23 Reacties

4 jaar geleden

Oh absoluut! Voeten in de lucht, druk schoppen, tenen vastpakken, wiebelen als een gek.. 24 weken hier. So you're not alone

4 jaar geleden

Hier ook janken als ze dan geen deken meer erover heeft.moet k dan een sjorband om de slaapzak doen?

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft dit ook waardoor ik al wel weer van slaapzak ben afgestapt . Als ze zo onrustig is neem ik haar vaak in mijn armen tot ze slaapt zn da leg ik haar neer. Bij mij is het een teken van moeheid maar niet willen slapen omdat ze alles wilt meemaken.

4 jaar geleden

Standaard hier. Ons dochter is een hevig geval in haar bed. Soms krijgt ze zelfs haar slaapzak uit 😅. Of ligt ze aan de andere kant van haar babybed met haar hoofd in de andere richting. Geen idee hoe ze dat klaarspeelt 🤔🙈. Ik laat ze maar gewoon doen want anders wordt ze nog onrustig.

4 jaar geleden

Hier net hetzelfde! Ons zoontje is 23 weken en sinds deze week slaapt hij niet meer op zijn rug. Hij draait en wriemelt en schrikt zich zelf dus vaak wakker omdat hij zich stoot of omdat hij gewoonweg bruusk omrolt. Hij werd gisteren wakker met zijn hoofd waar zijn voetjes lagen. Net stak zijn voetje tussen de bedspijlen door en was hij helemaal in paniek! Parkomranding wordt afgeraden, maar een voetje dat knel zit is ook niet geruststellend! Ik doe dus nu geen oog dicht.. Iemand tips?

4 jaar geleden

Reactie op Anahit V Gorsel

Oh absoluut! Voeten in de lucht, druk schoppen, tenen vastpakken, wiebelen ...
Hahah valt hij uiteindelijk vanzelf in slaap?

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Standaard hier. Ons dochter is een hevig geval in haar bed. Soms krijgt ze ...
Valt ze dan uiteindelijk vanzelf in slaap zonder te huilen?

4 jaar geleden

Reactie op Vronique

Hier net hetzelfde! Ons zoontje is 23 weken en sinds deze week slaapt hij n ...
Ja precies mijn zoontje, ik doe in dit geval een slaapzak om zodat zijn voetjes niet tussen de bedspijlen komen.

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 23 weken was ook erg onrustig en druk in bed. Erg met armen en benen zwaaien en niet in slaap kunnen komen maar alleen bij mij in bed willen slapen. Nu pas ik overdag de 90 min regel toe. Na 90 wakker zijn weer op bedje leggen. En dat helpt echt. Hij slaapt eindelijk in zijn eigen bedje en zodra ik neerleg gaat hij rustig slapen. Als ik langer dan 90 min wacht dan is hij te moe en begint hij weer druk te doen en zichzelf wakker houden en erg onrustig

4 jaar geleden

Hier zijn we net die weken voorbij. Ook in de slaapzak en met voeten blijven trappelen tot ze aan hoofdeinde lag. Of constant op de buik willen draaien maar niet terug geraken. Beide oververmoeid! Nu slaapt ze sinds enkele dagen terug door en draait ze enkel op de buik vanaf ze 's morgens wakker is en ze dus ook uit bed moet zoals anders. Ik heb het opgelost door een rolletje naast haar zij te leggen en de slaapzak iets langer gekocht te hebben zodat die tussen de matras kan aan het voeteneinde en ze toch genoeg beweegruimte heeft. En dat rolletje zorgt ervoor dat ze niet kan draaien op haar buik als ze half wakker wordt. Dus terug vrede in de slaapkamer. Alleen vannacht vrees ik voor haar slaap want vandaag heeft ze veel minder gegeten door het warme weer dus denk dat ze wel eens onrustig zal zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Wendy05

Mijn zoontje van 23 weken was ook erg onrustig en druk in bed. Erg met arme ...
Oh wat goed! Ga het ook proberen

4 jaar geleden

Reactie op Ikram_

Oh wat goed! Ga het ook proberen
Ja hier erg geholpen. Ik hoefde hem maar neer te leggen en hij begon gelijk te krijsen. Nu elke keer na 90 min op bed en het werkt. Hij speelt soms zelfs eerst even met knuffeltje en gaat dan rustig slapen. Heb op advies hier de baby+ App gedownload en die is erg handig. Kun jr precies de wakker en slaaptijd bijhouden

4 jaar geleden

Baby’s kunnen gemiddeld met vijf maanden zelf omdraaien. Door een slaapzak of trappelzak te gebruiken met eventueel een stevig ingestopt laken dwars over heupen en benen, verklein je het risico dat je baby draait als hij nog niet sterk genoeg is om zelf terug te draaien. Kan je baby zowel overdag als ’s nachts zelf goed van z’n rug naar z’n buik draaien én omgekeerd, dan kun je hem zonder zorgen laten slapen in een houding die hij zelf wil. Dit is meestal zo rond de leeftijd van zes maanden. Mijn kleine slaapt op zijn buik vanaf een paar weken al gaat helemaal goed. Hij slaapt ook op zijn rug of zij

4 jaar geleden

Reactie op Ikram_

Valt ze dan uiteindelijk vanzelf in slaap zonder te huilen?
Vaak wel. Ze blijkt gewoon echt een buikslaper en doet druk om het "ideale" plaatsje te vinden. Liefst ligt ze dus op haar buik met haar hoofd tegen een uiteinde en billetjes in de lucht 😅. Op het begin hield ik haar tegen wat echt averechts werkte. Ze is heel sterk en ligt nu hoe ze wil. Daardoor heeft ze ook snel leren terug rollen.

4 jaar geleden

Reactie op Vronique

Hier net hetzelfde! Ons zoontje is 23 weken en sinds deze week slaapt hij n ...
Ik heb dit gekocht: https://www.hellobabydirect.com/nl_BE/breathable-baby-two-sided-mesh-liner-grey?gclid=Cj0KCQjwzZj2BRDVARIsABs3l9KRBiINoLJMV0TE6772NYyNAznMW8DCzSI_9fE2X-s9nhjnWE9h_okaAqbXEALw_wcB . Moest er ik dit niet hebben kon ik continu benen en armen tussen de spijlen halen zelfs met ze slaapzak aan hoor. Vaak steekt ze die er ook met opzet tussen.

4 jaar geleden

Oh ja, zeker! Ons dochtertje is 22 weken, hier ook bij naar bed gaan de hele tijd de beentjes omhoog en woelen. Met name nu ze haar beentjes en voetjes kan vastpakken. Draaien doet ze nog niet, maar dat komt er straks nog bij denk ik :) ik heb helaas geen gouden tip, ook weer even doorheen denk ik dan! Gelukkig ben je nooit de enige, dat is altijd heel fijn om te lezen.. ik leg haar overdag wel eens op haar zij of buik, dat helpt. Avond met inslapen ook dan rol ik haar later weer op haar rug voordat ik zelf ga slapen

4 jaar geleden

Hier ook veel bewegen met de armen en benen. Ons zoontje is ook 23 week. Denk dat we er even doorheen moeten. Momenteel is hij een slechte slaper, snachts wel goed gelukkig. Ze zitten in een sprong

4 jaar geleden

Het is toch wel schattig. Slaapzak uit, op haar buik, dwars in bed. Ze lijkt er wel tevreden mee te zijn 😂

4 jaar geleden

Hier ook!! Had mama toch maar mooi ff gespot op de camera haha.. Zal der wel bij horen denk ik en die van mij vind het wel leuk hahaha Hij is 20 weken oud

4 jaar geleden

Mijn dochter draait ook het hele bed door. Vind der overdwars of helemaal omgedraaid. Daarom ook alleen een slaapzak en geen lakentjes. Slaapt momenteel overdag ook slechter, denk sprong nr 5...