestal 120-150). Maar ze wordt eigenlijk altijd rond 23u nog wakker en drinkt dan 120. Ik vraag me af of we dat nou "af moeten bouwen" want ze lijkt dan ook wel echt nog honger te hebben... Maak me er verder ook niet zo druk om hoor, maar ik lees niet zo vaak dat kindjes van deze leeftijd dat nog doen. Maar blijkbaar wel dus ;) De laatste paar weken is het slapen ook drama dus we geven ook nog wel eens 's nachts een flesje maar dat probeer ik wel te beperken tot als ze anders echt niet gaat slapen.

3 jaar geleden

Hier ook nog 3 flessen, heerlijk moment nog voor het slapen. Ik ben nog niet van plan af te bouwen. Maar vanaf 1 misschien 1 fles vervangen voor thee met melk?

3 jaar geleden

De onze krijgt alleen nog een flesje om 17u bij de boterham en een kleine fles bij het slapen gaan. De rest allemaal gelijkelijk aan vervangen door water. Ging best vlot hoor.

3 jaar geleden

Hier ook hoor.. maak mij er ook niet zo druk om😊 binnenkort ga ik proberen middag flesje gewone melk te doen ipv opvolg/dreumesmelk en dan zie ik wel weer wat de volgende stap is😬 vaak gaat het toch uiteindelijk een beetje vanzelf hier, alleen wat later dan gemiddeld. Daarnaast is onze zoon wat groter dan gemiddeld, dus iets extra is vast geen probleem denk ik dan..

3 jaar geleden

Ik was vanochtend bij het consultatiebureau geweest, (mijn dochter is net 1) en die gaven aan dat ik ‘moest’ stoppen met de flesvoeding, ze gaven aan dat het niet meer nodig is en normale melk genoeg is. Ze dronk nog 2 flesjes melk wat ik nu dus ga afbouwen

3 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Ah ik ben blij dat ik niet de enige ben :) onze dochter wordt zondag 1. Ze ...
Ja dit dacht ik dus ook! Lees best vaak over flesjes afbouwen, ben hier zelf helemaal niet mee bezig maar dan lijk je wel erg in de minderheid. 😋

3 jaar geleden

Reactie op famvv

Hier ook hoor.. maak mij er ook niet zo druk om😊 binnenkort ga ik proberen ...
Ja mijn zoontje zit ook flink boven gemiddeld qua lengte en gewicht😊

3 jaar geleden

Reactie op GulerDH

Wij geven in de ochtend een fles met boterhammen erbij, avond een fles voor ...
Ohh ja die 400 ml klopt hier dan wel. Hij drinkt overdag niet altijd alles op

3 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Ik was vanochtend bij het consultatiebureau geweest, (mijn dochter is net 1 ...
Ohh maar er is toch ook melk vanaf 1 jaar?

3 jaar geleden

Reactie op Molly

Ohh ja die 400 ml klopt hier dan wel. Hij drinkt overdag niet altijd alles ...
Ja wij zitten er ook niet ver boven, maar ze zei echt dit wordt aanbevolen en je hoeft echt niet streng op die 400 te zitten. Is ook niet alleen melk maar ook bijv kwark of yoghurt of papje (kan vanalles geven).

3 jaar geleden

Onze dame is 1 en start nu met 120 cc gewone melk en 1 boterham, later in de ochtend fruit, ochtendslaap is er af (heel soms een uurtje),voor de middagslaap 2 broodjes en weer melk, s'middags wat te knabbelen, yoghurt en water... Tussendoor ook aangeboden drinken.. Meestal pakt ze zelf wel als het er staat..(drinken) Ze eet met ons mee En dan gaat ze rond 19uur slapen met een flesjes warme flesje 150cc melk (laatste wat er nog af moet) Dat laatste mag ook nog wel even duren want ze vind dat flesje zo fijn😊

3 jaar geleden

Reactie op Molly

Ohh maar er is toch ook melk vanaf 1 jaar?
Ja klopt, dat is opvolgmelk dat heeft ze nu dan nog, maar dat hebben ze inprincipe niet nodig dus vandaar dat ze aanrade om het af te bouwen en normale melk te nemen, scheelt ook een hoop geld 🤣

3 jaar geleden

Wij gaan ook langzaam gewone melk proberen! Geven jullie het dan warm of koud?

3 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Ja klopt, dat is opvolgmelk dat heeft ze nu dan nog, maar dat hebben ze inp ...
Ben je met de ochtendfles dan bijv meteen overgestapt en dan gewone melk in de fles? Even voor mijn beeld want ik had vanmiddag wel melk in een rietjesbeker en dat was dan maar een paar slokjes

3 jaar geleden

Reactie op GulerDH

Ben je met de ochtendfles dan bijv meteen overgestapt en dan gewone melk in ...
Ik ben met haar ochtendfles indd gelijk overgestapt, ze krijgt het wel in een flesje dat drinkt ze bij mij ook beter dan uit een normale beker of een rietjesbeker. En ik warm het een beetje op dan vind ze het vaak ook lekkerder

3 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

Ik ben met haar ochtendfles indd gelijk overgestapt, ze krijgt het wel in e ...
Goede tip! Die avondfles mag nog wel ff blijven, maar als we de ochtend al zo kunnen vervangen, prima lijkt me. Kan zelfde hoeveelheid zijn als de opvolgmelk maar dan gewone melk. We gaan het eens zien!

3 jaar geleden

Hier nog 3 flessen, ochtend en avond 180cc en na de lunch nog 120cc. Die na de lunch wilde ik afbouwen, maar ze valt er echt nog op aan. Is net 1 jaar, ik kijk het nog even aan.

3 jaar geleden

Reactie op GulerDH

Goede tip! Die avondfles mag nog wel ff blijven, maar als we de ochtend al ...
De avondfles vind ik vaak zelf ook nog wel lekker, ze wordt vaak opeens dan heel moe rond 17:00 dus dan geef ik alvast een flesje melk en dan leeft ze weer helemaal op tot een uurtje of 19:00 , vind dat zelf ideaal dat ze dan gewoon nog met ons kan eten om 18:00 en daarna lekker naar bed

3 jaar geleden

Reactie op lisaswuste

De avondfles vind ik vaak zelf ook nog wel lekker, ze wordt vaak opeens dan ...
Wij hebben m vaak rond 1830 en dan naar bed. Ff zen-moment voordat ze naar bed gaat🥰