38 Reacties

3 jaar geleden

Ik woon in Zwitserland en me kleine meid is in Dec 1 jaar geworden ze krijgt 3 flessen van 180ml opvolgmelk ze is niet echt een goede eter. In ieder geval werd hier door de kinderarts helemaal niet op gehamerd om af te bouwen in tegendeel zijn ze hier eerder voorstander om opvolgmelk te geven ipv koemelk ze hebben liever andere zuivel producten en vitD, dan koemelk. Dus hier word voorlopig niet afgebouwd tot ze echt genoeg water of thee drinkt en genoeg zuivel producten kan eten.

3 jaar geleden

Hier nog 2 a 3 flessen. In de ochtend een papfles met opvolgmelk 210ml, tussen de middag drinkt ie een flesje lauwe volle melk bij zijn boterham van 120ml en in de avond krijgt ie een fles van 180ml opvolgmelk. Ik heb dit bij het CB na gevraagd en als dit voor ons werkte, was dat prima zo. De avondfles heeft ie vooral nodig als avondritueel..

3 jaar geleden

Bij ons gaf CB ook aan dat we na haar verjaardag over kunnen naar volle melk. Maar ik vraag me af of het net zo vult als een flesje en opvolgmelk niet beter is🤷‍♀️. Wij geven in de ochtend en voor het slapen een papje van olvarit en mengen het met een flesje van 150 ml. Nu ik jullie hoeveelheden voor de avond zie lijkt 150ml wel weinig. Elke nacht wordt ze ook wakker en valt bij ons in bed weer in slaap. Voorheen sliep ze nachten altijd door maar misschien heeft ze gewoon trek. Soms slaan we in de middag een flesje over want ze eet voor lunch vaak bijna 2 boterhammen. Maar ze wordt na een flesje altijd zo lekker slaperig voor haar middagdutje.

3 jaar geleden

Mijn dochter is 2 weken geleden 1 geworden.. ‘s Ochtends en ‘s avonds krijgt ze nog een fles opvolgmelk van 180cc .. Tussen de middag een flesje lauwe halfvolle melk en tussendoor roosvicee of water.. Vanaf volgende week willen we de fles van ‘s ochtends vervangen voor halfvolle melk..

3 jaar geleden

Bij mijn jongens ging het heel vanzelf, vanaf 1 jaar dronken ze gewone koude melk uit een beker, of houdbare uit een pakje. En in de ochtend pap met gewone melk. Allemaal prima. Mijn dochtertje is nu al 3 weken 1 jaar en wil echt geen pap (al vaak geprobeerd, ze haalt het uit haar mond) en als ik haar gewone (koude) melk geef spuugt ze het uit. Dus wij geven ook nog 2 of 3 flesjes, voor mij heel bizar. Ben benieuwd wanneer ze er klaar mee is.. Ben inmiddels wel overgestapt op etos melkpoeder ipv nutrilon, scheelt toch weer de helft van het geld ;) Ga vandaag proberen de gewone melk op te warmen, kijken of ze het dan wel drinkt. Maak me geen zorgen maar wat een gedoe! Zo veel makkelijker als je niet meer in de weer hoeft met flesjes..

3 jaar geleden

In de ochtend en middag geven we sinds een week 120cc gewone melk, iets warm gemaakt, bij zijn boterham. Voor het slapen nog een fles van 180cc. Sinds gisteren ook gewone melk. Hij wordt over een week 1 en de pot was op, mooi moment voor de overstap.

3 jaar geleden

Ik vind dit ook een “lastige” Sochtends een mijn zoontje pap met 180 opvolgmelk. Smiddags eet hij nooit zijn boterham (ik ben al aantal maanden aan het proberen maar hij eet het echt niet.) dus dan weer een flesje opvolgmelk. Savonds voor het slapen gaan ook weer opvolgmelk 180. En hij drinkt tussendoor ook niet, als ik het aanbied slaat hij het flesje weg 😱

3 jaar geleden

Reactie op MamaVanDantéKillian

Ik vind dit ook een “lastige” Sochtends een mijn zoontje pap met 180 opvolg ...
Krijgt hij wel voldoende vocht binnen? Heb je ook al geprobeerd om een stukje brood in zijn melk te dippen? Zo begonnen wij ermee.

3 jaar geleden

Reactie op Sun

Krijgt hij wel voldoende vocht binnen? Heb je ook al geprobeerd om een stuk ...
Ja denk wel dat hij voldoende vocht binnen krijgt anders drinkt hij wel lijkt me? En heb echt alles al geprobeerd qua brood eten maar helaas..

3 jaar geleden

Minder poeder meer water helpt ik af te bouwen. Ik ga verder met opvolgmelk kabrita nr 3. Maar als ze echt meer behoefte heeft aan melk bijv. in de middag dan zal ik een bekertje (express geen fles) niet verwarmde normale halfvolle melk geven.

3 jaar geleden

Bij het consultatiebureau gaven ze aan echt af te bouwen/ stoppen met de fles. Onze dochter (nu 1 jaar) krijgt 120 papfles en boterham in de ochtend, middag 60 ml voordat ze smiddags gaat slapen (eet ook dan 2 boterhammen) een s'avonds 60 ml voordat ze gaat slapen. Krijgt ook avondeten rond 17.00. Ze vindt de flesjes zo lekker nog.. maar toch maar gaan minderen.. denk dat de middagfles het gemakkelijkste het eerste af kan vallen.

3 jaar geleden

Deze praatplaat kregen wij bij het consultatiebureau als voorbeeld.

3 jaar geleden

Wat maakt het uit die van mij krijgt het ook 4x per dag soms laat hij het staan en soms niet. Hij krijgt wel koemelk. Als hij goed groeit lekker boeie

3 jaar geleden

Koemelk kan worden gegeven als je ook de aanvullende vitamine geeft

3 jaar geleden

Reactie op Sun

Bij ons gaf CB ook aan dat we na haar verjaardag over kunnen naar volle mel ...
Ik vind het een beetje onzin wat het cb allemaal vind en zegt.. als je dochter of van mij of wie dan ook lekker een flesje wilt drinken dan drinken ze dat toch lekker.. mijn oudste dochter van bijna 3 drinkt ook weer een flesje warme melk voor ze naar bed gaat omdat haar kleine zusje dat ook doet en ze vinden het heerlijk, slapen goed. Sorry dat gaat mij toch echt voor.. die flesjes gaan heus wel eens over als ze er zelf geen behoefte meer aan hebben..

3 jaar geleden

Reactie op Molly

Ja dit dacht ik dus ook! Lees best vaak over flesjes afbouwen, ben hier zel ...
Ik ben daar ook echt niet mee bezig als ze er nog behoefte aan heeft krijgt ze het gewoon. In de avond krijgt ze pyjama papje van nestle. Hier slaapt ze alleen op door. Opvolgmelk en gewone melk met pap geprobeerd maar stipt 4.00 uur word ze wakker en wilt dan echt drinken.. ze zijn pas 1 kom op, nog zo klein.. laat ze toch lekker op die manier drinken.

3 jaar geleden

Wij geven Kruidvat melk, nu in nr3 bijna op hier thuis, ik heb gister een pot van Biostime gehad om te proberen. Zou ik hierop over kunnen stappen en daarna weer terug naar Kruidvat nr 4?

3 jaar geleden

Het consultatiebureau adviseerde ons niet meer dan 300ml zuivel per dag te geven na 1 jaar... Maarja, het zijn maar richtlijnen hé. Onze dochter is bijna 1 en krijgt 2x 150ml (‘s ochtends en ‘s avonds 18.30 uur) en een beetje Griekse yoghurt na het avond eten.