26 Reacties

3 jaar geleden

Hier slaapt mijn dochter van 10.5 maand alleen nog rond 14.00 uur een uurtje hooguit en dan van 19.00 uur tot 8.00 uur

3 jaar geleden

Luca slaapt al een maand meestal 1x per dag ( max 2 uur). Als hij is wakker om 06.00 dan gaat hij nog 's ochtends een uurtje slapen en ook 's middags

3 jaar geleden

Hier nog in de ochten 2 uren en middag 1.5 uur. En 19.00 erg moe dus ook vroeg op bed. Het is een bezige bij.😊

3 jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook alleen smiddags om 12.30 tot 14.00 en dan weer om 19.00 tot 7.00

3 jaar geleden

Reactie op Miranda1985

Hier nog in de ochten 2 uren en middag 1.5 uur. En 19.00 erg moe dus ook vr ...
Zelfde bij mij! Uur voor bedtijd is ze echt doodop en lastig.

3 jaar geleden

Mijn zoontje 10 maandjes slaapt meestal alleen nog een middagslaapje meestal. Van meestal 12:00/12:30-14:30/15:00. Als hij vroeg wakker is lees ( 6:30/7:00) dan gaat hij meestal wel tegen 9:15/9:30 voor een kort ochtendutje.

3 jaar geleden

Nee niet laten vallen. En uurtje slaap is ook prima. En dan smiddags ook nog een slaapje

3 jaar geleden

Ja ik ben ook bang dat als ik hem laat vallen dat hij oververmoeid raakt en juist daardoor niet kan slapen 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Bij ons zitten we nu in of ochtend of middag. Maar het lukt haar op dit moment niet om allebei te slapen. We proberen het wel, ze lijkt het wel nodig te hebben namelijk.

3 jaar geleden

Ik zou het zeker niet laten wegvallen, maar eventueel verkorten. We zitten op een slaapje van 30min. Laten wegvallen is ten vroegste 12 maanden en liefst als ze s ochtends pas wakker worden tussen 7u en 8u. Nuja dat is wat vele slaapgidsen aanraden. Xp

3 jaar geleden

Hier slaapt mijn tweeling in de ochtend 1 uur, soms 1,5 uur. In de middag ook vaak 1,5 uur. Is bij ons ook wel minder als voorheen. Misschien een fase/sprongetje?

3 jaar geleden

Onze gastouder (mn schoonmoeder) liet vorige week ook ineens zonder overleg het ochtend slaapje vallen. Maar ik vind dat veel te vroeg voor een baby van 10 maanden. Bij ons slaapt hij nog twee keer, soms maar 45 minuten (vanmorgen ineens weer 2 uren en vanmiddag 1 uur). Ik heb dat ook aangegeven bij mn schoonmoeder en ze laat hem nu weer twee keer slapen. Hij heeft dat echt nog nodig, juist nu hij zo druk bezig is met oefenen met lopen, veel kruipen, de hele tijd optrekken, tandjes. Dat kost ze zoveel energie dus ik vind het nog wel heel belangrijk 😊. Ook al is het maar 45 min, hij rust dan toch even uit

3 jaar geleden

Nou hier is het standaard in de ochtend 40 minuten en in de middag ook 40 minuten. Nu sinds een week s middags iets langer. Ik las bij Snuggles en Dreams dat het meestal pas rond 15 a 18 maanden dat ochtenddutje vervalt. Nu zijn er uitzonderingen maar ik zou het blijven aanbieden.

3 jaar geleden

Mijn dochter slaapt maximaal 1 uurtje per dag.. ze wordt om half 8 sochtends wakker, en gaat er heel soms smiddags een uurtje in maar vaak wil ze dat ook niet, half 7 savonds gaat ze er weer in 😊 als je kindje aangeeft dat ze hij/zij het niet nodig heeft lekker laten vallen

3 jaar geleden

Femm slaapt nog 2x per dag en is volgende week 11 maanden. Om half 10 ongeveer 45 min en smiddags om 13u nog 1,5u, en dan om half 7 na der fles naar bed. Hier is het ochtend echt nog nodig

3 jaar geleden

Bij ons in de ochtend nog een dutje van ong 30-35 min. Van 09.30. Tot 10-10.15. En in de middag van 13-14.30 of soms tot 15. En tussen 18-19 gaat ze naar bed. Ze is juist 10 maand. Bied het aan en verkort het eventueel. Is mss ook een fase of wat groeisprong ☺️👍🏻

3 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt nu sinds een paar dagen 2 uur ‘s middags. Hij wilde ‘s ochtends niet meer slapen dus hebben we dat dutje laten vallen.

3 jaar geleden

Heb heel de week geprobeerd sochtends half uurtje te laten slapen. Vaak lukte dit niet, lukte dit wel dan legde ik hem smiddags gewoon in zijn bedje en was hij alleen maar aan het spelen met zijn knuffel of aan het staan. Ik heb het elke keer 1,5 uur volgehouden maar slapen ging echt niet. Dus ik denk dat ik het ochtenddutje maar oversla en kijken hoe hij het daarop doet. Vind zijn middag slaapje veel belangrijker.

3 jaar geleden

Slaapregressie heeft vaak te maken met een sprongetje, hier is dat in ieder geval vaak de verklaring. Hoeft dus niet te betekenen dat vanaf nu 1 slaapje per dag genoeg is. Tot 18 maanden is 2 slaapjes per dag nog goed!

3 jaar geleden

Hier 11 mnd en inmiddels geen ochtendslaap meer... In de middag slaapt ze gemiddeld 2 1/2 tot 3 uur en dit gaat prima! Bij ons was het zo als ze s'morgens slaapt kon ze in de middag andersom... Dus een andere draai gegeven.. Anders is het wel een te pittig stuk tot de avond voor der...